Concurenta de pe piata transporturilor, depozitarii si distributiei a devenit din ce in ce mai acerba, producatorii profitand de marjele foarte mici pentru a-si externaliza aceste servicii catre firmele specializate. Chiar si asa, ei nu s-au aratat atrasi neaparat de cei care ofera servicii la un pret mic, ci mai degraba de cei care respecta toate reglementarile legale si fiscale, timpii de condus si securitatea muncii. Beneficiind si de know-how-ul grupului din care face parte, Geodis Romania a pus accent in ultimii doi ani si pe dezvoltarea segmentului de distributie, pe care inca mai exista potential neexploatat, prin semnarea unui contract cu unul dintre cei mai mari producatori de bauturi racoritoare din Oradea.
Geodis Romania asigura depozitarea de marfuri, pe o suprafata de 4.500 m2, precum si distributia in judetul Bihor, cu patru vanuri si cinci autoutilitare de 12 si 15 t, pentru unul din cei mai importanti producatori si distribuitori de bauturi racoritoare. „Operam ca depozit al acestui client: primim marfa, o luam in custodie si apoi o distribuim“, a punctat Florin Betiu, directorul de transport in cadrul filialei din Romania a firmei Geodis, precizand ca circa 7% din parcul total romanesc al grupului este alocat transportului si distributiei de bauturi. „La Oradea lucrurile nu au demarat de la zero, am pornit de la o anumita baza care exista acolo. Insa o mare parte din infrastructura am adus-o noi. Era o relatie noua si nu puteam face investitii in tot ce presupunea acest contract, asa incat am optat pentru inchirierea depozitului.“
La doi ani de la demararea acestui contract, desfasurat cu un numar constant de masini, exista inca posibilitati de acceptare a unui volum mai mare. „Depozitul de la Oradea este gandit in functie de spatiul pe care ne desfasuram activitatea momentan. Nu ar fi simplu sa incepem distributia din locatia respectiva catre un alt judet, ci mai degraba s-ar justifica deschiderea unui alt punct de lucru“, a explicat Florin Betiu, mentionand ca in ultimii doi ani volumul nu a variat in mod semnificativ, parcul fiind bine dimensionat dupa nevoia actuala.
Insa exista si anumite fluctuatii care apar in perioade speciale. „Dimensiunea flotei are in vedere o perioada normala de activitate. In lunile de varf (iunie, iulie si inainte de sarbatori) solicitam transport sau mijloace de transport de la anumiti parteneri, insa nu mai mult de un camion pe zi“, a spus Florin Betiu, subliniind ca distributia se face imediat. „Nimeni nu isi mai face in momentul de fata stocuri de bauturi, cei mai multi optand pentru o alimentare de pe o zi pe alta. Astfel, micii comercianti solicita marfa de care au nevoie cu o marja de maximum doua zile, iar marii comercianti nu ies nici ei prea mult din tipar.“
Masini customizate, pentru mai multa siguranta
Distributia se face catre magazine si catre platformele marilor retaileri, cu camioane dedicate, pentru ale caror rute exista un planning ce tine cont de necesitatile fiecaruia, de comen