In urma cu cinci ani, Scania a introdus conectivitatea ca standard pe pietele din Europa. In prezent, clientii conectati din peste 50 de tari au acces la servicii prin care pot urmari si evalua performanta vehiculelor lor. In 2015 au fost adaugate aproape 70.000 de camioane si autobuze, iar acum numarul total a ajuns la 170.000. In Romania sunt conectate 1.776 de camioane.
„Pentru a-si imbunatati eficienta vehiculului si a reduce astfel costurile, clientii nostri vad din ce in ce mai mult oportunitatile date de conectivitate. Odata cu extinderea ofertei de servicii conectate, interesul este in cresterea utilizarii si in randul operatorilor de autobuze si autocare”, declara Mattias Lundholm, directorul diviziei comerciale Scania Connected Services and Solutions.
Investitia Scania in conectivitate a fost demarata la inceputul anilor 2000, cand au fost lansate primele servicii digitale de Management al Flotei. La acea vreme serviciul se ocupa cu informatiile obtinute de la sistemele de management electronic al vehiculelor, care erau folosite pentru a analiza consumul de combustibil, uzura si, de exemplu, modul in care un sofer schimba treptele de viteza, franeaza si foloseste plaja de turatii a motorului.