Intr-o zona defavorizata ca pozitionare, un fel de „capat“ al Romaniei din care transportatorilor le este dificil sa gaseasca marfuri pentru tur si retur, firma galateana Medart a reusit sa se dezvolte cu succes pe trei coordonate: transport (Medart Logistics), expeditii (Medart Expeditii) si retail in domeniul farmaceutic (Medart Retail), fiecare din cele trei ramuri fiind profitabila. Dezvoltarea activitatilor de transport si expeditii, la intern, a fost incurajata de colaborarea cu ArcelorMittal, pentru care compania a devenit cel mai mare transportator, cu 20.000 t/trimestru de marfuri expediate, in vreme ce carausia in Comunitate a castigat teren din dorinta de a putea pastra soferii care voiau sa iasa din tara si sa castige mai mult. Si poate lucrurile nu se vor opri aici, reprezentantii companiei fiind de parere ca viitorul este mai degraba orientat catre transportul specializat (agabaritic, cu walking floor, basculante, cu bitum sau cisterne de produse alimentare), decat in zona de prelata sau frigo in care pot activa multi carausi la tarife care nu acopera nici cheltuielile, dar nici posibilitatile de dezvoltare ulterioara.
Fara vreo experienta anterioara in domeniul transportului, Catalin Nedelcu, managerul grupului de firme Medart, a inceput activitatea de transport cu un vehicul, folosit initial pentru onorarea unui contract in Constanta, care in timp nu s-a dovedit profitabil. Mai tarziu, cand a observat ca tot mai multe masini transportau tabla pentru ArcelorMittal, in special in porturile galatene, a identificat oportunitatea de a face cu adevarat transport. „Am inceput sa lucram cu o masina, insa, odata cu dezvoltarea curselor locale, am inceput sa ne cumparam din ce in ce mai multe vehicule, activitatea fiind dezvoltata continuu, pana la comenzi zilnice pentru ArcelorMittal. Apoi, cand am extins activitatea si parcul am inceput sa avem si alti clienti pentru transport intern“, a explicat Catalin Nedelcu. „In 2010, cand obtineam venituri pe mai multe ramuri de activitate, am hotarat divizarea firmei Medart in trei firme mai mici, separand transportul de activitatea de expeditii si de cea de retail desfasurata in cele doua farmacii, din Braila si Galati. Acum s-a mai adaugat inca un business, de prestari servicii, respectiv de servisare a vitrinelor frigorifice ale Coca-Cola, Pepsi sau Ursus. Faptul ca grupul Medart are mai multe activitati, care se sustin una pe alta, este cel mai mare avantaj. Insa suntem profitabili pe fiecare bucata.“ In prezent, 50% din cifra de afaceri este obtinuta din transport, 30% din expeditii si 20% din retail.