Ca urmare a situatiei extraordinare de criza din cauza pandemiei de COVID-19, de pe 18 martie, Romania a convenit cu privire la o scutire temporara si limitata a aplicarii timpilor de conducere si de odihna pentru soferii vehiculelor care transporta marfa. Aceasta scutire este acordata in conformitate cu articolul 14 alineatul (2) din Regulamentul (CE) nr. 561/2006 si scopul acestui document este de a notifica de indata Comisia in consecinta, se arata intr-o comunicare ISCTR.
Scutirea se va desfasura pana pe 16 aprilie si se va aplica soferilor implicati in transporturi nationale si internationale de marfuri.
Romania a precizat ca siguranta conducatorilor auto si a drumurilor nu trebuie compromise. Soferii nu ar trebui sa conduca atunci cand sunt obositi, iar angajatorii raman responsabili pentru sanatatea si siguranta angajatilor lor si a altor participanti la trafic.
Pentru soferii implicati in transportul marfurilor se va face derogare temporara de la patru dispozitii. Astfel, limita maxima zilnica de conducere de 9 ore (art. l 6 alin. (1) din Regulamentul 561/2006) va fi inlocuita cu una de 11 ore.
O alta masura este derogarea de la Articolul 7 din Regulamentul 561/2006: inlocuirea cerintelor minime de pauze zilnice prin impunerea unei pauze de 45 de minute dupa 5 ore si jumatate, completata de derogarea de la art. 8 alin. (1) din Regulamentul 561/2006 care vizeaza reducerea cerintelor de repaus zilnic de la 11 la 9 ore.
Prin derogarea de la art. 8 alin. (6) al regulamentului 561/2006 se amana perioada de repaus saptamanal la peste sase perioade de 24 de ore.
Scutirea temporara reflecta circumstantele exceptionale care decurg din aparitia focarului de Covid-19. „Romania doreste sa sublinieze faptul ca, de regula, ne asteptam ca intreprinderile sa planifice si sa gestioneze riscurile de intrerupere a lanturilor de aprovizionare“, se mai arata in comunicatul remis de ISCTR.