La sfarsitul lui mai, H.Essers si-a inaugurat oficial la Oradea, in prezenta a numerosi parteneri si autoritati locale, statia ITP operationala inca din ianuarie. Aceasta a necesitat o investitie de circa 65.000 de euro, care va fi amortizata in numai 2-3 ani, in special pentru ca se vor face economii semnificative de timp din moment ce vehiculele nu mai trebuie sa se programeze si sa se deplaseze spre alte centre autorizate.
Asa cum explica Ioan Negrutiu, director de service in cadrul H.Essers, compania – care are dintotdeauna propriul service, iar de doi ani are si autorizare RAR pentru acesta – nu si-a pus problema pana acum sa aiba si statie ITP proprie deoarece in Belgia, de exemplu, si in alte state vest-europene, firmelor de transport nu le este permis sa-si faca singure inspectiile periodice. La noi insa e posibil si, pentru ca in 2014 a intrat in vigoare obligatia ca firmele ce detin service propriu sa aiba anumite dotari pentru inspectiile finale – stand de frane, opacimetru, analizor de fum s.a. – iar investitia reprezenta 70-80% din costul unei linii ITP, s-a optat pentru aceasta din urma. Deocamdata si atelierul si statia de inspectii tehnice lucreaza doar pentru flota proprie, dar exista autorizari si pentru autoturisme si alte tipuri de vehicule.
„E un mare avantaj sa facem si inspectiile tehnice pe cont propriu“, puncteaza Ioan Negrutiu, „economisim timpul in care camioanele se deplasau pentru ITP si nu mai avem nevoie de programari. Iar investitia se va amortiza in 2-3 ani.“
Deschiderea liniei ITP a presupus angajarea unui specialist, care urmeaza sa faca niste cursuri la RAR si sa se autorizeze, iar el este sustinut de doi dintre tehnicienii care lucrau deja in service.
Grad de ocupare de aproape 100% in service
Service-ul H.Essers are sapte posturi de lucru, toate mecanice – pentru vopsitorie compania are un partener extern in Oradea – deci se poate lucra simultan la sapte vehicule, si este specializat in reparatii pentru autotractoare MAN (exista autorizare de la producator inclusiv pentru lucrari de intretinere a masinilor in garantie si se pot face orice interventii si diagnosticari, cu exceptia indreptarilor de sasiuri, pentru care nu exista echipamente), dar si pentru semiremorci cu prelata, frigorifice sau port-containere. Separat de atelier, compania are si un post de lucru pentru anvelope, dotat cu masina de dejantat si de echilibrat.
Atelierul din Oradea dispune si de un service mobil cumparat in 2013 si dotat cu toate echipamentele necesare, dar acesta este folosit mai rar in ultimul timp, si numai in Bihor si in judetele invecinate, pentru ca in afara de el mai exista un serviciu special pentru interventii pe traseu. Ambele sunt foarte flexibile si disponibile 24/24, 7/7.
In service lucreaza 20 de angajati, in doua schimburi, iar gradul de ocupare se incearca sa fie de 100%. „Angajatii au de lucru in general pe toata durata programului, dar acesta nu este principalul indicator cand este vorba de flota proprie“, …