Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Autorizatii alocate si gata de a fi exploatate la maximum

Pentru 2019 au primit autorizatii CEMT 415 companii de transport din toata tara, fata de 429 in anul precedent. Si de data aceasta au intrat la atribuire doar camioane Euro 5 si Euro 6, pentru a beneficia de coeficienti cat mai buni de multiplicare pentru contingentul de 189 de autorizatii CEMT „de baza“. In final au fost alocate 1.980 de autorizatii CEMT (cu 10 mai multe decat la alocarea precedenta), dintre care 1.440 la categoria Euro 5 sigur si 540 la Euro 6 sigur.

Comisia CEMT a alocat pentru anul acesta 1.440 de autorizatii CEMT Euro 5 sigur, din care 70 „libere“ pe Austria, 241 pe Italia, 117 pe Rusia si 1.132 pe Ungaria. Acestora li se adauga 540 de autorizatii Euro 6 sigur, dintre care 26 nerestrictionate pe Austria, 119 pe Italia, 52 pe Rusia si 502, pe Ungaria. In ceea ce priveste Grecia, aici au fost alocate 60 de autorizatii nerestrictionate in total, pe aceasta relatiile nefiind facuta nicio diferentiere in functie de categoria de poluare. Toate autorizatiile CEMT alocate pentru 2019 sunt anuale, desi reprezentantii MT anuntasera la un moment dat ca analizeaza si varianta CEMT urilor lunare.
Distributia autorizatiilor CEMT pentru fiecare categorie si a restrictiilor de Austria, Grecia, Italia si Rusia s-a facut prin algoritm matematic, in timp ce alocarea „liberelor“ de Ungaria s-a facut pe baza solicitarilor. Alocarea prin procedura electronica a CEMT urilor a tinut seama si de numarul de autorizatii cedate de solicitant pe parcursul lui 2018. Tinand cont de necesitatea redistribuirii resturilor rezultate din atribuirea matematica pentru fiecare categorie CEMT si restrictie, astfel incat resturile sa fie pe zero, Comisia CEMT a transferat un „liber“ de Rusia, precum si opt „libere“ de Italia, de la categoria Euro 5 sigur la Euro 6 sigur.
Datorita volumului mare de foi CEMT transmise in ultima luna de raportare (aproximativ 5.000 de foi de drum CEMT) si care nu a putut fi prelucrat integral pana la data finalizarii listei, Comisia CEMT si a rezervat dreptul ca, pe masura finalizarii analizarii foilor de drum, in cazul in care apar modificari semnificative ale statutului solicitarilor fata de cel mentionat, sa schimbe statutul alocarii pentru respectivele solicitari.
Printre cele mai solicitate relatii CEMT s-au aflat Rusia – in continuare restrictionata la 16 autorizatii CEMT „de baza“ pe an – dar si Italia. Pe langa CEMT uri, pe relatia Rusia carausii romani mai au la dispozitie 9.200 de autorizatii directe si de tranzit, la care se adauga 2.800 de autorizatii terta tara. Turcia este, de asemenea, in topul preferintelor. Astfel, pe langa autorizatiile CEMT si cele 6.500 de autorizatii terta tara de Turcia, din 2018 au putut fi folosite si 200 de autorizatii Traceca, valabile pentru transportul intre Uniunea Europeana si 14 state din Europa de Est, regiunea Caucazului si Asia Centrala. Acestea raman valabile si pentru 2019.

Transportatorii care au primit cele mai multe CEMT uri pentru 2019
415 companii de transport au fost admise la alocarea CEMT 2019. Dintre acestea, 22 (din 12 judete ale tarii) au primit peste 14 autorizatii CEMT, iar restul, mai putine.
Topul firmelor cu cele mai multe autorizatii pentru 2019 s-a schimbat destul de mult fata de anul anterior, jumatate dintre companii fiind pentru prima data in acest top sau revenind dupa un 2018 cu mai putine CEMT uri.
Primul loc, in functie de numarul de autorizatii CEMT alocate, este ocupat de operatorul pitestean Com Divers Auto, urmat de H.Essers (care a revenit pe lista solicitantilor CEMT) si de Ravitex, ambii din judetul Bihor.

