Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

O relatie inca imprevizibila, dar nu si pentru transportatorii cu vechime in zona

Pe 31 ianuarie 2020 Marea Britanie a iesit din UE, ceea ce inseamna concret ca nu mai este parte a institutiilor politice comunitare. Pana la final de an va fi o perioada de tranzitie in care se vor negocia termenii viitoarelor relatii dintre cele doua parti, iar Marea Britanie va continua sa se supuna legislatiei UE si va fi parte a pietei comune si a uniunii vamale a UE. Insa pana la aparitia unui „Brexit comercial“, care sa afecteze schimburile dintre cele doua parti, si inclusiv transportul, vor mai trece cel putin trei ani, asa cum afirma voci autorizate din mediul de afaceri al Marii Britanii. Totusi, pregatiri se fac deja de pe acum in vederea prevenirii blocajelor vamale.
Pana atunci firmele romanesti care au relatii de afaceri cu Anglia, inclusiv carausii, pot sta linistite, dar, pentru ca procesul a fost presarat de numeroase amanari si de momente in care nimeni nu mai stia la ce sa se astepte, am remarcat, din discutiile cu managerii unora dintre ele, ca incertitudinea referitoare la modul in care se vor mai putea face importuri in Marea Britanie, si mai ales la taxele care vor insoti marfurile aduse din UE, a facut ca numerosi comercianti sa isi faca stocuri in anumite perioade din 2019, pana s-ar fi linistit apele sau ar fi gasit noi furnizori de produse similare in alte parti ale lumii. Astfel, cererea de transport a crescut mult in unele luni, si pe alocuri si tarifele, insa numai pentru perioade scurte.
25% din volumele transportate de A&A Transporturi Speciale sunt catre Marea Britanie, iar Alin Moldovan, directorul general al firmei, se asteapta ca procentul sa creasca dupa ce se va ajunge la un acord comercial intre aceasta tara si UE – desi ar putea dura ani intregi – deoarece multe firme vor renunta daca vor avea de facut acte vamale si nu se va gasi o solutie online, mai rapida. „Eu insa am lucrat in Anglia si cand erau vami si nu vad nicio problema. Mai greu va fi daca vom avea nevoie de autorizatii si CEMT-uri, dar vom vedea.“

Articole similare