Cu ochii continuu dupa oportunitati, Ion Lazar a construit un mini imperiu in jurul uzinei Dacia de la Mioveni, a carei activitate o cunoaste atat de bine incat francezii i-au acordat o distinctie importanta pentru inovatie si eficienta anul trecut, pe care inainte au mai primit o doar multinationale cu traditie. Folosindu-si permanent resursele financiare pentru a nu scapa oportunitati de extindere si dezvoltare, International Lazar Company nu s-a laudat niciodata cu cele mai mari profituri, fiind insa mereu in top la cifra de afaceri si investitii. Grupul de firme dezvoltate de Ion Lazar atinge astazi domenii diverse, de la transport, productie si comert la constructii si Inchirieri de spatii logistice, birouri si autocamioane. Printre strategii de achizitii, accesare de linii de credit, parteneriate si valorificarea de active, Ion Lazar nici nu a simtit trecerea a 25 de ani de activitate, timp in care a reusit sa-si implice si cei doi fii in afacere, pentru ca acestia sa-i duca mai departe visele si dorinta continua de dezvoltare.
Ion Lazar si-a dovedit spiritul antreprenorial imediat dupa Revolutie, cand din comertul cu piese de schimb si-a pus bazele unei afaceri de transport intern si international. Banii castigati au fost permanent reinvestiti, achizitia de loturi imense de teren in apropierea Pitestiului ajutandu-l ulterior sa se lanseze in constructia si inchirierea de spatii logistice pentru furnizori importanti ai uzinei Dacia Renault si nu numai. Asa s-au nascut Lazar Logistics si, mai nou, ML Logistics, prin parteneriatul cu Thomas Manns.
In 2001 International Lazar Company (ILC) a devenit fransizor al furnizorului de servicii logistice pentru industria auto Hoedlmayr International AG, iar in 2002 a inceput colaborarea cu uzina Dacia, care a ramas si astazi cel mai important partener. „Cu Dacia ne-am dezvoltat pe plan local, iar langa Hoedlmayr am devenit mai cunoscuti“, a punctat Ion Lazar in 2003, cele doua companii au stabilit joint venture-ul Hoedlmayr Lazar Romania, devenind astfel a doua companie de Logistica de transport auto din tara, asa cum a punctat Michael Geschke, CEO Hoedlmayr Logistic Olanda, Belgia si Ucraina.