Lista companiilor care au primit CEMT uri, in ordinea numarului de autorizatii:
• Com Divers Auto (AG) – 62 de autorizatii CEMT pentru Euro 5 sigur, din care 5 libere pe Austria, 18 libere pe Italia si 40 pe Ungaria, plus 8 CEMT uri pentru Euro 6 sigur, din care 2 libere pe Austria, 5 pe Italia si 8 pe Ungaria. Tot din acelasi grup, firmele Com Divers Speed Route si Com Divers Logistic au primit impreuna alte 2 autorizatii CEMT pentru Euro 5 sigur plus 12 autorizatii pentru Euro 6 sigur;
• H.Essers (BH) – 6 CEMT uri pentru Euro 5, libere pe Grecia, Italia si Ungaria, la care se adauga alte 54 de autorizatii pentru Euro 6, dintre care 20 libere pe Italia si Ungaria;
• Ravitex (BH) – 9 autorizatii CEMT pentru Euro 5, din care 5 libere pe Ungaria, plus 40 de autorizatii pentru Euro 6, din care 10 libere pe Ungaria;
• Dianthus Company (AG) – 46 de CEMT uri pentru Euro 5, toate libere pe Ungaria si 10 libere pe Italia;
• International Lazar Company (AG) – 46 de autorizatii pentru Euro 5 sigur restrictionate;
• Lagermax Autotransport (AR) – 24 de autorizatii pentru Euro 5, toate libere pe Ungaria si 5 pe Italia, la care se adauga 18 de autorizatii pentru Euro 6, toate libere pe Ungaria si 5 pe Italia;
• Eliton Trans (AG) – 20 de CEMT uri pentru Euro 5, din care 2 nerestrictionate pe Austria, 4 pe Grecia, 5 pe Italia si 5 pe Ungaria + 18 CEMT uri pentru Euro 6, din care 2 libere pe Austria, 10 pe Italia si 5 pe Ungaria;
• Erkann Logistics (B) – 32 de CEMT uri pentru Euro 6, toate nerestrictionate pe Ungaria si 19 libere pe Italia;
• Luar (AR) – 20 de autorizatii CEMT pentru Euro 5, din care 7 nerestrictionate pe Austria si Italia si 6 pe Ungaria + 10 CEMT uri pentru Euro 6, din care 3 libere pe Austria, Italia si Ungaria;
• Buvaconi Trans (B) – 27 de autorizatii pentru Euro 5, dintre care 6 libere pe Rusia;
• Beneton Serv (DB) – 25 de autorizatii CEMT pentru Euro 5, toate restrictionate;
• Caty Trans International Sped (AG) – 22 de CEMT uri pentru Euro 5, dintre care 2 libere pe Austria, 1 pe Grecia, 5 pe Italia si 15 pe Ungaria, plus 1 CEMT pentru Euro 6, liber pe Ungaria;
• Terravia (TM) – 23 de CEMT uri pentru Euro 6 sigur, toate libere pe Ungaria, 2 libere pe Grecia;
• Transpedition (IS) – 20 de autorizatii pentru Euro 5, din care una libera pe Italia, 5 pe Rusia si 8 pe Ungaria, la care se adauga 3 autorizatii pentru Euro 6, libere pe Rusia si Ungaria, iar cate una libera si pe Grecia si Italia;
• Deltransgrup & RO (IS) – 19 CEMT uri Euro 5 sigur, din care unul fara restrictii pe Grecia, 5 pe Rusia si 5 pe Ungaria, plus 3 CEMT uri Euro 6 sigur, libere pe Rusia si Ungaria, iar unul liber si pe Italia;
• Selcar International (B) – 21 de autorizatii pentru Euro 5, dintre care 7 nerestrictionate pe Austria, 15 nerestrictionate pe Italia si alte 5 pe Ungaria, plus o autorizatie CEMT pentru Euro 6, libera pe Italia;
• Bip Mobile (TM) – 5 autorizatii pentru Euro 5, din care 3 libere pe Austria si 5 libere pe Ungaria, plus 16 autorizatii Euro 6, din care 3 nerestrictionate pe Austria si 16 pe Ungaria;
• Soiv Trans Express (IS) – 10 autorizatii CEMT pentru Euro 5, din care 2 libere pe Grecia si pe Rusia, plus 11 autorizatii pentru Euro 6, toate libere pe Rusia;
• Tir Express (TM) – 21 de autorizatii pentru Euro 6, din care cate 10 nerestrictionate pe Italia si Ungaria;
• Avis Trans (IS) – cate 10 CEMT uri, dintre care cate 4 libere pe Ungaria, atat pentru Euro 5, cat si pentru Euro 6;
• Duvenbeck Logistik (BV) – cate 10 autorizatii CEMT pentru Euro 5 sigur si Euro 6 sigur, toate libere pe Ungaria si cate doua libere si pe Austria;
• Trans Sese (CJ) – 19 CEMT uri pentru Euro 6 sigur, din care 3 libere pe Rusia si 10 pe Ungaria;
• Emy & Laura Spedition (MS) – 16 autorizatii CEMT pentru Euro 5 sigur + un CEMT pentru Euro 6 sigur;
• Mihai Trans 2003 (B) – 14 CEMT uri pentru Euro 5, din care cate unul nerestrictionata pe Austria si Italia si 5 libere pe Ungaria, la care se adauga 3 CEMT uri pentru Euro 6, toate libere pe Ungaria si cate unul liber pe Austria si Italia;
• Ares International Transport (B) – 16 autorizatii pentru Euro 5, toate restrictionate;
• Focus Royal (SV) – 11 autorizatii CEMT pentru Euro 5, din care una nerestrictionata pe Grecia si 3 pe Rusia, plus 4 CEMT uri pentru Euro 6, toate libere pe Rusia;
• Hoedlmayr Lazar Romania (AG) – 5 autorizatii CEMT pentru Euro 5 sigur, dintre care 3 libere pe Grecia si 2 libere pe Ungaria + 10 autorizatii CEMT pentru Euro 6 sigur, dintre care 4 nerestrictionate pe Ungaria;
• Gokbora International Transport (GR) – 14 CEMT uri pentru Euro 5 sigur restrictionate;
• Siv Group Trans (IS) – 14 CEMT uri pentru Euro 5 sigur, din care o autorizatie libera pe Grecia si 3 pe Rusia;
• Zafer Transport (B) – 14 CEMT uri pentru Euro 5 sigur, din care 9 nerestrictionate pe Ungaria.

Tinand seama de faptul ca repartizarea/alocarea autorizatiilor CEMT s-a facut prin algoritm matematic, plus ca etapele preliminare alocarii au permis solicitantilor sa verifice introducerea corecta a datelor in sistemul de alocare, prima sedinta a Comisiei CEMT 2019 pentru solutionarea contestatiilor se va desfasura pe 22 ianuarie 2019. In sedinta respectiva se vor discuta si cererile de suplimentare de autorizatii CEMT sau de „libere“. Contestatiile si cererile de suplimentare sau cererile noi se pot depune la Registratura MT incepand cu 7 ianuarie 2019.

Articole similare

Ad