Prezenta constanta in topurile realizate de revista Tranzit, Marvi Logistic a crescut in ultimul timp, astfel ca, dupa sapte ani de activitate in transporturi, compania a avut o cifra de afaceri de 7,2 milioane euro in 2013, iar pentru 2014 se estimeaza ca a fost depasit nivelul de opt milioane de euro. Secretul succesului, cred reprezentantii companiei, a fost abordarea unor piete dificile si cunoasterea in amanunt a acestora pentru ca in final, desi nu exista contracte cu volume prestabilite, camioanele companiei, inclusiv cele ale colaboratorilor, sa nu stationeze.
Cifra de afaceri a Marvi Logistic nu a mai crescut in 2014 la fel de mult ca in anii precedenti, s-a ajuns la o crestere sanatoasa, urmatorul pas fiind consolidarea activitatii si dezvoltarea mai mult a expeditiilor, segment pentru care a fost crescut numarul de angajati si a fost deschis si un birou la Slatina. In 2014 s-a investit mai mult decat in alti ani, mai ales in sediul propriu, iar pentru 2015 se doreste construirea unui depozit unde nu se va face logistica avansata, ci stocare in intervalul in care, de exemplu, camioanele sunt aduse in tara. Deci spatiul va fi folosit strict pentru nevoile companiei.
Marvi Logistic are 15 camioane proprii, la care se adauga, insa, inca 35 ale colaboratorilor care lucreaza exclusiv pentru compania din Valcea. Transportul cu vehiculele colaboratorilor a crescut in ultimii ani, mai ales ca in 2014 Marvi a inceput sa puna la dispozitia acestora carduri de motorina. Acum, lunar, cheltuielile cu carburantul pentru camioanele lor sunt in medie de 130.000 de euro, iar tendinta este de crestere.
Cele 15 camioane proprii lucreaza numai in Comunitate si se intorc in tara doar pentru ITP, dar cele ale colaboratorilor vin mai des, in functie de politica firmelor respective.
Anul trecut a crescut volumul expeditiilor si tendinta va continua si in 2015, dar asta nu inseamna ca se va renunta la camioanele proprii, asigura Lavinia Stefanut, directorul administrativ Marvi Logistic, care crede ca „nu ne-am fi dezvoltat la fel fara sa avem si flota proprie. Camioanele proprii insufla siguranta clientilor. Am avut cazuri in care transportatorul cu care lucram nu a mai efectuat cursa si atunci am dislocat un camion propriu de la 500 km departare doar pentru a nu avea probleme cu clientii.“
Flota a fost innoita constant, media de varsta fiind de doi ani. Chiar la finalul lui 2014 patru camioane au fost returnate, fiind inlocuite cu altele noi.
In total compania lucreaza cu circa 100 de camioane, 70 pe relatia Anglia si 30 pe Spania.
Lichiditatile sunt extrem de importante
Cele mai multe camioane au fost cumparate in leasing sau cu credit bancar, iar Marius Catrinoiu, directorul general al companiei, a explicat ca „am preferat sa facem achizitii in acest sistem deoarece nu am vrut sa investim banii in camioane. Lichiditatile sunt folosite pentru plata transportatorilor, termenul de plata fiind de 30 de zile fata de cel obisnuit de 45 de zile, in conditiile …