CTE Trailers a vandut anul trecut in Romania 596 de vehicule noi Krone, Meiller, Faymonville si Faun, in scadere fata de 2011 pe anumite segmente si in crestere pe altele. Cresterile s-au datorat intaririi unor anumite segmente pe care CTE s-a concentrat din ce in ce mai mult in ultimii ani si a reusit sa contracareze scaderea mare a pietei de vehicule comerciale. Astfel, reprezentantii CTE considera ca 2012 a fost un foarte greu, dar satisfactii exista, deoarece compania a reusit sa isi pastreze si sa isi consolideze pozitia pe piata romaneasca.
Scaderea vanzarilor ca numar de unitati provine din faptului ca „a fost cel mai greu an din punct de vedere al deciziei clientilor de a face investitii pe termen lung, pe toate segmentele de piata, un an in care nu s-a putut face o planificare nici macar pe termen scurt, deoarece lucrurile s-au schimbat dramatic de la un trimestru la altul. Ma refer aici in primul rand la blocajul politic dramatic din vara, care a dus la stoparea oricaror investitii in toate domeniile care au legatura cu statul – constructii, salubritate, achizitii publice – corelat cu scaderea mica, dar constanta, a cererii de transport de marfa din UE. Astfel, pentru fiecare realizare am depus un efort de 10 ori mai mare decat inainte“, explica Dana Bejan, managing partner CTE Trailers.
„2012 a fost un an complicat, in care am incercat sa-i determinam pe clienti sa finalizeze deciziile de achizitie, sa continue investitiile pe termen lung si totodata sa pastram echilibrul in ceea ce priveste profitabilitatea“, accentueaza si Mihai Dinu, de asemenea managing partner CTE Trailers.
Fiecarui client i-au trebuit saptamani pentru a lua o hotarare finala in ceea ce priveste o achizitie, iar apoi finantatorii au mai avut intotdeauna nevoie de alte saptamani pentru a inchide o tranzactie.
Clientii s-au decapitalizat, iar „batalia cea mai mare in ultimii ani a fost pentru marja de profit, care devine insuficienta pentru toti, si lucrurile nu pot continua asa. E un razboi psihologic, partenerii de afaceri ne privesc intr-un mod incorect, avand impresia ca le luam din marja de profit, ceea ce nu e adevarat, pentru ca noi, tocmai pentru a-i sprijini, ne-am redus marja cand producatorii au scumpit vehiculele de la an la an. Si clientii tot ne privesc cu lipsa de respect si spun ca «a venit si vremea lor», ca aceasta criza e o lectie pentru furnizori. Dar, de fapt, e o lectie pentru toti, si nu putem depasi acest moment decat mana in mana. Dar, daca transportatorii vor sa scoata profit din negocierea cu noi, nu din negocierea cu clientul, ajungem toti in impas. O alta problema este aceea a clientilor care nu s-au gospodarit cum ar fi trebuit si care ar merita sa li se bata obrazul, pentru ca au comandat semiremorci fara sa-si asume nici o raspundere si nu le-au mai cumparat dupa ce au iesit de pe linia de productie, lasandu-si partenerii sa piarda bani prin constituirea unui stoc neintentionat, care …