Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Flexibilitate si pret avantajos

Solutiile de monitorizare a flotei s-au diversificat in ultimii ani si au crescut in complexitate, managerii de transport dorind sa aiba acces la rapoarte cat mai personalizate referitoare la eficienta in exploatarea vehiculelor, pentru ca pe baza lor sa poata lua masuri pentru remedierea eventualelor probleme. Iar furnizorii independenti detin o cota de piata importanta, ei beneficiind, spre deosebire de cei captivi producatorilor de camioane/semiremorci, de mai multa flexibilitate in dezvoltarea solutiilor IT, datorita apropierii mai mari de clienti, si oferind si un pret mai avantajos.
 

Pentru clientii AROBS care fac transport sau logistica este esential sa poata localiza in timp real masinile si sa vada eventualele probleme ce apar pe traseu, pentru a interveni si a preveni declansarea unor situatii de criza. Si de aceea solutia TrackGPS este un instrument util pentru firme din mai multe industrii care vor sa-si monitorizeze si eficientizeze permanent activitatea. Ele pot opta pentru o serie de module ce vizeaza monitorizarea consumului de carburant, optimizarea rutelor, managementul documentelor si suportul in evitarea amenzilor. Asa cum isi aminteste Voicu Oprean directorul general al firmei, „acum noua ani clientii veneau la noi pentru ca vroiau sa-si monitorizeze flota. Era o perioada in care masinile de serviciu erau folosite de angajati in scop personal, iar furtul de carburant era o practica foarte frecventa. Acum, managerii sunt mai degraba interesati sa aiba acces la o serie de rapoarte personalizate ce tin de traseu, kilometri parcursi, stationari, ore de condus si de repaos, consum de carburant, viteze medii si maxime s.a. Pentru ca, avand acces la aceste informatii, pot lua in timp util masurile necesare pentru eficientizarea activitatii si reducerea costurilor cu flota.“
Dar consumul de carburant este cel care influenteaza decisiv costurile transportatorilor, si de aceea reducerea acestei cheltuieli este prioritara, iar studiile AROBS arata ca dupa implementarea TrackGPS clientii si-au diminuat consumul cu pana la 20%, ca urmare a prevenirii furturilor sau a eliminarii unor scurgeri la rezervor prin folosirea sondei litrometrice sau a solutiei cu adaptor LV CAN, care permit evidenta permanenta a nivelului de combustibil din rezervor sau detectarea si prevenirea pierderilor prin compararea consumului real cu alimentarile. Iar pentru educarea soferilor a fost dezvoltat modulul „comportament sofer“, folosit si pentru transport de marfa, si de persoane, care evalueaza respectarea limitelor de viteza pe diferite tronsoane de drum, timpii de condus si frecventa franarilor si accelerarilor bruste, contribuind astfel si la reducerea numarului de accidente rutiere. Acest modul este folosit mai ales de firmele care transporta marfuri periculoase, refrigerate sau foarte valoroase. Iar transportatorii de persoane apeleaza la solutia AROBS pentru a avea control asupra orarului si rutelor parcurse, dar si pentru a elimina folosirea neautorizata a autovehiculelor si a scadea uzura masinii si cheltuielile cu combustibilul. In plus, pentru transportatorii internationali TrackGPS permite plata automata a taxei de drum din Ungaria prin modului eToll.
