Este rentabil sa implementezi o solutie telematica? Ce costuri presupune? Si cum influenteaza performanta unei companii? Acestea sunt primele intrebari pe care si le pune o firma care detine un parc auto. Am apelat la reprezentantii WebEye, unul dintre cei mai mari dezvoltatori de solutii telematice din Europa, sa lamureasca aceste aspecte.
Indiferent de segmentul in care clientii isi desfasoara activitatea, implementarea solutiei complexe de telematica WebEye va atrage dupa sine economii importante atat financiare, cat si de timp, crescand gradul de profitabilitate si eficienta. Procesul de implementare include, pe langa instalarea si parametrizarea sistemului, si instruirea utilizatorilor si a soferilor, astfel incat compania sa beneficieze la maximum de informatiile furnizate de sistem si sa se corecteze eventuale obiceiuri cu impact negativ asupra exploatarii vehiculelor.
Statisticile arata ca primele doua costuri impactate sunt si cele mai consistente in cadrul firmelor de transport: consumul de combustibil si mentenanta vehiculelor. Utilizarea solutiei WebEye DrivingStyle – prin monitorizarea si educarea permanenta a soferilor – vizeaza reducerea substantiala a acestora. Primele rezultate apar de obicei – inca din prima luna de utilizare – la consumul mediu de carburant, unde se pot inregistra economii de aproximativ 10%. In ceea ce priveste consumabilele si servisarea, sistemul fiind conectat la CANbus-ul vehiculelor, urmareste toti parametrii importanti de functionare si raporteaza prin note si culori depasirile fata de recomandarile inginerilor WebEye.
„Asa cum e firesc, primele intrebari ale potentialilor clienti se refera la beneficiile care decurg din utilizarea solutiilor telematice. Dar as vrea sa va spun ca avem o satisfactie extraordinara atunci cand primim feedback-ul lor, care confirma previziunile noastre. Ne spunea recent un client cu o flota de 900 de masini ca a descoperit surse nebanuite, generatoare de consum, pe care a reusit sa le elimine. De pilda, se practica raportarea unui numar de kilometri mai mare decat cel real – la 10 masini, 1.000 de kilometri in plus – care erau folositi in weekend, in interes personal. Clientul a ajuns la o reducere a costurilor cu aproximativ 40.000 de euro lunar. Telematica functioneaza, rezultatele sunt palpabile”, a declarat Levente Gall, director general WebEye pentru Europa Centrala si de Est.
Respectarea acestor norme nu doar reduce consumul de combustibil, ci si prelungeste viata tuturor componentelor esentiale, fie consumabile, fie vitale: motor, injectoare, ambreiaj, sistem de franare, retarder, anvelope etc.
Serviciile bazate pe citirea in timp real a tahografelor si descarcarea datelor de la distanta conform legislatiei 561/2006 sunt alti factori esentiali in vederea reducerii costurilor. Cu ajutorul solutiei eControl, dispecerii si plannerii companiilor au acces in timp real la datele din tahograf privind activitatea soferilor: condus, lucru, disponibilitate si repaus. Cunoasterea si prelucrarea proactiva a acestor informatii atrag beneficii multiple: evitarea amenzilor de mii de euro pentru incalcarea regulamentului european 561/2006, dar si gestiunea mult mai eficienta a alocarii resurselor pentru fiecare comanda de transport.
Prin utilizarea aplicatiei eDownload, clientii pot descarca de la distanta datele din tahografele digitale, proces obligatoriu la fiecare 28 si 90 de zile conform legislatiei in vigoare. Pe langa evitarea unor posibile amenzi in cazul unui control la sediul firmei, clientii nostri economisesc timp si costuri, ce s-ar fi risipit pe dislocarea vehiculelor sau investitia in dispozitive scumpe in vederea descarcarii manuale a datelor.
Echipamentele proiectate si fabricate in uzinele proprii, accesoriile avansate si conexiunile speciale nu ar putea sa dea randament fara un numar tot mai mare de rapoarte utile, dezvoltate conform cerintelor clientilor. Astfel, solutia actuala acopera cu succes toate segmentele de pe piata: transporturi, curierat, FMCG, productie, constructii, industria agricola, etc.
Aplicatiile si rapoartele sunt si ele dezvoltate in-house si sunt rezultatul unor sondaje efectuate pe piata. Astfel, designul, tipul si numarul informatiilor afisate in cadrul acestora sunt conform feedback-ului primit atat de la clientii proprii, cat si de la cei potentiali. Metodologia si algoritmii de calcul din spatele aplicatiilor sunt rezultatele unor colaborari ale dezvoltatorilor WebEye cu specialistii fiecarui domeniu in parte. Scopul principal il constituie simplificarea si automatizarea tuturor proceselor de lucru din cadrul companiilor, incepand de la planificare pana la calcularea profitabilitatii, contribuind astfel la reducerea si eficientizarea resurselor.