Transportul in Moldova are o dinamica aparte. Aceasta zona a tarii este cea mai departata de Uniunea Europeana, dar si cea mai slab dezvoltata din punct de vedere industrial, astfel ca exporturile sunt destul de reduse. Majoritatea operatorilor se orienteaza catre pietele extra-comunitare, iar aceia care aleg sa faca transport catre Comunitate se confrunta cu infrastructura rutiera invechita si supra-aglomerata. Pana la aprobarea unor proiecte majore de autostrada, ca in orice tara civilizata, in urmatorii ani se vor abilita 532 km de drumuri judetene, cu finantare prin POR 2014-2020. Iar ca alternativa la transportul rutier, CFR Marfa vine cu o oferta foarte atractiva pentru RO-LA.
Reteaua de autostrazi si drumuri expres din Europa se termina in tara noastra, care nu este doar granita a Uniunii Europene, ci si „capat de linie“ pentru toate proiectele de mobilitate spre est si sud-est. Pe langa reteaua TEN-T, anul trecut s-a lansat la nivel european ideea de culoare majore de transport. Dintre acestea, prin Romania trec doar doua: Orient Est Med (incepe din Germania si traverseaza Europa pana in Grecia, respectiv spre Turcia) si culoarul Rhin-Dunare (porneste din Germania, traverseaza Europa Centrala si Romania pe directia Arad-Timisoara-Sibiu, Pitesti-Bucuresti-Constanta, plus legatura din sud, din Oltenia). Jumatatea de nord a tarii si implicit zona Moldovei nu este traversata de niciun coridor major european si, din cauza faptului ca vecinii din nord si est nu fac parte din UE, nici schimburile nu sunt atat de usoare intre tarile membre si non-membre, a aratat Cosmin Ceuca, expert in cadrul Serviciului Dezvoltare Urbana din cadrul Directiei Planificare, Programare din Agentia pentru Dezvoltare Regionala Nord-Est (ADR NE).