Pentru a simti piata de vanuri din SUA, MB Vans North America a organizat pentru membrii juriului International Van of the Year o vizita la unul dintre cei mai importanti dealeri de autoturisme purtand steaua in trei colturi.
Manageriata de un fost vanzator de autoturisme MB in SUA, firma vinde in prezent cateva sute de vanuri MB pe an, neavand posibilitatea de a obtine de la producator atatea modele pe cat ar putea vinde, dupa cum ne-a declarat managerul companiei.
Vizitarea dealerului american de autoturisme nu a fost importanta atat prin a afla cifre despre vanzarile de vanuri europene in America de Nord, cat pentru a lua contact cu lumea afacerii cu autoturisme din aceasta tara, unde clientul este cu adevarat in centrul tuturor activitatilor.
Cu un numar usor exagerat de vanzatori (in jur de 40), dupa standardele europene, unde cele mai multe vehicule de lux se vand in show-room, managerul dealerului ne-a explicat ca vanzatorii nu au birou, fiind de datoria lor ca zilnic sa faca drumuri pe la potentiali clienti, si mai ales la clientii existenti, pentru a vedea daca sunt multumiti de masini sau de serviciile oferite de dealer. Daca un client vine la showroom sa ceara o oferta pentru un autovehicul, imediat se convoaca o sedinta pentru a se vedea de ce vanzatorul alocat acelui client nu stia despre intentia acestuia de a face o noua achizitie.
Iar pentru ca vizita la service sa fie cat mai eficienta, dealerul a implementat un sistem de camere care citesc numarul de inmatriculare al vehiculului care intra pe poarta centrului de service, pentru ca vanzatorul sau mecanicul care raspund de acel client/acea programare in service sa fie imediat alertati si unul dintre ei sa mearga sa intampine clientul si sa il conduca in salonul pentru clienti, indiferent daca acesta a venit prea devreme fata de ora programata sau a venit la timp. Niciodata nu i se reproseaza clientului ca a venit mai devreme si service-ul e ocupat, ci se cauta solutii de a-i scurta asteptarea pe cat posibil.