Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Piata de camioane a crescut in 2018 cu 17%

In 2018 au fost inmatriculate pentru prima data in Romania, conform statisticilor DRPCIV, 7.736 de autovehicule comerciale cu masa totala maxima autorizata mai mare de 16 t, fata de 6.609 in 2017, adica s-a inregistrat o crestere de 17,05%. In cazul semiremorcilor progresul a fost chiar putin mai mare, de 22,18%, de la 3.673 de unitati in 2017 la 4.488 anul trecut. Cresteri s-au inregistrat si pe segmentele de 3,5 t, de la 16.179 la 17.333 de autovehicule comerciale, si de 6-16 t, de la 316 la 371 de unitati, singura categorie de greutate care nu doar ca e in scadere, dar aproape dispare, fiind cea de 3,5-6 t, unde in 2017 s-au vandut 69 autovehicule, iar anul trecut, doar 35.
 

Din totalul autovehiculelor comerciale noi de peste 16 t, 7.497 sunt autoutilitare, fata de 6.439 in 2017. Lider de piata detasat, desi nu a fost asa in primele luni ale anului, este Mercedes-Benz, cu 1.770 de unitati (1.532 cu prelata, 127 pentru transport de vehicule, 57 de basculante, 30 de betoniere, 6 pentru transport de lemn, 5 cu temperatura controlata, 4 cu carlig ridicator, 3 cisterne ADR, 2 platforme, 2 pentru transport de containere si 2 cisterne), fata de 1.364 in 2017. Foarte aproape unul de altul sunt DAF, cu 1.285 (1.258 cu prelata, 7 cu carlig ridicator, 6 basculante, 4 cisterne, 3 pentru transport de containere, 3 cisterne ADR, 3 cu temperatura controlata si 1 cu obloane rabatabile), fata de 897, si Volvo, cu 1.267 (1.180 cu prelata, 62 de basculante, 5 cu obloane rabatabile, 5 pentru transport de lemn, 5 pentru transport de containere, 4 cisterne ADR, 3 cu carlig ridicator, 2 betoniere si 1 caroserie amovibila), fata de 1.104. Peste 1.000 de unitati au mai vandut MAN, 1.157 (931 cu prelata, 101 basculante, 38 de betoniere, 27 de furgoane, 23 pentru transport de lemn, 21 cu carlig ridicator, 6 cisterne, 6 caroserii amovibile, 2 cu temperatura controlata, 1 stropitoare si 1 izoterma), fata de 1.114, si Scania, 1.058 (991 cu prelata, 17 cu temperatura controlata, 15 pentru transport de autovehicule, 11 pentru transport de lemn, 11 pentru transport in containere, 9 basculante, 2 betoniere si 2 cu carlig ridicator), fata de 939. Iar clasamentul continua cu Iveco, 370 (268 cu prelata, 38 cu carlig ridicator, 33 de basculante, 10 cisterne ADR, 7 betoniere, 6 remorchere, 3 cu temperatura controlata, 2 cisterne, 2 cu obloane rabatabile si 1 cu oblon ridicator), fata de 554, Renault Trucks, 327 (289 cu prelata, 23 de basculante, 6 cu temperatura controlata, 4 cu carlig ridicator, 3 pentru transport de autovehicule si 2 cu obloane rabatabile), fata de 366, Ford, 246 (124 de basculante, 82 cu prelata, 24 de betoniere, 2 cu temperatura controlata, 2 cisterne, 1 cu carlig ridicator s.a.), fata de 81, Molcik (12 basculante), Astra (2 basculante), Roman (1 basculanta), Tatra (1 basculanta) si Wecon (1 caroserie amovibila).
