Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

„Lipsa autostrazilor nu este din vina Statului.“

Infrastructura feroviara si rutiera, principalul motor de dezvoltare al unei economii, in Romania inregistreaza intarzieri majore. Dupa doi ani de „seceta“, in care nu s-a reusit terminarea niciunui proiect important, in 2018 mai multe lucrari de modernizare, reabilitare sau constructie se afla aproape de finalizare. Insa daca nici acestea nu vor fi duse la bun sfarsit sau nu se vor finaliza la termenele promise vina nu va putea fi pusa in seama autoritatilor, dupa cum a declarat Lucian Sova, ministrul Transporturilor, la Conferinta Capital Transporturi si Infrastructura 2018, ci pe seama termenelor foarte mari si a contestatiilor frecvente depuse in cazul licitatiilor. Intarzierile fac adesea ca, in momentul in care se desemneaza castigatorul, acesta sa nu mai aiba capacitatea administrativa, tehnica si financiara sa implementeze proiectul.
 

Activitatea constructorilor din 2017 a aratat un an de minim in perioada 2008-2017, cu un volum valoric ajuns la 8,86 miliarde de euro, mentinand recesiunea tehnica pe care a confirmat-o si Eurostat la finalul lui 2016. Mai exact, anul trecut, Statul a investit in infrastructura doar 26,7 de miliarde de lei, cu 9,5% mai putin decat in 2016 si cu 35% sub nivelul din 2015. „Trebuie sa vorbim de o restructurare fundamentala a modului in care se implementeaza si se deruleaza proiectele de infrastructura in Romania. Ca urmare, am facut un proiect de reorganizare a CNAIR, am aprobat de curand un proiect de organizare a unei antreprize de lucrari care sa poata prelua diverse santiere abandonate sau reziliate din diverse motive de catre antreprenori, astfel incat sa mai scurtam din timpii care se pierd acolo unde proiectele nu inregistreaza succes“, a mai spus ministrul Transporturilor.

Articole similare