Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Investitorii straini sunt ingrijorati de instabilitatea politica si fiscala

Grupul de companii EVW este prezent pe piata romaneasca de 25 de ani si activeaza in transport, logistica, vanzare de vehicule comerciale si servicii after-sales. La inceputul lui noiembrie, compania olandeza s-a mutat intr-un nou depozit clasa A, de 13.900 m2, in zona Bucurestiului. In paralel, EVW Holding, care este reprezentantul DAF in Romania, construieste al doilea service in Capitala, pentru a dezvolta segmentul de service si vanzare de piese de schimb.
 

Desi a investit pana acum nu mai putin de 70 de milioane de euro in tara noastra, Ad van Wijk, unul dintre proprietarii grupului de companii, este decis ca dupa finalizarea service-ului TRP sa stopeze orice alte investitii in Romania, din cauza instabilitatii politice si fiscale. „Incertitudinea este mare si nu vreau sa imi asum riscuri inutile, doar pentru ca re­pre­zen­tantii partidului unic la guvernare nu se inteleg intre ei. Este nevoie de stabilitate financiara“, a declarat Van Wijk.
Actionarul EVW Holding este de parere ca pachetul rutier si acuzele de dumping social la adresa companiilor de transport din est reprezinta o ipocrizie. „Toate interdictiile care li se impun soferilor estici sunt de fapt abuzuri, pentru ca si acestia au aceleasi drepturi sa foloseasca infrastructura rutiera, parcarile din vest etc. la fel ca toti ceilalti, intrucat platesc aceleasi taxe. Daca vor fi puse bariere si obstacole, in final se va stopa cresterea economica in Europa. Si in alte domenii se incearca utilizarea fortei de munca ieftine pentru a creste profiturile. Spre exemplu, in productie: cei mai multi constructori vest-europeni si-au deschis fabrici in tari cu nivel de trai mai scazut si salarii mai mici. Dar nimeni nu vorbeste despre asta. Transportatorii est-europeni au nevoie de o organizatie puternica sa le apere interesele la Bruxelles.“
Ad van Wijk detine o firma de transport si logistica si in Olanda, a carei cifra de afaceri este putin mai mare decat cea a companiei din Romania. Conceptul de business este insa diferit: in Olanda se acopera cu flota proprie de camioane maximum 70% din totalul comenzilor de transport, iar pentru restul se subcontracteaza. In ceea ce priveste suprafata de depozitare operata, aceasta se ridica la 20.000 m2, fata de 18.000 m2 in Romania. Grupul EVW detine in Olanda si o companie de expeditii, care se ocupa de regula de proiecte punctuale mari.

Articole similare