Din categoria autospecialelor de peste 16 t au fost inmatriculate 239 de unitati noi, fata de 170 in 2017. Lider de piata este Ford, cu 66 de unitati (59 de gunoiere, 4 vidanje 1 vehicul de curatat strazi/canale o.a), fata de 24 in 2017, cand abia intrase pe piata noastra, urmat de Iveco, 58 (50 de gunoiere, 3 vidanje, 3 macarale mobile, 1 pompa si 1 vehicul pentru pompieri), fata de 18, MAN, liderul din 2017, cu 55 (24 de gunoiere, 12 vidanje, 5 pompe, 5 vehicule de curatare stradala, 2 vehicule pentru pompieri, 2 platforme de lucru aeriene, 1 macara mobila s.a.), fata de 37, si DAF, cu 30 (29 de gunoiere si 1 vidanja), fata de 25 in 2017. La distanta foarte mare de cei trei se afla Renault, cu 8 (3 vidanje, 1 gunoiera, 1 vehicul de curatat strazi/canale, 1 macara mobila, 1 vehicul pentru pompieri s.a.), in scadere semnificativa fata de cele 27 din 2017, Kirchhoff (4 gunoiere, la fel, mult mai putine decat cele 24 din 2017), Mercedes-Benz, cu 6 (3 gunoiere, 1 pompa), fata de 5, Liebherr (3 macarale mobile, la fel ca in 2017), Volvo 3, din care 1 vehicul de pompieri, fata de 5, Sisu (2 macarale mobile, fata de 1 in 2017), Faun Expotec (1 gunoiera), Scania (1 macara mobila), Schwing (1 pompa) si Zoeller Tech (1 gunoiera).
In 2018 au fost inmatriculate in Romania 371 de autovehicule comerciale de 6-16 t, fata de 316 in 2017. Dintre acestea, 255 sunt autoutilitare (272 in 2017), categorie unde lider detasat de piata este Iveco:169 de unitati – 74 de prelate, 42 cu temperatura controlata, 12 basculante, 12 furgoane, 11 pentru transport de vehicule, 6 cu obloane rabatabile, 4 betoniere, 2 pentru transport de butelii, 1 cu carlig ridicator, 1 cisterna s.a. – fata de 171 in 2017. Producatorul italian este urmat de MAN, cu 26 (8 prelate, 6 furgoane, 4 basculante, 2 cu oblon ridicator, 2 cu obloane rabatabile, 2 cu temperatura controlata, 1 caroserie amovibila si 1 izoterma), fata de 14, Mercedes-Benz, cu 25 (10 basculante, 7 prelate, 4 furgoane, 3 pentru transport de vehicule si 1 izoterma), fata de 44, DAF, cu 14 (3 basculante, 3 pentru transport de vehicule, 3 cu temperatura controlata, 1 prelata, 1 cisterna, 1 furgon s.a.), fata de 19, Mitsubishi, cu 6 (4 prelate, 1 cu temperatura controlata si 1 cu carlig ridicator), fata de 7, Isuzu si Renault, cate 4 (1 prelata, 1 cu carlig ridicator, 1 pentru transport de autovehicule si 1 basculanta, respectiv 2 basculante, 1 pentru transport de containere si 1 prelata), fata de 4, respectiv 3 in 2017, Volvo, cu 3 furgoane, si AEBI, DAC, SG, Zil, cu cate 1.
Din categoria autospecialelor de 6-16 t s-au inmatriculat 116 unitati noi, fata de 44 in anul anterior. Pe primul loc se afla la egalitate, cu 30 de unitati, DAF (24 de gunoiere, 4 vehicule de curatare stradala s.a.) si Iveco (9 gunoiere, 4 vidanje, 2 vehicule de curatat strazi/canale, 1 vehicul electric, 1 vehicul de pompieri s.a.), fata de 2, respectiv 20 in 2017 (Iveco a fost lider de piata la aceasta categorie si in anul anterior). Cei doi au fost urmati de MAN, cu 20 (8 vehicule de curatare stradala, 1 laborator, 1 platforma de lucru aeriana, 1 vidanja, 1 vehicul pentru pompieri s.a.), fata de 8 in 2017, Mercedes-Benz, cu 10 (4 vehicule de curatare stradala, 4 gunoiere, 1 vehicul pentru pompieri si 1 vehicul de recuperare), fata de 4, Isuzu, cu 9 gunoiere, fata de 5 vehicule in 2017, Renault, cu 8 (5 vehicule pentru pompieri, 2 gunoiere si 1 vidanja), fata de 4, Hako (4 vehicule de curatat strazi/canalizari), Bucher (2 vehicule de curatat strazi/canale), Avia (1 gunoiera), Mitsubishi (1 vidanja) si Volvo (1 vehicul de curatare stradala).
