Criza economica nu i-a afectat pe toti in egala masura. Sustinut din spate de activitatea de transport agabaritic a Grupului Holleman, Service Camioane a reusit in ultimul an sa isi extinda activitatea nu numai pe baza flotei proprii, ci si prin atragerea clientilor externi care au facut ca intr-un singur an cifra de afaceri sa creasca de cinci ori. Si expansiunea nu se opreste aici, cele mai recente investitii fiind realizate intr-un nou centru cu plus-valoare, construit in aceeasi locatie, dedicat reparatiilor motoarelor, cutiilor de viteze si diferentialelor.
Membru al Grupului Holleman, avand ca activitate principala transportul agabaritic realizat cu cele 75 de autotractoare (80% Mercedes-Benz) si circa 100 de trailere, Service Camioane a fost deschis in 2009 ca un business complementar, doar pentru nevoile proprii. „Exista companii cu un numar la fel de mare de camioane care au doar un atelier propriu. Noi am investit foarte mult intr-un centru de 2.000 m2, cu doua hale si 150 m de canal, autorizat RAR. Nu ne permitem, in cazul volumului foarte mare al parcului, sa incarcam alte service-uri si sa pierdem bani“, a punctat directorul de service Bogdan Cruceanu, completand: „toata SDV-istica necesara efectuarii unor astfel de lucrari este foarte scumpa (de exemplu, un stand de geometrie costa 10.000 de euro), insa, mai ales in cazul transportului agabaritic, trebuie investit masiv in siguranta, care este extrem de importanta“.
In afara investitiei materiale, un service presupune si o investitie in oameni, astfel incat acestia sa foloseasca echipamentele in mod profesionist. „Un sistem de diagnoza te trimite doar pe o pista, iar un cod de defecte trebuie interpretat de catre oameni. Ca urmare, numai in ultima perioada ne-a costat 4.000 de euro scolarizarea a doi angajati vreme de doua saptamani“, a mentionat Bogdan Cruceanu, subliniind ca echipa actuala din service este alcatuita din 17 angajati, anul trecut adaugandu-se si doi ucenici, proaspat absolventi de liceu tehnic. „Este adevarat ca, dupa ce investim in ei, acestia pot sa plece, insa orice meserie presupune un risc.“
Clientii mici, mai siguri decat cei mari
Chiar daca initial service-ul fusese gandit doar pentru flota proprie, din 2013 compania s-a orientat si catre clienti externi, in portofoliul actual numarandu-se deja nume mari precum Remat, Romrecycling si Danone. „Dupa ce am castigat experienta pe masini deloc simple, cu configuratii speciale pentru transport agabaritic, ne-am deschis si catre terti, cifra de afaceri ajungand in prezent sa fie distribuita jumatate-jumatate“, a explicat directorul de service, mentionand ca fostul service Holleman s-a rebranduit in 2013 in Service Camioane. „Echipa de conducere este noua, preluata in special din domeniul autoturismelor, unde «bataia» pe client este foarte mare, iar aplecarea catre acesta este uneori chiar exagerata. Am incercat sa aplicam acelasi respect si pentru clientii cu camioane si asta s-a reflectat intr-o cifra de afaceri …