Pentru easyTrack Solutions, asa cum arata directorul de vanzari Cosmina Murgulescu, cele mai solicitate produse sunt cele ce includ si monitorizarea consumului de carburant, urmate de sonda litrometrica, ajunsa la generatia a treia, care este „un produs fiabil, precis, necesar pe fiecare camion, ieftin si eficient. Inovam continuu. Oferim clientilor rapoarte complexe defalcate pe vehicul sau sofer, incluzand si cunoscutele remindere pentru RCA, Casco, ITP etc. Colectam datele din senzorii proprii, dar oferim si informatii citite de pe magistrala CAN a vehiculului. Cred ca suntem printre primii care am oferit o solutie de a calcula timpul de lucru pe Germania pentru soferi. Ne adaptam solutiile tehnice in functie de vehiculul ce trebuie monitorizat si avem sisteme care functioneaza pe camioane de ultimul tip, pe remorci si semiremorci, pe utilaje agricole, dar si pe basculante Roman produse in anii ’70.“
Din oferta SafeFleet, solutiile pe care Claudiu Suma, CEO-ul companiei, le considera absolut necesare pentru firmele de transport si logistica sunt pozitionarea camionului, punctele de interes, verificarea traseelor, expirarea RCA, Casco, reviziei tehnice s.a., monitorizarea carburantului, cursele camionului, link-uri temporare/vizibilitati extinse/user special pentru colaboratorii firmelor de transport, traiectorie, activitate curenta (programul de lucru al soferului, cat timp a avut motorul pornit/oprit la Pozitii Curente. Iar printre aplicatiile mai sofisticate se numara sarcinile de navigatie, activitatea intr-o regiune de interes (de exemplu, in Germania, conform legii MiLoG), comportamentul soferilor, plata taxei de drum din Ungaria prin OBU ONE (functionalitatea cea mai solicitata in 2016), citirea tahografului de la distanta si Safe Chat, aplicatia mobila pentru comunicarea bidirectionala cu soferii.
Viorel Gherdan, director general adjunct Tachonan, este de parere ca tahografele sunt cele mai importante produse in managementul firmelor de transport, care le privesc in continuare si ca pe un „politist“ care sta alaturi de soferi si ii „apostrofeaza“ de cate ori gresesc, sau chiar ii amendeaza. „Dar soferii si patronii trebuie sa-l vada ca pe o cutie neagra care ii absolva de anumite raspunderi si ca pe un contabil primar care tine evidenta activitatii.“
Firma mai ofera sisteme de urmarire si monitorizare online a vehiculelor, de tip GPS/GPRS/GSM, pentru toate tipurile de transport, dar mai ales pentru vehiculele care lucreaza departe de sediul firmei.
Oferta Transics include solutii complete de management al flotei (FMS), solutii fixe sau mobile pentru gestionarea soferilor, a camioanelor, a semiremorcilor si a incarcaturilor, dar si gestionarea subcontractantilor. Telematica Transics propune doua solutii independente dedicate camioanelor, TX-GO si Tx-SKY, care prin conexiunile la computer (CAN) si la tahograf realizeaza analiza modului de condus, consumul de carburant, identificarea automata a soferului sau descarcarea la distanta a cardului sofer, respectiv a tahografului.
Gama premium este echipamentul Tx-SKY, un computer de bord cu o tehnologie avansata ce include cele mai multe functionalitati gandite ca instrument de administrare a activitatii de transport, facilitand gestionarea activitatii soferilor si a dispecerilor si fluidizarea planificarilor prin operatii clare din partea dispecerilor.
Pentru semiremorci Transics propune un sistem dezvoltat in cadrul grupului Wabco, o solutie de monitorizare independenta de telematica din camion, echipamentul
Tx-Trailerguard. Acesta furnizeaza informatii standard privind statutul semiremorcii, stationare sau directia de deplasare, kilometrii parcursi, localizare. Prin conexiunea la computerul (EBS) semiremorcii dispunem de informatii despre greutatea incarcata, temperatura marfii, stabilitatea in rulare, diagnosticarea semiremorcii la distanta, stilul de condus al soferul, presiunea aerului in anvelope, modul de franare si gradul de uzura al placutelor de frana.
Tx-Smart este o aplicatie APP mobila utilizata de soferi sau subcontractori pentru acele camioane care nu au instalat echipamentul premium Tx-SKY. Pentru utilizatorii Tx-GO Tx-Smart faciliteaza functionalitatile caracteristice comunicarii cu soferii, beneficiind astfel de o platforma premium in exploatare. Tx-Smart este ideal pentru firmele care lucreaza cu subcontractori, deoarece permite urmarirea telefonului mobil ca echipament GPS cu platforma de comunicare pentru planing. Este o solutie adiacenta care nu presupune costuri hardware.