In 2018 au fost inmatriculate in Romania 35 de autovehicule comerciale de 3,5-6 t, fata de 69 in 2017. Dintre acestea, 23 sunt autoutilitare (fata de 43): 12 Mercedes-Benz (10 pentru transport de vehicule, 1 furgon si 1 pentru transport la temperatura controlata), fata de 12, cate 3 Iveco si Renault (1 basculanta, 1 cu temperatura controlata si 1 furgon, respectiv 3 pentru transport de vehicule), fata de 17, respectiv niciuna in 2017, 2 Opel si cate 1 Ford, Gaz si Volkswagen.
La acestea se adauga 12 autospeciale de 3,5-6 t, fata de 26 in 2017. Mercedes-Benz a vandut 4 unitati, din care doua blindate, la fel ca in 2017, Iveco, 3, din care doua pentru pompieri, fata de 2 in 2017, iar Hako, Hymer, Multicar, Opel si Volkswagen, cate una. In anul anterior lider la aceasta categorie fusese Volkswagen, cu 15 unitati, urmat de Ford, cu 5.
In sfarsit, din categoria autovehiculelor comerciale de pana la 3,5 t au fost inmatriculate anul trecut in Romania 17.333 de unitati noi, fata de 16.179 in 2017. Pe piata autoutilitarelor de 3,5 t (unde s-au vandut 16.909 unitati, fata de 15.908 in anul anterior) lider este, in premiera, Ford, cu 3.735 (1.891 de furgoane, 799 de suprastructuri deschise, 361 cu temperatura controlata, 276 de prelate, 147 cu obloane rabatabile, 118 basculante, 22 de izoterme, 9 pentru transport de vehicule, 4 cu carlig ridicator, 4 platforme, 2 camionete pick-up, 1 suprastructura inchisa, 1 cisterna s.a.), fata de 3.309 in 2017, urmat de Dacia, cu 3.426 (3.357 de furgoane, 61 cu temperatura controlata, 4 izoterme, 1 camioneta pick-up, 1 cu suprastructura deschisa, 1 pentru transport de animale si 1 izoterma), fata de 3.503, si Renault, cu 1.613 (1.050 de furgoane, 232 cu prelate, 149 cu temperatura controlata, 73 de suprastructuri deschise, 56 cu obloane rabatabile, 20 de izoterme, 14 basculante, 3 pentru transport de vehicule s.a.), fata de 1.374. Peste 1.000 de unitati au mai vandut Iveco (1.517/1.242 in 2017), Fiat (1.467/1.345), Volkswagen (1.351/1.012) si Mercedes-Benz (1.104/1.082). Ii urmeaza in clasament Citroën (842/570), Peugeot (800/699), Opel (678/549), Toyota (519/422), Nissan (218/266), Mitsubishi (213/217) si Isuzu (123/100). Sub 100 de unitati au vandut Hyundai (62/74), Skoda (55/27), Spier (10), Dodge (6), Lada si Sommer (cate 3) si Esagono Energia, Gaz, Piaggio, Seat, STX si UAZ (cate 1).
In sfarsit, din categoria autospecialelor de 3,5 t au fost inmatriculate 424 de unitati noi, fata de 271 in 2017. Lider detasat de piata, datorita unei livrari masive de ambulante inscrise in circulatie in decembrie, este Renault, cu 148 de unitati (135 de ambulante, 3 platforme de lucru aeriene, 1 vehicul accesibil scaunelor rulante s.a.), fata de 7 in 2017, urmat de Ford, cu 40 (23 de blindate, 7 platforme de lucru aeriene, 4 vehicule funerare, 1 vehicul accesibil scaunelor rulante, 1 magazin, 1 masina de pompieri s.a.), fata de 85, si Burstner (37 de autorulote, fata de 1). Clasamentul continua cu Mercedes-Benz (30/11 in 2017), Volkswagen (30/10), Rimor (20/16), Dacia (15/43), Iveco (13/8), Benimar (12/10), Nissan si Isuzu (cate 10, fata de 9, respectiv niciuna in 2017). Sub 10 unitati au vandut Fiat, Palfinger si Weinsberg (cate 5), Oil&Steel (4), Chausson, Movex, Opel, P.LA si Socage (cate 3), Adria, Citroën, Hymer, Hobby, Knaus, Peugeot, Poessl si Roller Team (cate 2), si Carthago, Challenger, CO.ME.T, GSR, La Strada, LMC, Rema, Westfalia si XGO (cate 1).
