Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Cinci milioane de euro in primul hub regional la Brasov

FAN Courier a ales Brasovul pentru prima investitie majora realizata in afara Capitalei, si anume primul hub regional al companiei. Proiectul, in valoare de cinci milioane de euro, a fost realizat din surse proprii si are rolul de a prelua o parte importanta din traficul de expeditii pe care il gestioneaza compania la nivel national.
 

Fosta turnatorie de fonta a Uzinei Tractorul Brasov a fost locatia aleasa de actionarii FAN Courier pentru constructia acestui prim hub regional al companiei. De ce Brasovul? Pentru ca orasul de la poalele Tampei este in plina dezvoltare economica, dar si pentru ca este un punct de legatura important pe harta companiei.

Sediul preia 24% din expeditiile care tranziteaza Bucurestiul
„Am ales Brasovul din mai multe considerente, unul fiind de ordin geografic. Noi speram sa legam mult mai bine regiunile din tara prin acest hub. Sper sa legam mai bine Moldova cu Banatul, Ardealul si alte parti din tara. Un al doilea motiv este legat de dezvoltarea pe care noi o simtim aici. Lucrurile se vor dezvolta foarte bine in urmatoarea perioada din punct de vedere economic. Brasovul mai asteapta cateva investitii, aeroport sau infrastructura rutiera, care cred ca vor veni la un moment dat si atunci dezvoltarea va fi si mai puternica“, declara Adrian Mihai, unul dintre cei trei actionari FAN Courier. Acesta este completat de Felix Patrascanu, un alt actionar: „hubul acesta este cea mai importanta investitie pe care ne-am asumat-o in ultimii ani, pentru a descentraliza o parte semnificativa din activitatea pe care o desfasuram la nivelul intregii tari. Cunoscut ca un nod de transport important intre cele trei regiuni istorice ale Romaniei, Brasov s-a dezvoltat constant in ultimii ani si devine un centru de business care genereaza tot mai multa activitate pentru noi, industria de curierat“. Astfel, hubul de aici va degreva pe de o parte activitatea care acum este concentrata in Bucuresti si care va ajuta compania la eficientizarea activitatii curente. Odata cu aceasta constructie, compania va beneficia de curse directe din Brasov catre Galati, Braila si Constanta, dar si curse care vor veni din zona Moldovei si care nu vor mai tranzita Bucurestiul, ajungand direct la Brasov. Din estimarile companiei, centrul din Brasov va prelua circa 24% din cele 100.000 de expeditii care tranziteaza in momentul de fata hubul central din Bucuresti in fiecare seara.