Iar Tx-Connect este aplicatia web care inglobeaza toate solutiile de monitorizare in aceeasi platforma si este prietenoasa pentru dispeceri, planeri, manageri de flota sau clientii acestora.
Din oferta Viasat Systems, cele mai potrivite produse pentru firmele de transport si logistica sunt Advance si Advance Fuel, care permit un control eficient al consumului de carburant (pe baza informatiilor de la linia CAN si a monitorizarii cantitatii din rezervor), analiza corecta a stilului de condus al soferului si determinarea regimului de functionare a motorului. Cati Mocanu, directorul general al companiei, arata ca furtul de motorina este in continuare cea mai importanta problema cu care se confrunta transportatorii si puncteaza faptul ca, „pe langa datele pe care le livram in cadrul aplicatiei online, a caror acuratete este cu adevarat ridicata datorita echipamentelor si tehnologiei folosite, si modul de raportare are un rol foarte important, si in acest sens am dezvoltat rapoarte sintetice foarte bine structurate, care usureaza mult analiza“.
Iar pentru WebEye unul dintre cele mai importante servicii oferite si o functie cheie pentru gestionarea costurilor, asa cum considera Levente Gall, directorul de vanzari al companiei, este Driving Style, care ofera informatii despre modul in care exploateaza soferii masina, deci implicit despre consumul de carburant si uzura vehiculului, ce influenteaza bugetul companiei. Si odata ce se cunosc aceste informatii se pot lua masuri de imbunatatire a performantelor – ceea ce este benefic si pentru sofer – si de reducere a costurilor.
WebEye mai propune functia si modul de masurare si control al consumului de carburant, cea mai solicitata aplicatie din aceasta categorie fiind controlul prin sonde litrometrice, prin care clientul are acces permanent la informatii despre volumul motorinei din rezervor si evenimentele din acesta (alimentari sau extrageri). Asta se poate face si contra unor costuri mai mici, prin prelevarea consumului din calculatorul central al camionului, prin conectarea la reteaua CAN.
Iar eTachograph are doua functii inteligente, eControl, ce contribuie la eficientizarea timpilor de condus, si eDownload, pentru descarcarea online, de la distanta, a datelor din tahograf si de pe cardul soferului.

Furtul de carburant ramane primul in topul prioritatilor multor clienti
AROBS are peste 2.900 de clienti in Romania – si firme mari, cu sute de masini, si firme cu pana la 10 unitati, „care au insa probleme oarecum similare“ – avand in total circa 37.000 de autovehicule. Aproximativ 20% fac transport in afara tarii, iar restul fac transport intern, si din punct de vedere al tipurilor de vehicule monitorizate sunt acoperite camioane de 20-50 t, nave maritime, utilaje pentru constructii, autoutilitare, vanuri, dubite, dar si autoturisme, motociclete sau scutere.
Din oferta AROBS, transportatorii solicita mai ales localizarea masinilor in timp real, identificarea pierderilor si a furturilor de combustibil, evidenta programului de lucru al soferilor si a respectarii abaterilor de la rutele prestabilite, securitatea marfii si a vehiculelor s.a.
In ceea ce priveste validarea sau confirmarea receptiei marfurilor, acesta nu este un aspect foarte important pentru transportatori, deoarece, asa cum arata Voicu Oprean, de cele mai multe ori incasarea facturilor se face doar dupa ce documentele ajung la client.
In opinia Cosminei Murgulescu, cei mai multi clienti easyTrack sunt interesati in primul rand de solutii care sa previna furtul de motorina. „Pe langa solutiile consacrate de monitorizare bazate pe sonda litrometrica sau CAN adapter, avem in oferta si un sistem de protectie a rezervorului ce monitorizeaza daca busonul acestuia este inchis sau deschis, el semnaland deschiderea sa neautorizata. Monitorizam nivelul de carburant atat din rezervoarele diverselor vehicule care circula pe sosele, cat si pe cel din rezervoarele de combustibil folosite pentru a alimenta alte utilaje.”
