Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Eficientizare mai ales din cresterea numarului de echipaje

Eliton a avut in 2017 o cifra de afaceri cu peste 25 de milioane de lei mai mare decat in 2016, crestere similara celei din 2016 fata de 2015, si continua sa faca transport pe relatia Anglia, unde pana acum nu au aparut schimbari in perspectiva iesirii din UE si nici nu se stie cum va fi cu documentele de transport dupa aceasta iesire. In conditiile in care flota a ramas la fel, Catalin Marinescu, directorul general al firmei, declara ca aceasta crestere a avut loc partial datorita cresterii numarului de subcontractori, dar mai ales datorita eficientizarii transportului prin marirea, pana la 90-95%, a numarului de camioane pe care lucreaza echipaje. Acestea ajung la 200.000-250.000 km/an, fata de 120.000-140.000 km/an cele cu un singur conducator auto. Firma a inceput sa lucreze insa in echipaj nu doar pentru eficientizarea activitatii, ci si la cererea unor clienti, 90% din curse fiind just-in-time. „Altfel, nu-ti permiti sa faci curse spot cu doi soferi: abia acoperi diurna din diferenta de kilometri.“
 

Sa poti lucra cu tot mai multe echipaje este de mirare in contextul crizei de soferi din Europa, dar Catalin Marinescu explica faptul ca reuseste sa-si pastreze angajatii pentru ca „suntem seriosi si le propunem doar rute fixe, ceea ce le sporeste confortul, iar faptul ca sunt cate doi, ca la final de saptamana se intalnesc mai multi la capat de linie si ca o data la o luna si jumatate vin acasa le convine. Asta nu inseamna insa ca nu am avut si noi fluctuatii de personal.“
Si profitul a fost cu circa 900.000 de lei mai mare decat in 2016, ajungand la 4.810.124 de lei, in conditiile in care in 2016 scazuse putin fata de 2015, an in care insa a fost vanduta toata flota si s-a trecut la leasing operational, iar cresterea fata de 2014 fusese substantiala: de la 1.327.908 la 4.036.054 de lei. „Asadar, in 2016 si 2017 profitul vine doar din operational“, puncteaza Catalin Marinescu, „iar cresterea lui vine din cresterea numarului de kilometri si din reduceri de cost. Avand flota noua, cu contract de service Gold, costurile de intretinere au fost mult mai mici din 2015 incoace, dupa ce in cei doi ani anteriori se ajunsese la un total de 1,5 milioane de euro. Noile generatii consuma in medie cu 3-4 l/100 km mai putin decat cele vechi, ceea ce la 1.500.000 km/luna, cat parcurge toata flota, inseamna o economie de 45.000 l/luna. In plus, la anumite statii din Franta si Belgia, de unde alimentam mai mult, am obtinut un discount care, desi nu e la nivelul dorit de noi, conteaza.“
Managerul Eliton declara ca incearca in continuare sa eficientizeze activitatea, macar sa scada anumite costuri cand altele cresc, dar s-a cam facut tot ce se putea.
In 2018 flota, aflata in leasing operational, a fost schimbata integral si sporita cu patru camioane si se asteapta ca pana la final de an sa se pastreze cresterile din 2017, desi „mai sunt cateva luni si se pot intampla multe lucruri neprevazute. Sunt semne ca va veni o noua criza, pentru ca se intorc tot mai multe camioane la finantatori si producatori, iar flotele nu se mai extind, deoarece nu mai exista forta de munca.“
In prezent 20-25% din cifra de afaceri este realizata de subcontractori dedicati, carora nu se intentioneaza sa li se dea volume mai mari pentru ca au aceleasi probleme cu forta de munca. Dar nici nu se tinde spre cresterea flotei proprii, ci se urmareste pastrarea clientilor deja existenti, pentru care se ating KPI de 98-99%.

Articole similare