Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Producatorul cantarelor din frontiera acuza CNADNR de nereguli in exploatare

In continuarea articolului referitor la problemele care apar la cantarirea vehiculelor in punctele de trecere a frontierei, publicat in numarul trecut al revistei Tranzit, revenim acum cu punctul de vedere oficial al companiei Data Control, care a produs si instalat cantarele utilizate in prezent de CNADNR, precum si cu pozitia Biroului Roman de Metrologie Legala.

Data Control reprezinta in Romania mai multi producatori cu traditie in domeniul cantaririi si are ca principal obiect de activitate productia si comercializarea echipamentelor de cantarire.
 

In cazul instalatiilor livrate catre Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), tehnica de cantarire si software-ul incorporat au fost dezvoltate de Central Weighing, lider mondial in furnizarea de echipamente de cantarire dinamica a autovehiculelor de transport marfa.
Potrivit reprezentantilor Data Control, principalul factor de alterare a rezultatelor unei cantariri este cel uman. Intr-un raspuns oficial primit la redactie se arata ca, „desi exista o procedura bine pusa la punct in ceea ce priveste aceasta operatiune – domeniul fiind reglementat legal – interesele CNADNR pentru trucarea rezultatelor unei cantariri sunt mari. Pentru a aminti numai pe scurt cateva dintre metodele prin care unii angajati CNADNR (din vointa proprie sau cu concursul conducerii) evita cantarirea anumitor transportatori si ii amendeaza pe nedrept pe altii, va facem cunoscut faptul ca acestia au mers pana la distrugerea fizica a echipamentelor de cantarire. In nenumarate randuri, desi locatiile de cantarire sunt prevazute cu camera de supraveghere, acestea au fost obturate sau dezactivate. Multe autovehicule comerciale nu sunt cantarite (probabil din interes) si trec prin frontiera pe langa cantar.
Unele instalatii de cantarire au fost dotate cu camere de filmare a cantaririi, pentru a putea proba corectitudinea operatiunii, insa CNADNR a renuntat la montarea acestora pentru toate cantarele aflate in exploatare. O alta metoda de evitare a cantaririi este declararea echipamentului de cantarire ca nefunctional pana la trecerea unui anumit transportator, desi echipamentul se afla in perfecta stare de functionare.
In ultimii doi ani, CNADNR a dezvoltat o alta tehnica de a evita cantarirea: neefectuarea verificarii metrologice periodice la care sunt obligati prin lege, in acest fel cantarele neputand fi utilizate in mod legal. Desi in repetate randuri am atras atentia CNADNR privitor la utilizarea frauduloasa a acestor echipamente de catre personalul sau, pana la data prezentului raspuns nu a fost luata nicio masura corectorie. Constructia acestui tip de mijloace de masura si conditiile de utilizare sunt bine reglementate atat de legislatia internationala, cat si de cea nationala. Acestea trebuie sa nu aiba caracteristici care sa permita utilizarea frauduloasa (ca de exemplu, alterarea rezultatelor masuratorii), fiind prevazute cu mecanisme si dispozitive ce impiedica modificarea rezultatelor …

Articole similare