In 2018 au fost inmatriculate pentru prima data, conform datelor DRPCIV, 25.282 de autovehicule comerciale noi din toate cele patru categorii de greutate (din care 752 de autospeciale si 43 de vehicule incomplete) si 57.282 rulate (1.945 de autospeciale), iar 75.649 au fost reinmatriculate (1.834 de autospeciale), fata de 22.254/468, 59.270/2.366, respectiv 64.850/1.739 in 2017. Iar conform calculelor noastre, care includ, la categoria autovehiculelor noi, si pe cele care in statisticile DRPCIV apar ca fiind rulate la prima inmatriculare in Romania, dar care au data primei inmatriculari cu cel mult sase luni inainte de data primei inmatriculari la noi, este vorba de 25.536 de autovehicule noi (din care 783 de autospeciale), fata de 23.215 in 2017 (din care 515 autospeciale).

Piata de semiremorci, in crestere putin mai mare decat cea de camioane
In 2018 au fost inmatriculate pentru prima data in Romania, conform datelor DRPCIV, 3.964 de semiremorci noi si 5.357 rulate, iar 9.799 au fost reinmatriculate, fata de 3.280, 5.331, respectiv 8.785 in 2017. Iar conform calculelor noastre este vorba de 4.488 de unitati noi, fata de 3.673 in 2017.
Lider de piata este Schmitz Cargobull, cu 1.658 unitati (1.143 de prelate, 326 de basculante, 152 cu temperatura controlata, 14 izoterme, 1 pentru transport de animale, 1 cu obloane rabatabile si 1 platforma), fata de 1.218 in 2017. Il urmeaza Krone, cu 1.263 de semiremorci noi (1.107 prelate, 83 pentru transport de containere, 59 cu temperatura controlata, 7 furgoane si 7 cu obloane rabatabile), fata de 1.001, Kögel, cu 342 (329 de prelate, 5 basculante, 3 platforme, 2 pentru transport de containere, 2 cu temperatura controlata si 1 cu obloane rabatabile), fata de 213, Wielton, cu 268 (169 de basculante, 84 de suprastructuri deschise, 5 suprastructuri inchise, 4 pentru transport de containere, 3 cu obloane rabatabile, 2 furgoane si 1 cu podea coborata), fata de 194, Schwarzmüller, cu 192 (171 de prelate, 9 cu obloane rabatabile, 6 basculante, 5 pentru transport de lemn si 1 platforma), fata de 194, si Mega, cu 116 (115 basculante si 1 pentru transport de lemn), fata de 102. Sub 100 de unitati au vandut Kässbohrer (92 – 30 de prelate, 23 de cisterne, 14 basculante, 10 pentru transport de containere, 3 pentru transport de autovehicule, 2 platforme, 2 pentru incarcaturi indivizibile, 1 cisterna ADR, 1 cu podea coborata s.a. – 12 in 2017) si Berger (86 de prelate si 2 suprastructuri deschise, fata de 91 de semiremorci in 2017). Sub 50 de unitati au vandut Broshuis (37 – 29 pentru transport de containere, 4 platforme, 3 pentru transport de materiale lungi si 1 cu podea coborata – fata de 23), Meiller (45 – 38 de basculante – fata de 16) Magyar (34 de cisterne ADR, fata de 30), Schrader (23 de cisterne, din care 22 ADR, fata de 21), Max Trailer (19 – 11 pentru transport de containere, 7 cu podea coborata si 1 platforma – fata de 13), Nooteboom (18 platforme si 1 cu podea coborata, fata de 10), OKT Trailer (18 cisterne, fata de 14), Spitzer (16 cisterne, fata de 27), Benalu (11 basculante si 2 prelate, fata de 16), Grapar (12 izoterme, fata de 18), Lamberet (12 cu temperatura controlata, fata de 16), Stokota (12 