Luna trecuta, Renault Trucks a organizat un test drive cu un autotractor T de 440 CP echipat cu noul motor de 12,8 l cu sistem de injectie imbunatatit (o noua generatie de common-rail) si sisteme soft de management electronic al consumului de energie, menite sa reduca la maximum consumul de combustibil. Placerea condusului este mentinuta, mai ales pe drumurile drepte sau usor valurite, pe care camionul Renault Trucks ruleaza mai mult liber, gratie noului sistem Optivision, care dicteaza schimbarile treptelor de viteza ale cutiei de viteze automatizate cu 12 trepte inainte si trei inapoi, pe baza informatiilor despre relieful locurilor parcurse cel putin o data, stocate „in cloud”.
Configurat cu axe spate cu raport de transmisie de 2,64, potrivite pentru drumuri de ses, asigurand o putere de tractiune suficienta cat sa nu afecteze consumul de combustibil, prioritar pentru astfel de aplicatii, Renault Trucks T 440 a consumat 26,9 l la 100 km pe un traseu de 406,9 km (Bucuresti-Pitesti-Slatina-Rm. Valcea-Pitesti-Bucuresti), cu o medie orara de 67 km/h. Am facut o analiza a datelor furnizate de programul Infomax pentru a analiza nu numai comportamentul vehiculului, dar si al soferului.
Autotractorul T 440 era echipat cu cabina Sleeper Cab, inalta de 3.885 mm atunci cand camionul nu e incarcat, cu o multime de dotari optionale disponibile: finisaj al bordului care imita suprafata aluminiului, consola de acoperis cu patru compartimente de depozitare prevazute cu usi (dintre care una cu cheie) si unul cu plasa, parasolar interior cu comanda electrica, volan multifunctional, microfon incastrat in consola de acoperis, covoras sintetic pentru tunelul motor pentru a absorbi si mai bine zgomotul si vibratiile de la motor etc.
Echiparile optionale merg si in directia asigurarii unui confort cat mai bun si soferului si pasagerului: scaune cu cotiere, control lombar ajustabil, scaune incalzite si ventilate, frigider de 24 l sub bancheta etc. Nu au fost uitate nici pachetele aerodinamice – sub cabina dispuse central, si in fata celor doua roti si in prelungirea marginilor cabinei pe partile laterale si spate. De asemenea, constructia semiremorcii Frappa, izoterma, este speciala, fiind dezvoltata dupa un proiect Renault Trucks. De forma unui peste, cu scopul de a aluneca usor pe sosea, semiremorca se mai caracterizeaza si prin marginile din spate ca niste aripi, cu spatii perforate pentru a reduce frecarea cu aerul, si prin fustele laterale, care ofera o aerodinamica si un consum de combustibil mult mai bune decat ale unei semiremorci standard folosite pentru transportul marfurilor in Europa.
In pachetul de reducere a consumului se numara si rotile 385/55 + 315/70 R22.5, cu profil Michelin XLINE Energy F (Antisplash) / D2, aproape de limita uzurii, ceea ce le face excelente pentru test de consum, mai ales in conditii bune de drum.
26,9 l/ 100 km cu o greutate totala de 40 t
In aceste conditii, potrivit computerului de bord, cele patru etape de condus intre …