80% din veniturile SafeFleet provin de la clientii cu flote medii si mari (ca Dumagas sau Ravitex), desi ca numar cele mici le depasesc. Transportul intern si international contribuie cu o parte importanta la cifra de afaceri a companiei, dar oferta sa include si solutii pentru banci, furnizori de utilitati publice, firme din agricultura, distributie sau constructii.
Cele mai solicitate aplicatii SafeFleet sunt cea impotriva furtului de carburant si cea pentru evidenta programului de lucru al soferilor, urmate de vizualizarea pozitiei camionului de o terta parte (de exemplu, casele de expeditii), folosirea camioanelor pe rute neautorizate, securitatea marfii si a vehiculului si evidenta interventiilor in service.
In ceea ce priveste scanarea documentelor de receptie a marfii, aceasta este o functie tot mai solicitata de distribuitori, dar nu si de transportatori.
Clientii care apeleaza la produsele/serviciile Tachonan sunt mai ales cei cu flote mici, deoarece au o mobilitate mai mare si nu toate au aceiasi beneficiari.
In opinia lui Viorel Gherdan, transportatorii sunt interesati mai ales de securitatea marfii si a vehiculului, urmata de folosirea camioanelor pe rute sau in misiuni neautorizate, protejarea vehiculului prin masurarea si evaluarea stilului de condus, evidenta programului de lucru s.a.
In ceea ce priveste posibilitatea de a scana documente, aceasta este putin importanta, considera reprezentantul Tachonan, deoarece prin „Raportul de deplasare“ pe care firma il are la dispozitie din contul propriu de utilizator GPS va identifica adresa la care a ajuns soferul si o va confrunta cu cea data de beneficiar, care trebuie sa corespunda. In timp ce confirmarea online printr-o semnatura (care poate fi diferita de cea din comanda) nu va constitui garantia ca marfa a ajuns la destinatia reala.
Asa cum arata Cristian Kiss, director de vanzari Transics pentru Romania, clientul sau este „acel transportator care a depasit tiparul telematicii track&trace ce propune o tratare superficiala a informatiilor CAN“. In Europa Transics are peste 100.000 de unitati active, in conditiile in care furnizeaza solutii doar transportatorilor grei.
In Romania sunt multi tractionisti cu 1-2 camioane care folosesc solutii Transics in parteneriate cu marile firme de transport din occident. Clientii directi sunt marile firme de transport cu peste 200-400 de unitati, cum ar fi Lazar International, Dunca Expeditii, E van Wijk, Aquila, Cartrans Preda, dar si firme cu 5-50 de camioane, toate avand un profil independent prin project management – Vasco, Hagero, WindSpeed, Geo Sped, Logitrax, Binar Speed, sau transporturi speciale agabaritice, cum ar fi Holleman.
Asa cum arata Cristian Kiss, prioritatile transportatorilor difera, in functie de nivelul afacerii (firmele mai mici se multumesc cu raportari standard, dar cele cu mai multe camioane cer raportari detaliate privind clasificarea soferilor prin stilul de condus, urmarirea istoricului curselor din perspectiva financiara, descarcarea datelor tahograf de la distanta sau istoricul comunicarilor), dar in general toti sunt interesati de controlul consumului de carburant. Iar pentru asta Transics propune instrumente prin care sa se vada care sunt soferii cu probleme prin generarea de rapoarte incrucisate cu privire la nivelul carburantului din rezervor, consumul la bord, modul de condus si respectarea reglementarilor.
In ceea ce priveste verificarea folosirii masinilor pe rute sau in misiuni neautorizate, asa cum arata Cristian Kiss, Transics este printre primele firme din lume care au implementat solutia de securizare a traseelor, care presupune transmiterea de la distanta catre sofer a unui traseu creat pana la urmatoarea destinatie si alarmarea in mod automat in cazul parasirii lui. In acest mod nu se reduce doar gradul de stres al dispecerului, care poate sa aloce timp pentru mai multe operatii sau pentru a supraveghea un numar mai mare de camioane, ci si al soferului.