Scurtarea timpilor de incarcare/descarcare
Aici, de jur-imprejurul noului sediu, vechile simboluri comuniste inca persista, peste tot fiind ruine ale fostei fabrici constructoare de tractoare. De altfel, lucrarile de constructie au fost date peste cap de ceea ce s-a gasit la fata locului, proiectul fiind intarziat cu cateva luni, nu mica fiind mirarea constructorului de ceea ce a gasit sub pamant. „Aici fusese o turnatorie de fonta, motiv pentru care erau foarte multe betoane, lucrari la care nu ne-am asteptat. Am facut sapaturi, insa de fapt nu au fost sapaturi, au fost spargeri de betoane. Erau niste canale de 3 m latime si 4 m adancime. Intr-unul s-a gasit un vestiar al fostilor muncitori de la Tractorul. A ramas acolo tot ce aveau respectivii, inclusiv sacosa cu mancare, clestele, patentul, tot bancul de lucru, pana si o pufoaica pusa in cui. Sediul nostru este o borna si la propriu si la figurat, pentru ca avem foarte multe betoane dedesubt. Cand imi spunea constructorul ca a turnat 1.200 m3 de betoane intr-o zi, eu credeam ca exagereaza, nu ai cum sa torni peste 120 de cife“, explica Neculai Mihai, actionar FAN Courier, in ce a constat perioada cea mai lunga si cea mai costisitoare. Suprafata totala a noii investitii in valoare de cinci milioane de euro este de 34.400 m2, insa doar 6.000 m2 sunt ocupati de hala (4.000 m2) si cladirea de birouri (2.000 m2), restul fiind spatiu unde se va construi in functie de dezvoltarea pietei de curierat. Noua hala este o constructie de tipul „build to suit“, cu 23 de porti pe o parte si 24 pe cealalta parte, ceea ce le permite celor 77 de curieri de aici sa isi eficientizeze timpul de incarcare si astfel sa castige circa o ora, o ora si jumatate la plecarea masinilor, fata de timpul petrecut in vechiul depozit din Halchiu (o localitate de langa Brasov), acolo unde se facea serviciul de tranzit. „Am ales sa construim noi, cu un cost mai mare decat o constructie obisnuita, tocmai pentru aceasta rapiditate a descarcarii si incarcarii. Dimineata pleaca din Brasov 77 de curieri. La vechiul sediu aveam doua porti de intrare si incarcau toti curierii cam intr-o ora si jumatate. Aici se impart la toate portile si incarca in jumatate de ora. Ce inseamna asta? Inseamna ca toti acesti 77 de oameni ies pe traseu si livreaza intr-o ora cateva sute de expeditii. Asta inseamna clienti multumiti. In momentul in care vom avea toate traseele pe care le preconizam noi aici, vom castiga timp pentru clientii nostri“, afirma Adrian Mihai. In plus, sediul din Brasov serveste si ca punct de tranzit, legand Moldova cu Banatul si Ardealul. In momentul de fata, exista 43 de astfel de curse, schimbul avand loc pe timpul noptii. Flota din Brasov este alcatuita din 77 de vehicule, majoritatea fiind vanuri de 3,5 t, unul singur fiind un camion de 7,5 t.

Personal recrutat din zonele adiacente Brasovului
FAN Courier Brasov este o replica a sediului central amplasat la iesirea din Bucuresti si urmeaza sa aiba circa 300 de angajati, o parte din personal, deja recrutat de pe piata locala, beneficiind deja de programe intensive de training. Pentru ca exista o criza a fortei de munca, directorul centrului din Brasov, Marian Pascal, a apelat la o altfel de strategie de recrutare, aducand cu doua microbuze oameni din zonele invecinate orasului. „Ne-am dus la primarii, chiar si la posturile de politie, unde am discutat si am primit destul de multe indicii, in general in localitatile in care ei nu au rata spre oras. Acum aducem oameni de la Sita Buzaului, Intorsura Buzaului, Prejmer, am profitat de faptul ca s-au inchis exploatatiile forestiere pe la Crizbav, suntem in discutii si pentru Podul Olt“, explica Pascal.
Aceeasi strategie de transport pentru angajati o are compania si pentru hala din Bucuresti, existand patru microbuze cu care sunt adusi oameni dinspre Urziceni sau Giurgiu. La momentul de fata, FAN Courier are in jur de 4.750 de angajati, majoritatea in Bucuresti si zonele adiacente, si o flota ce numara circa 2.700 de vehicule. In 2015, investitiile realizate de companie au fost de peste 12 milioane de euro, cu aproape 50% mai mari decat estimarile initiale, iar pentru anul in curs a fost bugetata suma de 14,6 milioane de euro. La final de an, se estimeaza o crestere cu 15% a cifrei de afaceri, pana la 102 milioane de euro. Cel mai important motor de crestere pentru piata de curierat ramane e-commerce-ul, segmentul B2C (Business to Client) a ajuns sa depaseasca 35% din totalul expeditiilor anuale, in timp ce segmentul B2B este de aproximativ 60%.
„Anual, avem aproximativ 25 de milioane de comenzi, iar distribuirea efortului curent pe doua hub-uri in loc de unul ne ajuta in respectarea angajamentelor asumate in relatia cu clientii. Extinderea de la Brasov face parte dintr-un plan mai amplu in care pe termen mediu luam in calcul modernizarea unui al treilea sediu regional. Analizam mai multe locatii din tara, iar criteriile tin inclusiv de calitatea infrastructurii rutiere”, a mai declarat Neculai Mihai, care a precizat ca este vorba despre Sibiu sau Cluj.

Articole similare