Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

„Avem ambitii mari pentru Romania”

Gama actuala de camioane, serviciile menite sa creasca disponibilitatea acestora si investitiile realizate pentru electromobilitate si conectivitate sunt pilonii principali pe care se sprijina strategia Renault Trucks din perioada imediat urmatoare, cand isi propune sa aiba o cota de piata tot mai mare atat la nivel european, cat si in Romania. Am avut ocazia sa stam de vorba in detaliu despre aceste aspecte, dar si despre comportamentul de cumparare al clientilor estici si vestici, pe fondul noilor reglementari din transporturi, cu Bruno Blin, presedintele companiei franceze.
 

Renault Trucks a inregistrat in primele cinci luni din 2017 o crestere a numarului de comenzi fata de aceeasi perioada din 2016 mai mare decat cresterea pietei, „ceea ce este foarte incurajator pentru echipa“. Si pana la final de an se estimeaza un progres de circa 9% fata de 2016. Acesta se sprijina, in opinia presedintelui companiei, in primul rand pe eficienta imbunatatita din mai multe puncte de vedere a gamei actuale de camioane, pe reputatia tot mai buna si pe reactia tot mai favorabila a firmelor care testeaza sau achizitioneaza vehiculele, precum si a soferilor, a caror parere continua sa fie foarte importanta pe fondul crizei de forta de munca din domeniu din intreaga Europa. „Satisfactia clientilor este in crestere, inclusiv in Romania, si ea nu se leaga doar de produse, ci si de service si de modul in care ne raportam la ei in general. Deci sunt foarte multumit de rezultate si stiu ca mergem in directia buna.“

Cresterea tarifelor de transport, solutia tuturor problemelor
Bruno Blin remarca faptul ca transportatorii din estul Europei nu prea mai fac achizitii, ci prefera sa astepte sa vada ce vor aduce, concret, noile reglementari din domeniu. Dar, pe de alta parte, asta nu duce deloc la o atitudine opusa, de crestere a investitiilor in flote, din partea competitorilor lor din vestul Europei. Unul dintre motivele pentru care afacerile de transport nu se pot muta imediat din est in vest este acela ca in vest criza de soferi este chiar mai mare decat in est. In plus, investitii se fac mai ales in est, fluxurile industriale principale sunt tot aici, deci daca productia este aici va fi si transport. Iar daca se schimba legislatia, se schimba oricum pentru toata lumea „si atunci singura solutie este sa creasca tarifele de transport, deoarece vor creste costurile cu forta de munca, astfel incat sa ajunga la acelasi nivel ca in vest. Cineva trebuie sa plateasca, si acela este consumatorul, cel care foloseste transportul“, puncteaza presedintele Renault Trucks, care considera ca pe termen lung aceasta este chiar o solutie foarte buna, cata vreme camioanele au un pret, carburantul – si nu numai – se scumpeste, deci „nu poti scadea tarifele la nesfarsit, va exista un punct terminus, dumpingul nu poate continua. Iar daca reglementarile vor fi mai stricte pentru toata lumea si soferii vor avea conditii mai bune de lucru este bine si pentru companii, care vor gasi mai usor mana de lucru.“
Bruno Blin chiar puncteaza faptul ca a intalnit de curand un client care prefera modelul T pentru ca este foarte confortabil si pentru ca vrea sa ofere si celor 3.000 de soferi acelasi confort pe care il ofera angajatilor din birouri. „Prin urmare, daca vrei sa atragi soferi trebuie sa alegi camioane care sa fie si confortabile si usor de condus, nu doar economice – desi uneori cele doua merg mana in mana: de exemplu transmisia Optidriver face mai comoda schimbarea treptelor, dar reduce si consumul. Camioanele e bine sa aiba in dotare si echipamente de siguranta, cu atat mai mult cu cat in ziua de azi exista o mare diversitate de soferi din punct de vedere al pregatirii si al calitatii, iar unele sisteme pot ajuta la uniformizarea performantelor.“
Si, in contextul in care tot mai multe firme se intreaba de ce sa mai cumpere cabine mari, din moment ce nu li se va mai permite soferilor sa doarma in ele in pauza de 45 de ore, presedintele Renault Trucks puncteaza faptul ca raman totusi alte cinci nopti pe saptamana in care conducatorii auto trebuie sa beneficieze de un mediu placut si confortabil. Plus pauza de odihna de 24 de ore.

Inca se mai pot face multe la motoarele diesel…
Cresterea tarifelor nu este insa posibila, considera François Bottinelli, Senior Vice President Renault Trucks Europa de Sud, daca transportatorii, in loc sa vanda valoare adaugata, vand un pret. „Costurile sunt foarte importante in aceasta industrie si vor fi mereu, dar, cu cat oferi mai multa valoare adaugata, cu atat mai bun si mai stabil este viitorul.“
Industria de transport in ansamblul ei trebuie sa devina un furnizor de valoare adaugata pentru a progresa, astfel ca si eforturile de investitii si cercetare/dezvoltare ale companiei franceze sunt indreptate spre gasirea de solutii care sa creasca eficienta si prosperitatea clientilor.
Iar in acest context, si tinand cont de faptul ca transporturile se vor mai baza pe diesel cateva decenii bune de acum incolo, Renault Trucks mizeaza pe actuala gama de camioane, care si-a dovedit deja calitatile, si tinteste reducerea in continuare a consumului, deoarece „inca se mai pot face multe in domeniu“. De exemplu, in cadrul companiei exista o competitie intre diverse echipe de cercetare, si cel mai recent premiu a fost castigat de cea care a optimizat forma pistoanelor, pentru a optimiza combustia. „Si inca sunt multe lucruri care se pot face la motoarele diesel.“

Articole similare