In circa o luna de la depistarea primelor prezente ale infectiei virale in Europa, viata pe batranul continent s-a schimbat intr-un mod aproape imposibil de prevazut chiar si dupa ce s-a auzit de tragedia din China. Strict in domeniul transporturilor schimbarea cea mai mare este, poate, aceea ca, la aproape trei ani de la aparitia primelor propuneri ce urmau sa fie incluse in Pachetul Mobilitate 1 – care si el ar urma sa transforme radical fata acestei industrii – timp in care a fost de departe principalul subiect al firmelor din domeniu, acum nimeni nu isi mai aduce aminte de el, cata vreme consecintele coronavirusului sunt imediate si pe perioada inca greu de estimat.
Dincolo de constientizarea dependentei de materia prima din China, de statisticile care se modifica de la o zi la alta, de schimbarea completa a stilului de viata al oamenilor, carora li se recomanda sa stea, pe cat posibil, in case, de inchiderile de fabrici si de pierderile financiare ale firmelor din atat de multe domenii de activitate, de restrictiile de circulatie aplicate la unele frontiere inclusiv camioanelor – desi e clar ca prezenta lor pe sosele este cu atat mai necesara in perioade de criza si in zone in care magazinele alimentare si farmaciile sunt printre putinele care mai functioneaza – de blocajele din vami din cauza controalelor mai amanuntite si de masurile luate de unele tari in cadrul starii de urgenta decretate, am cautat sa aflam de la managerii catorva firme de transport din Romania care au fost primele efecte pe care noul virus le-a avut asupra activitatii lor (cu mentiunea ca editia s-a incheiat la jumatatea lui martie, iar unele interviuri au fost luate in perioade in care situatia era mult mai buna decat acum).