Telematica Transics mai constientizeaza transportatorul asupra soferilor care prezinta riscuri prin stilul lor de condus si, odata cu integrarea firmei in grupul Wabco, prin tehnologia de conectare se poate depista modul de condus al soferului prin senzorii semiremorcii. Daca soferul conduce agresiv si ia curba cu o viteza prea mare senzorii vor depista inclinarea marfii iar semiremorca va frana automat.
Transics este dezvoltatorul solutiei Tx-Doc, posibilitatea de a scana documente si de a le trimite dispecerului si mai apoi clientului, dar si de a gestiona in general documentele aferente curselor/soferilor/clientilor, fiind in acelasi timp o solutie transparenta, menita sa urgenteze facturarea curselor si incasarile.
Functionalitatea de scanare a documentelor este salutata de clientii firmelor de transport, care prin accesarea instantanee a documentelor CMR semnate si stampilate beneficiaza de un plus valoare in relatia de colaborare.
Asa cum arata Cati Mocanu, clientii Viasat Systems sunt interesati mai ales sa previna furtul de motorina, dar si sa aiba evidenta programului de lucru al soferilor si sa monitorizeze echipamentele aditionale (prize de putere, siroco, usi, temperatura s.a.), stilul de condus si disponibilitatea masinilor din flota pentru curse noi (tinand cont de pozitia lor, de timpii de condus ai soferilor si de distanta pana la urmatoarea destinatie).
Reprezentanta Viasat Systems considera ca nu exista un profil anume de client care solicita sisteme de monitorizare a flotei si ca toate companiile care au parcuri auto se confrunta cu probleme, cea mai intalnita fiind furtul: de motorina, de marfa sau furtul din timpul de lucru. „Din pacate, sunt destul de rare cerintele pentru un management real de flota care sa permita clientilor sa-si evalueze KPI si sa faca previziuni de afaceri folosind informatiile din sistemele telematice.“
In ceea ce priveste scanarea documentelor, aceasta nu este o cerere frecventa nici in cazul Viasat Systems – un singur client, care face transport international, a avut o astfel de solicitare la un moment dat – deoarece, datorita telefoanelor smart, aceasta functie este deja la indemana oricarui sofer, cel mai adesea gratuit.
Cat despre WebEye, sunt vizati mai ales transportatorii cu flote de 50-150 de camioane, dar structura pachetelor si serviciilor firmele (MIC, ECO, PRO, MAX) este de asa natura incat si firmele mici sa poata beneficia de solutiile corespunzatoare, deoarece, asa cum remarca Levente Gall, in Romania nu prea mai sunt firme de transport care sa nu aiba un furnizor de telematica. „Insa dintre clientii nostri transportatorii internationali sunt mai numerosi.“
Asa cum arata reprezentantul WebEye, transportatorii romani au ajuns sa constientizeze in ultimii ani ca un sistem de telematica trebuie sa furnizeze si alte servicii decat urmarirea si controlul rutelor si al consumului, care au ajuns sa fie oarecum functii de baza – furtul de motorina devenind o cerere banala, insa foarte importanta in continuare. Dar din discutiile cu potentialii clienti reiese ca ei vizeaza servicii complexe, ca analiza stilului de condus, eficientizarea programului de lucru al soferilor si descarcarea de la distanta a datelor din tahograf. In plus, in cazul in care se transporta bunuri de valoare, securitatea marfii este foarte importanta. In concluzie, topul celor mai solicitate servicii WebEye are in frunte DrivingStyle, urmat de eControl, monitorizarea consumului de carburant, eDownload (care pentru transportatorii care lucreaza in Comunitate poate ocupa chiar un loc mai bun), securitatea marfii (la fel, pe un loc mai bun pentru transportatorii de marfuri de valoare), si Track&Trace.

Fiecare solutie are punctele ei forte
Printre sistemele pe care AROBS le ofera in plus fata de alti competitori se numara accesul exclusiv la datele din platforma TraficOK, care permite vizualizarea in timp real a datelor referitoare la traficul din Romania, pentru ca managerii de flota sa aiba la dispozitie informatii actualizate despre sectoarele de drum blocate sau zonele cu trafic foarte intens.
