Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

„Acceleram strategia de dezvoltare. Investim mult in factorul uman.“

Dupa 15 ani petrecuti in agribusiness, ocupand pozitii de la entry level pana la top management, Stefan Vaju a ales o noua provocare in cariera si a facut pasul catre automotive, in aria vehiculelor comerciale, devenind noul CEO al EVW Holding Romania. In cadrul caravanei DAF Roadshow Romania 2016, prin intermediul careia importatorul invita transportatorii si pasionatii de camioane sa testeze cea mai noua gama din portofoliul producatorului olandez, revista Tranzit a avut ocazia sa afle chiar de la sursa care sunt planurile de viitor ale companiei pe care Stefan Vaju o conduce si care sunt tintele EVW Holding pentru acest an.
 

Tranzit: Sunteti de aproape doua luni CEO-ul EVW Holding Romania. De ce ati ales acest nou drum in cariera si ce asteptari aveti de la acest domeniu?
Stefan Vaju:
Din experienta acumulata, logistica si transportul, alaturi de agribusiness, reprezinta motoarele care vor duce economia mai departe. Am facut acest pas din doua motive principale. Primul este legat de familie, pentru ca eram foarte mult plecat de langa cei trei copii. Apoi, din perspectiva profesionala, aveam nevoie de o noua provocare si noua pozitie se potriveste foarte mult cu tintele mele de dezvoltare. Dupa 15 ani petrecuti la Cargil (achizitor de materii prime, producator de furaje si retailer) nu pot spune ca ma simteam plafonat, dar cateodata in viata trebuie sa imbratisezi o provocare din alt domeniu, care sa iti confirme nivelul, sa te motiveze, sa inveti lucruri noi. Din experienta acumulata, dar si din cea viitoare, pe pozitiile de leadership pe care le-am avut si sper sa le ocup in continuare, cred ca voi putea face absolut orice.
De ce ati ales sa va alaturati acestei echipe si care sunt planurile de dezvoltare ale companiei in urmatoarea perioada?
EVW a fost o oportunitate extraordinara, care s-a potrivit din toate punctele de vedere cu asteptarile mele. Din perspectiva emotionala, vorbim de trei oameni din culturi diferite (Ad van Wijk, Gheorghe Chita si Mircea Muresan, cei trei actionari ai firmei), cu experiente relativ diferite, care au construit ceva in Romania timp de 25 de ani. Un parteneriat intre trei oameni, mai ales in Romania, nu e usor.
Din punct de vedere al business-ului, EVW cred ca este cel mai important jucator de pe piata din Romania pentru ceea ce inseamna un dealer de vehicule comerciale, un importator sau un reprezentant al unei marci de autovehicule. Nu sunt foarte multi dealeri care au capitalul financiar, resursele umane, instrumentele si creditul pe care il are EVW atat pe plan national, cat si international, in relatia cu DAF si cu alti competitori.
Sectorul transporturilor este putin mai sanatos decat cel agricol, a trecut de perioada de convalescenta. Ma refer aici la chestiuni legate de piata neagra, la politici fiscale sau nefiscale. Segmentul industriei auto, mai ales partea de vehicule comerciale grele, prezinta o mai mare stabilitate din acest punct de vedere. Provocarea cea mare este faptul ca ne aflam la limita dintre plus valoare si commodities. Toata lumea se bate in jurul pretului si am uitat unde este valoarea pe care o aduce omul. In agribusiness lucrezi cu sisteme biologice, aici lucram cu legile fizicii, cu lucruri pragmatice, si am uitat de dezvoltarea organica a oamenilor, a companiilor.
Pana acum compania a avut o dezvoltare extrem de sanatoasa, atat prin achizitii, cat si prin strategia de dezvoltare. Continuam sa ne dezvoltam, avem un proiect foarte interesant pe partea de after-sales&parts in zona Pantelimon din Bucuresti, iar anul acesta speram sa il lansam. Totodata, acceleram strategia de dezvoltare, inclusiv pe partea de marketing, pentru ca ne intereseaza foarte mult dealerii nostri din tara, unde vom investi in amenajare, vizibilitate etc. Insa, asa cum spuneam, incepem si o dezvoltare organica, in care investim foarte mult in propriii oameni. Vrem sa ne asiguram ca fiecare dintre colegii nostri cunoaste rolul si contributia in dezvoltarea companiei, stie sa foloseasca instrumentele pe care noi le punem la dispozitie si are un procent ridicat de angajament fata de companie si de valorile din cadrul firmei.
Daca tot ati amintit de dezvoltarea companiei, cum se prezinta EVW Holding in cifre?
2015 a fost un an extraordinar de bun pentru noi, o perioada de reconfirmare. In 2016 la nivel de grup avem o crestere medie de 20%. Strict la vehicule comerciale suntem cu 27% peste ce am avut anul trecut. Si pe partea de after-sales lucrurile au inceput sa se miste. Atunci cand creezi niste politici comerciale, exista riscul ca ele sa nu se potriveasca foarte bine cu nevoile de pe piata. Am realizat lucrul acesta, ne-am repozitionat, am inceput niste campanii extrem de interesante, asa cum este si caravana DAF Roadshow in care sarbatorim 20 de ani de prezenta a DAF in Romania, alaturi de partenerii din Olanda, si in care avem ocazia sa lansam noi promotii, in care prezentam piesele DAF, conceptul TRP (brandul second line de piese al DAF) si multe alte instrumente pe partea de after-sales. Anul acesta tinta noastra este sa atingem o cota de piata de 22-23%. In urmatorii trei ani sper sa atingem 25%.
Ce asteptari aveti de la clienti in urma caravanei DAF Roadshow si care este raspunsul primit de la transportatori?
Campania confirma faptul ca noi venim cu solutii in fata partenerilor, fie ca sunt clienti, fie ca sunt prospecti. Nu vrem sa fim un partener rigid, vrem sa ii aducem pe acestia sa experimenteze diferite produse specifice nevoilor lor de business, sa le demonstram ca avem solutii pentru toate probleme lor si sa aiba incredere ca suntem partenerul potrivit pentru ei. Dupa etapele de la Bucuresti si de la Bacau pot sa afirm trei lucruri: am confirmat partenerilor nostri actuali ca ne tinem de cuvant in privinta lucrurilor promise, am reusit sa incheiem niste contracte incepute si cu mai multi prospecti (posibili parteneri) si am reusit sa facem primii pasi in derularea unor viitoare contracte. Fie ca vorbim de camioane noi, rulate, de after-sales sau de segmentul de anvelope.

Articole similare