Primul model de van de mare capacitate lansat pe piata in 1995, Sprinter isi masoara succesul prin cele aproape trei milioane de unitati vandute de atunci, ceea ce i-a determinat pe clienti sa-i foloseasca numele ca substantiv comun, atunci cand se refera la vanurile mari. Dupa ce separarea de VW Crafter a fost anuntata de ambele parti, conducerea Mercedes-Benz a lasat sa se inteleaga ca noua generatie de Sprinter – care se va lansa probabil in 2017, dupa ce se va termina productia Crafter in fabricile cu stea in trei colturi – va cuprinde mai multe versiuni, inclusiv de peste 5 t greutate totala, folosind astfel capacitatea de productie ocupata pana acum de partenerul sau VW, care va incepe productia propriului model in 2016, in Polonia.
Astfel, noul Sprinter va incerca sa recastige si o parte dintre clientii pierduti odata cu scoaterea din productie a Vario.
Sprinter este primul nume dat de Mercedes-Benz unui vehicul comercial, pana atunci toate vanurile sau camioanele sale purtand denumiri formate din cifre si litere. Precursorul sau, T1, a fost o adevarata legenda, fiind vandut, in 18 ani de existenta, in aproape un milion de exemplare. Cu toate acestea, Sprinter a reprezentat o revolutie pe piata, cu o constructie monococa, o tractiune puternica pe axa spate, o suspensie moderna, independenta pe axa fata, motoare puternice si sisteme de siguranta, folosind de la predecesorul sau numai cateva concepte tehnice de baza.
Numai in primul an de productie completa (1996), fabrica din Düsseldorf reusea sa livreze 100.000 de Sprintere. 20 de ani mai tarziu, in 2014, s-au produs 186.114 exemplare in Düsseldorf si Ludwigsfelde, in capitala Argentinei, Buenos Aires, in Charleston (South Carolina, SUA), Nijni Novgorod (Rusia) si in Fuzhou (China). Iar pentru 2015 Mercedes-Benz estimeaza un nou record de productie. In total, in 2014 s-au vandut peste 294.000 de vanuri Mercedes-Benz.
Sprinter se produce intr-o varietate foarte mare, din cele 740 de vehicule care ies zilnic pe porta fabricii neexistand doua identice; sunt trei ampatamente, trei variante de inaltime, greutati proprii de la 3,2 la 5 t plus numeroase variante de caroserie si echipamente, tractiune 4×2 sau 4×4 etc.
Cu toate ca este situata in centrul orasului si nu are posibilitati de extindere pe orizontala, avand deja o suprafata de peste 600.000 m2, fabrica din Düsseldorf ramane emblematica pentru productia de vanuri Mercedes-Benz. Cu conexiune de cale ferata in incinta fabricii, iesire directa la autostrada si portul Düsseldorf in apropiere, uzina reuseste sa se mentina perfect functionala din punct de vedere logistic, desi aici vin zilnic 250 de camioane cu materie prima, iar alte 250 pleaca incarcate cu autovehicule. Multe Sprintere ajung intr-un centru de consolidare din Rotterdam, de unde sunt livrate catre Peninsula Iberica si SUA.
Hala de productie a caroseriei este amplasata pe doua niveluri, iar cea de montaj pe trei. Peste 6.500 de angajati lucreaza pe linia de asamblare, …