EasyTrack Solutions se remarca prin promptitudinea si seriozitatea in ceea ce priveste suportul tehnic acordat clientilor, „la orice ora din zi si din noapte“, prin interfata web foarte usor de utilizat chiar si de catre cei mai putin indemanatici in folosirea calculatorului. Aplicatiile create special pentru SmartPhone sunt la fel de usor de manuit. Firma nu percepe costuri suplimentare pentru interconectarea la sistemele E-Track/TimoCom, iar clienti isi pot monitoriza flota de oriunde, numarul de utilizatori ce acceseaza aplicatia fiind nelimitat. Inca de la introducerea taxei HU-GO clientilor li se ofera posibilitatea de a o achita folosind GPS-ul easyTrack, ei fiind scutiti astfel de nevoia de a achizitiona un echipament auxiliar.
Potrivit lui Claudiu Suma, SafeFleet ofera in plus fata de alti producatori independenti de solutii telematice monitorizarea semiremorcilor prin SafeFleet Logistics, integrarea cu platforma de monitorizare a marilor case de expeditii si cu bursele de transport TimoCom si Trans.eu, precum si service-urile partenere din toata Europa, prin intermediul 1-Fleet Alliance.
Tachonan se remarca, in plus fata de alti competitori, mai ales prin posibilitatea identificarii din rapoarte a perioadelor in care soferii se afla pe teritoriul Germaniei.
Transics mizeaza pe experienta de peste 25 de ani in telematica FMS, pe investitiile in tehnologie si pe faptul ca are propriul departament de dezvoltare si o infrastructura de service-uri Wabco partenere in toata Europa.
Foarte importante sunt, in opinia lui Cristian Kiss, sistemele care permit o comunicare clara si permanenta cu soferii. Prin platforma Transics comunicarea bidirectionala este succinta, soferul primeste comanda cu detalii privind locatia de incarcare/descarcare, detalii marfa si traseul transmis pana la destinatie si eventual imagini sau fisiere ajutatoare. In plus, se mai pot fotografia modul de ancorare a marfii si evenimentele neprevazute si se transmit instantaneu la baza.
Iar Viasat Systems este, asa cum arata Cati Mocanu, singurul furnizor de solutii telematice din Romania certificat TAPA, care instaleaza solutii de inchidere securizata a usilor pentru semiremorcile cu deschidere prin telecomanda,
din dispecerat. Compania propune, in plus fata de alti competitori, solutii personalizate pentru serviciile de curatenie publica (monitorizarea traseelor, a consumului de carburant, a timpilor de functionare a echipamentelor aditionale – maturi, aspiratoare – si a consumului suplimentar calculat de la consumatorii aditionali) si un modul de rutare ce permite afisarea masinilor in functie de disponibilitatea la incarcare pe baza unor criterii convenite cu clientul. „In general, specificul serviciului nostru este personalizarea solutiei astfel incat sa livram informatii cat mai usor de utilizat.“
WebEye pune accent pe DrivingStyle (care practic urmareste piciorul soferului, stie daca acesta foloseste optim frana sau retarderul si daca reuseste sa conduca economic atat din punct de vedere al consumului de carburant, cat si al duratei de viata a vehiculului) si eControl (care ofera in timp real si retroactiv, pe pagina soferului si a dispecerului, informatii exacte despre timpii de condus si de odihna), la care se adauga volumul datelor preluate din CAN, datele despre calitatea si temperatura motorinei si posibilitatea monitorizarii temperaturii din semiremorca frigorifica fara a monta senzori.

Producatorii independenti nu se tem de sistemele OE
Reprezentantul AROBS arata ca TrackGPS este mai avantajos decat sistemele telematice din oferta producatorilor de camioane si semiremorci deoarece are un pret cu pana la 30% mai mic si permite personalizarea solutiei, firma avand propria echipa de programatori. In plus, apeland la acest sistem clientul are posibilitatea de a muta dispozitivele de pe o masina pe alta, perioada contractuala obligatorie pentru furnizarea acestor servicii este mai mica, iar daca se identifica probleme in transmiterea datelor clientii au la dispozitie in Romania o retea de peste 65 de service-uri partenere, timpii de interventie fiind de 1-2 zile, „pe cand in cazul serviciilor de la producatori clientii trebuie sa se deplaseze pana la reprezentante autorizate“.
