Recunoscut mai ales pentru constructia speciala cu sasiu si suspensie independenta pe axa fata, Iveco Daily a fost preferatul distribuitorilor de marfuri grele, care au apreciat portanta modelului cu tractiune spate si roti jumelate. Cea de a treia generatie aduce insa modelul producatorului italian si pe piata distributiei usoare, pe segmentul de 3,5 t, pe care pana acum a avut o prezenta „timida”, neavand manevrabilitatea si confortul modelelor derivate din autoturisme. Gratie unei arhitecturi noi a caroseriei si unei noi suspensii, Daily isi propune sa intre mai puternic si pe segmentul furgoanelor usoare, a caror constructie este diferita de cea a versiunilor sasiu-cabina, care l-au facut celebru. Cu cea mai buna eficienta de incarcare pentru anumite modele, Iveco Daily nu impresioneaza cu sistemele electronice de siguranta oferite de alti competitori, preferand sa-si pastreze nivelul de pret atractiv de la generatia anterioara. Noul vehicul este deja disponibil la vanzare in toata Europa in nu mai putin de 8.000 de configuratii direct din fabrica, unele dintre ele unice pe acest segment: modelul de 7 t greutate totala are o sarcina utila maxima de 4,7 t, motorul de 3 l dezvoltand un cuplu maxim de 470 Nm si o putere maxima de 205 CP. Am avut si posibilitatea de a conduce in premiera mai multe versiuni de Iveco Daily pentru a testa manevrabilitatea imbunatatita a noilor versiuni, mai ales a furgonului, si puterea, confortul si functionalitatea oferite deopotriva de modelele furgon si de cele sasiu-cabina.
De la prima vedere se remarca designul exterior complet schimbat al noului Daily, mai ales la partea din fata, unde se disting trei zone orizontale: prima, cea a parbrizului, creeaza o suprafata vitrata imensa, mergand de la un stalp la altul, geamul fiind, practic, prins intr-o rama care imbraca direct montantul „A”, ceea ce imbunatateste semnificativ vizibilitatea, influentata si de cei 4 cm castigati in inaltimea parbrizului.
Partea din mijloc este caracterizata, de asemenea, printr-o linie fluida, continua de la un montant la altul, cuprinzand grila radiatorului si cele doua faruri. Forma bombata a capotei da senzatia unui mic „bot”, care-i confera un aer sportiv, emanand robustete si dinamism. Chiar daca spatiile care permit admisia aerului la motor par mai mari, suprafata acestora este aproape egala cu cea de la modelul anterior, fiind doar altfel distribuita pe doua linii, dintre care cea superioara are marginile ascendente, ca intr-un „zambet”. Iar partea de jos, formata din bara de protectie – care include semnalizatoarele si proiectoarele de ceata – este, de asemenea, continua. Pe lateral bandourile din plastic pentru protectia impotriva micilor zgarieturi produse la viteze mici in parcare sau la incarcare/descarcare au fost inaltate pana la nivelul pavilioanelor rotilor, pentru mai multa functionalitate, dar si pentru a continua linia barei de protectie din fata. De asemenea, materialul plastic din care sunt construite este de mai buna calitate, imbunatatind aspectul noului model, cu multe linii distincte in constructia caroseriei.
Desi compartimentul motorului pare ceva mai inalt decat la modelul anterior, lungimea cabinei este aceeasi, ca de altfel si lungimea spatiului de incarcare. S-au schimbat insa ampatamentele – mai lungi acum – ceea ce inseamna ca si consola spate si-a redus lungimea. Deschiderea usii laterale este aceeasi ca la modelele anterioare, insa noutatea apare in ceea ce priveste stalpii verticali de sustinere, care au disparut, rigiditatea peretilor fiind data de noul mod de constructie a peretilor laterali, care pot fi turnati din start de diferite grosimi in diferite parti, gratie noilor tehnologii de prelucrare a foilor metalice ale caroseriei din fabrica din Suzzara.