Criza economica a tras inapoi multe companii de transport si de expeditii, iar pe cele care urmau sa demareze o astfel de activitate le-a facut sa se gandeasca de doua ori mai bine. Este si cazul companiei timisorene Spedition PAD, care, dupa ce a amanat doi ani deschiderea casei de expeditii, a aratat apoi ca, in ciuda tarifelor scazute din piata si a teparilor ce pot fi intalniti din loc in loc, lucrurile pot sa functioneze foarte bine. Ca urmare, dupa atragerea unui portofoliu mare de clienti si cresterea volumului de comenzi, Spedition PAD a demarat si activitatea de transport cu parcul propriu, pe nisa destinata cerealelor, cifra totala de afaceri estimata anul acesta la un milion de euro luand prin surprindere chiar si managementul companiei.
Spedition PAD a inregistrat o crestere spectaculoasa care a convins conducerea sa achizitioneze anul acesta cinci camioane, patru vanuri si doua vehicule de 10 t, cu prelate, utilizate in principal pentru transport specializat de cereale. „Acum, din intreaga activitate, casei de expeditii ii revine 80%, iar restul, transportului propriu-zis“, a precizat directorul general Alin Popovici, mentionand ca efectueaza numai transport international, cel intern nefiind rentabil pentru companie. „Circa 90% din curse sunt catre Italia, restul mergand catre Germania si alte state UE.“
Compania intermediaza servicii de transport pentru orice tip de marfuri, inclusiv transporturi frigorifice, ADR, agabaritice sau servicii de coletarie. „Efectuam curse in regim FTL, dar si grupaje. Si, daca pe exporturi momentan nu exista suficiente masini disponibile pentru cate comenzi inregistram, pe retur este putin mai dificil. Astfel, apelam si la clienti directi, dar mai luam si incarcari de pe burse sau de la alte case de expeditii“, a punctat Alin Popovici, subliniind ca dislocarile le accepta numai cu conditia de a obtine un tarif de minimum 1 euro/km pe retur.
Volume mari, la preturi acoperitoare
Pentru Spedition PAD volumele de transport au inregistrat anul acesta o crestere de circa 25%, comparativ cu 2013, numarul mediu de curse oferite pe luna fiind de 4-8/zi lucratoare. „Dupa ce acoperim masinile proprii, restul curselor merg catre colaboratori. Insa, ca majoritatea transportatorilor, inregistram si perioade mai slabe, cum ar fi in lunile de concedii (august, la sfarsit si inceput de an)“, a mai spus Popovici, mentionand ca si-a ales cativa colaboratori cu care lucreaza permanent, evitand astfel acceptarea unora noi care pot aduce riscuri de deteriorare sau chiar de disparitie a marfii. „Circa 90% dintre acestia au mai multe vehicule in parc, dar avem si parteneri cu 1-2 camioane, selectati nu numai pe baza de recomandari, ci si pe baza unui cumul de criterii. In plus, am incercat sa ii fidelizam prin preturi bune, considerand ca o economie de 30-50 de euro ar fi fost in defavoarea sigurantei si a calitatii. Ca urmare, in peste 90% din cazuri clientii au fost multumiti de serviciile colaboratorilor nostri.“
…