Cosmina Murgulescu adauga ca monteaza sistemul EasyTrack la sediul clientului inclusiv pe camioane noi, in conditiile in care producatorul asigura gratuit, pentru 6-12 luni, propria solutie de monitorizare. „Consider ca focusul sistemului easyTrack este oarecum diferit fata de cel oferit de sistemele OE. Acestea din urma ofera informatii complexe despre functionarea vehiculului, dar la intervale relativ mari de timp, ele punand pe locul al doilea elemente cheie cerute de piata din Romania – pozitionare, consum, alarmare furt carburant – elemente pe care noi le oferim in timp real si la preturi lunare mult mai competitive.”
Iar CEO-ul SafeFleet spune ca „suntem mai competitivi ca pret si mult mai flexibili in privinta serviciilor oferite, aplicatia noastra raspunzand perfect nevoilor clientilor si fiind construita in intregime din feedback-ul lor“.
Asa cum promite Viorel Gherdan, cel mai mare avantaj oferit de Tachonan prin comparatie cu sistemele producatorilor de camioane/semiremorci este raspunsul foarte prompt la solicitarile clientilor care se confrunta cu probleme in utilizare.
Inca de la sfarsitul anilor '90, cand unii producatori de camioane au inceput sa ofere solutii telematice, Transics a fost implicat in anumite proiecte comune cu acestia, iar la inceputul anilor 2000 a fost, asa cum arata Cristian Kiss, promotorul elaborarii protocolului ce a reglementat conexiunea la computerul camioanelor (CAN), protocolul FMS-standard.
Desi din punct de vedere tehnologic Transics poate fi comparat cu sistemele OE, exista o diferentiere de abordare in retatia cu transportatorul: solutiile sunt mai apropiate de acesta pentru ca permit o vizualizarea de ansamblu a activitatii, suplimentand informatiile de telematica a camionului cu optiuni de planing, costuri/km, informatii online despre trafic sau rapoarte de eficienta prin cuantificarea orelor de asteptare la incarcare/descarcare si a kilometrilor parcursi cu sau fara marfa.
„O abordare aparte o avem si prin pregatirea diferentiata a persoanelor implicate in proiect, dispeceri, planeri, manageri de flota, iar pentru soferi, in urma analizei stilului de condus, propunem programe de instruire prin universitatea Wabco“, arata Cristian Kiss.
In opinia reprezentantei Viasat Systems, producatorii de vehicule sunt inca departe – cel putin pe piata romaneasca – de a oferi o solutie telematica performanta, deoarece „de cele mai multe ori aceste solutii se dezvolta in functie de profilul tarii de provenienta a vehiculelor si nu raspund cerintelor din alte tari, cu atat mai putin din Romania, unde serviciul are un specific aparte, preponderent antifurt. In plus, clientii de aici vor sa poata vorbi cu departamentul de suport, nu sa primeasca mesaje de la un robot. Si chiar si pretul din Romania este in general mai bun decat pretul unor producatori de vehicule.“
Levente Gall considera ca, atata vreme cat cei mai multi transportatori din Romania au flote mixte, solutia WebEye are avantajul ca este compatibila cu orice marca de vehicul. „Deoarece pentru grupul WebEye furnizarea solutiei de telematica este domeniul cel mai important de activitate, se pune foarte mare accent pe flexibilitate, care include consultanta personala, training, implementare, dezvoltarea pachetelor personalizate, montaj etc. Toate aceste solutii garanteaza vizibilitate si transparenta maxima, deci nu sunt necesare mai multe sisteme, se castiga timp, iar rezultatul final este optimizarea maxima. Avand in vedere toate aceste aspecte, oferta noastra este mai generoasa decat cea a producatorilor de vehicule.“ In prezent, 45.000 de masini sunt echipate cu solutii active WebEye.

Articole similare