Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Cat ne costa flota de transport

Inlocuirea vehiculelor la momentul potrivit, inainte sa inceapa sa creasca costurile de service, poate aduce economii importante. Insa, pentru a putea face acest lucru, ar trebui inteles care sunt toate costurile generate de flota de transport. Explicatii despre acestea a oferit Paul Lauria, presedintele Mercury Associates, in cadrul seminarului „Managementul Flotei. Principii, tehnici si modele de afaceri“, organizat de compania de consultanta Pythia International.
 

Paul Lauria are o experienta de 30 de ani de implementare cu succes a proiectelor de planificare, optimizare si gestiune a flotelor de vehicule pe plan global, iar in cadrul acestui eveniment a prezentat principii si tehnici operational-financiare, instrumente si tehnici analitice, sisteme tehnologice, externalizarea si managementul furnizorilor, managementul marimii si utilizarii, al varstei si inlocuirii flotei. In multe industrii, flota este privita doar ca un element ce genereaza costuri, nu venituri sau profit, deoarece contributia ei in companie nu este, de multe ori, bine inteleasa, astfel ca nici managementul flotei nu este perceput ca o profesie adevarata. Desi multe companii vad aceste costuri ca fiind in general mici, privite cu atentie ele sunt destul de mari, iar un management adevarat al flotei este important pentru imbunatatirea serviciilor adresate clientilor si imaginea companiei, productivitatea si eficienta angajatilor, siguranta publica si a angajatilor, managementul costurilor si al profitabilitatii si respectarea reglementarilor.
Managementul flotei implica doua activitati distincte, dar interdependente: managementul bunurilor si al companiei. Managementul companiei ce implica flota de vehicule presupune activitatile de bugetare, finante si cheltuieli, achizitii, resurse umane, managementul informatiilor tehnice, de risc sau de locatie, pe cand cel al bunurilor se refera la operarea si utilizarea vehiculelor, la repararea acestora, la licente, la achizitia flotei etc.
De cele mai multe ori, optimizarea costurilor cu flota implica ori schimbarea furnizorului si a serviciilor after-sales, ori scaderea consumului. Insa consumul este determinat atat de modul de operare a vehiculului, cat si de clienti.
Costurile cu flota sunt de doua tipuri: de capital si de operare. Primele sunt generate de detinerea echipamentelor, iar costurile de operare sunt generate de mentenanta si reparatii, alimentarea si managementul vehiculelor.

Cand inlocuim vehiculele
Costurile totale cu vehiculele noi sunt mari la inceput si scad pe masura ce trec anii. In schimb, costurile de operare sunt mici la achizitie, dar cresc in timp din cauza reparatiilor, a cheltuielilor cu mentenanta etc. Paul Lauria a explicat ca este important sa aflam valoarea vehiculului, pentru a putea determina costul total al flotei detinute. Iar daca inlocuirea vehiculelor se face la momentul oportun, atunci se pot scadea costurile cu intreaga flota. Nu este indicat nici ca vehiculele sa se inlocuiasca prea devreme …

Articole similare