In vara anului trecut, Martin Lundstedt a preluat de la Leif Östling functia de CEO Scania si are, in ciuda contextului economic inca nefavorabil, planuri foarte ambitioase legate de viitorul -producatorului suedez, declarand ca la baza lor vor sta, ca si pana acum, flexibilitatea si maniera de lucru clara si simpla, dar si valorile traditionale Scania si importanta acordata clientului.
Martin Lundstedt apreciaza ca Scania isi va dubla in urmatorii ani vanzarile care acum se ridica la 72.000-75.000 de camioane si autobuze/autocare pe an, dar va dezvolta si productia de motoare navale, industriale si pentru minerit si alte aplicatii grele, se va concentra tot mai mult asupra service-ului – care azi contribuie cu 21-22% la veniturile companiei, va creste si mai mult pe masura cresterii productiei, si de care e tot mai mare nevoie pe pietele mature – si va intra pe segmente complet noi, cum ar fi autobuzele pentru BRT (Bus Rapid Transit) si solutiile inovative pentru camioane, inclusiv tehnologii care se preteaza la carburanti alternativi.
Modularitatea, abilitatea Scania de a crea solutii personalizate
Estimarea de dublare a vanzarilor se bazeaza pe produsele si serviciile lansate de Scania in ultimii 3-4 ani, dar si pe organizarea foarte buna, care permite intrarea pe anumite segmente speciale, cum sunt colectarea gunoiului, constructiile si masinile pentru pompieri.
Producatorul suedez nu are vehicule diferite pe piete diferite, ci se bazeaza pe modularitate, pe o solutie globala – o gama bogata de motoare, de la Euro 3 la Euro 6, cu puteri diferite, trei tipuri de cabine pentru Seriile P si G (de dormit, de zi si scurta) si patru pentru Seria R (Tipline, Highline, Normal, Low), trei tipuri de interior (de baza, mediu si de lux), 18 dimensiuni si 54 de tipuri de baza – de la care porneste pentru a construi combinatii personalizate. Astfel ca diferentele intre vehicule apar nu in functie de zona, ci de activitatea in care sunt folosite, de reglementarile privitoare la nivelul emisiilor poluante, de relief si de distantele pe care se face transport.
„Modularitatea continua sa fie pentru noi abilitatea de a oferi fiecarei piete exact produsele de care are nevoie, pentru toate segmentele de transport. Nu trebuie sa facem compromisul de a folosi solutii standard, ci trebuie sa venim cu produse personalizate si, combinand diferite performante ale componentelor, sa contribuim la cresterea eficientei clientilor“, explica Martin Lundstedt.
Un sprijin real pentru tarile cu logistica mai putin sofisticata…
Scania vinde circa 42% din productia sa in Europa, unde inca se simte criza, si unde are cota de piata cea mai mica din istoria sa, de 14%, fata de valoarea traditionala de 16% si de un maxim de 18% in 1989. „Dar asta nu inseamna ca am pierdut pozitii in Europa. Dimpotriva, ne-am intarit pozitia pe multe piete, cum ar fi Rusia. Si am crescut si in alte zone, ca Eurasia si Orientul Mijlociu.
…