cisterne ADR, fata de 8 semiremorci), OMEPS (6 cisterne si 5 pentru transport de ciment, fata de 17), Stas (11 – 7 basculante, 1 prelata s.a. – fata de 9), Talson (7 furgoane si 3 cu temperatura controlata, si tot 10 in 2017) si Zaslaw (8 basculante si 2 pentru transport de lemn, fata de 6 semiremorci in 2017). Mai putin de 10 unitati au vandut Faymonville (8 – 4 cu podea coborata, 2 pentru marfuri indivizibile, 1 semiremorca speciala s.a.), Santi (5 cisterne si 3 cu temperatura controlata), Knapen (6 furgoane si 1 suprastructura deschisa), Pezzaioli (7 pentru transport de animale), Ardor (6 cisterne), Lag (5 pentru transport de containere si 1 cisterna ADR), BB Trailer (3 pentru transport de autovehicule si 2 basculante), Cryolor (5 cisterne ADR), Kraker (5 pentru transport de incarcaturi indivizibile), Montull (5 pentru transport de animale), Sara (5 cisterne ADR), Web Trailer (5 cu obloane rabatabile), Pavic (4 pentru transport de lemn), EFE Endustri (3 gunoiere), Nursan (3 platforme), Sommer (2 furgoane si 1 pentru transport de animale), Chiavetta (2 pentru transport de containere), CIMC (1 prelata si 1 pentru transport de containere), CMC (2 cisterne ADR), Emtech (1 platforma si 1 pentru transport de vehicule), HRD (2 platforme), Meusburger (2 platforme), Michieletto (2 pentru transport de animale), Peischl (2), Sheuerle (2), Zorzi (1 pentru transport de containere si 1 gunoiera), Alim (1 cu podea coborata), Ali Riza Usta Tanker (1 pentru transport de ciment), Bodex (1 semiremorca), Eurobody (1 cu podea coborata), Gras (1 basculanta), Gurlesenyl Treyler (1 basculanta), Juziade (1 pentru transport de vehicule), Katmerciler (1 pentru transport de furaje), Langendorf (1 platforma), Lider Damper (1 pentru transport de ciment), MS-Parts (1 prelata), OMSP Macola (1 cisterna ADR), Ozgul (1 cu podea coborata), Oysan Treyler (1 pentru transport de autovehicule), Platek (1 pentru transport de animale), Recker (1 cu podea coborata), Rolfo (1 pentru transport de vehicule), Schwingenschlogel (1 cisterna), SOR Iberica (1 cu temperatura controlata), Tabarrini (1 basculanta), Technoimpianti APM (1 cisterna ADR) si Van Eck (1 furgon).
La acestea se adauga 10 semiremorci speciale noi si 14 rulate la prima inmatriculare si 26 reinmatriculate, fata de 3, 10, respectiv 3 in 2017, 13.509 remorci noi si 7.930 rulate la prima inmatriculare si 11.454 reinmatriculate, fata de 10.881, 5.911, respectiv 8.283, si 496 de remorci speciale noi si 2.904 rulate la prima inmatriculare si 1.979 reinmatriculate, fata de 333, 2.017, respectiv 1.269 in 2017.

Exporturile nu au crescut proportional cu radierile
In 2018 au fost radiate 108.489 de vehicule, din care 89.847 au fost dezmembrate si 18.642 au fost exportate, mult mai multe decat cele 72.409, 58.244, respectiv 14.165 din 2017. Dintre vehiculele comerciale radiate in 2018, 8.972 sunt autoutilitare (6.748 in anul anterior), 846 sunt semiremorci (807), 502 sunt autobuze (235), 494 sunt autospecializate (520), 385 sunt remorci (290), 274 sunt microbuze (216), 238 sunt autotractoare (212), 194 sunt autovehicule speciale (119), 167 sunt autospeciale (2015) si 52 sunt remorci speciale (fata de 27 in 2017).

Articole similare