Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Pleaca romanii, vin lituanienii!

Regulile facute de ministrii europeni pentru a elimina concurenta esticilor sunt considerate de acestia din urma imposibil de pus in practica, iar cele mai afectate vor fi tot companiile din tarile lor care si-au facut un buget de transport ce nu va mai putea fi respectat, deoarece nu isi vor mai putea gasi parteneri la fel de ieftini ca romanii sau polonezii, care incet-incet au inceput sa isi regandeasca strategia de afaceri. Deja pe relatii precum Franta sau Spania se gasesc tot mai greu subcontractori, iar preturile au crescut in ultimele doua luni cu 10%. Asa incat conceptul de calitate vestica la preturi romanesti incepe sa dispara.
 

Toate aceste incercari vor lasa in urma, pe langa pierderile companiilor romanesti in domeniu, si pe cele ale clientilor lor vestici, care, pentru a reusi sa isi mentina costurile, vor apela acum la firme din Lituania sau alte state, unde conceptul de calitate este inca la inceput, dar care au inceput sa invadeze tot mai mult piata de transport din occident.

Cristian Hodis, managerul Clio Grup, considera ca „sa aducem soferii acasa la doua saptamani ar fi un dezastru pentru transportul romanesc“. De fapt, aceasta este parerea generala a firmelor de transport din Romania, care cred ca cei care au gandit o astfel de posibilitate nu cunosc realitatea din teren. In primul rand, o astfel de masura ar afecta clientii carora nu le-ar mai putea pune la dispozitie capacitatea necesara de transport. „Companiile pentru care lucram din Germania si Danemarca nu cred ca ar fi de acord cu astfel de masuri, deoarece si-au facut un plan de afaceri pe baza partenerilor romani si polonezi cu care colaboreaza foarte mult“, a mai spus Hodis.
Sidertrans, care merge in special pe relatia Franta-Italia, are obligatia prin contract sa lase camioanele la dispozitia clientilor cel putin 60 de zile si abia apoi le poate aduce acasa. „E logic ca si acei clienti sa isi faca niste calcule si sa stie cate camioane au la dispozitie“, a explicat Gheorghe Dobre, directorul companiei.
Transportatorii romani nu considera ca soferii lor au o viata degradanta in parcari de vreme ce camioanele pe care le conduc sunt printre cele mai noi de pe piata, iar acestea ofera toate conditiile necesare unei vieti decente. In plus, multe din parcarile de afara sunt amenajate special pentru soferi cu dusuri, masini de spalat sau sali de mese.

Soferii nu pot nici sa se odihneasca la hotel
Nici regula impusa de Franta de a trimite soferii sa isi faca pauza la hotel nu este una care poate fi pusa in practica, in opinia transportatorilor nostri. Asta deoarece, de cele mai multe ori, parcarile pazite nu au si hoteluri pentru soferi, astfel incat acestia sa poata vedea in orice moment camionul. „Eu am dat bani soferului sa mearga la hotel si m-a sunat sa ma intrebe daca sunt sigur ca vreau sa mearga acolo in conditiile in care are in camion colete mici in valoare de 300.000 de euro. Cine raspunde de marfa?“, intreaba patronul Sidertrans. Acesta a explicat ca …

Articole similare