Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

La uzina de la Mioveni a fost fabricat vehiculul Dacia cu numărul 7 milioane. Modelul aniversar este un exemplar al Seriei Limitate Duster Extreme, de culoare Grey Urban, echipat cu motorul TCe 150 CP în versiunea cu cutia de viteze automată EDC. Vehiculul este destinat unui client din România.

Inaugurată în august 1968, uzina de la Mioveni a produs, de-a lungul timpului, 6 generații de modele, de la Dacia 1100 până la noul vehicul de familie, Jogger. Jalonul de 1 milion de vehicule a fost atins în anul 1985, cel de 2 milioane în 1998, iar cel de 5 milioane, în anul 2014.

Lansat în anul 2010, SUV-ul Duster – ajuns deja la a doua generație – este cel mai produs model din istoria uzinei, cu două milioane de exemplare fabricate. În prezent, din totalul producției de vehicule Dacia, peste 85% sunt destinate exportului, în principal pe pieţele din Europa, dar şi în Nordul Africii şi Orientul Apropiat. 

Tehnologia GPL este acum integrată în România de echipele de ingineri de la Renault Technologie Roumanie, fiind complet instalată în procesele de fabricație de la uzinele Dacia din Mioveni. Astăzi, echiparea este disponibilă pe toată gama Dacia și oferă o alternativă mai puțin poluantă în cazul vehiculelor cu motor cu ardere internă. În 2020, 26% din mașinile care au ieșit de pe linia de montaj a uzinei de la Mioveni au avut instalate GPL direct în fabricație. Alternativa GPL contribuie la protejarea mediului înconjurător deoarece combustia bazată pe GPL rezultă într-o emisie redusă de dioxid de carbon.

«Tehnologia GPL ajută la atingerea prevederilor normelor CAFE și este integrată de echipele noastre de ingineri aici, în România, pe motorizările existente în gamă. Emisiile de CO² sunt mai scăzute cu 11%  față de versiunea pe benzină. Lucrăm îndeaproape cu colegii din uzine, astfel încât să livrăm clienților noștri o alternativă mai curată, simplă și competitivă», a declarat Alexander Simionescu, director al centrului de inginerie, Renault Technologie Roumanie.

Începând de anul trecut, Dacia a adoptat denumirea comercială ECO-G pentru versiunile echipate cu motoare cu alimentare mixtă benzină/GPL. În 2020, pe piața din România, au fost vândute peste 10 300 de vehicule cu motorizare ECO-G, ceea ce echivalează cu aproape 23% din totalul înmatriculărilor mărcii. Pe modele, ponderea cea mai importantă a versiunilor ECO-G a fost înregistrată în cazul Sandero (44%), urmat de Logan (29% din total). În 2020, Dacia a fost lider pe segmentul GPL, această motorizare fiind existentă pe toată gama VP în Europa.

Prețul scăzut al carburantului GPL, emisiile reduse de CO2 și existența unei rețele extinse de stații de încărcare disponibile la nivelul întregii țări, sunt doar câteva dintre argumentele care explică succesul gamei Dacia ECO-G. La acestea se adaugă un atu major, apreciat de clienții care parcurg distanțe mari: este vorba de autonomia vehiculului, care poate ajunge la 1 300 de kilometri.

Dacia, recertificată cu standardul ISO 14 001, a implementat progresiv standardele de management, instrumentele și procesele care țin de reducerea impactului asupra mediului, în cadrul strategiei sale de dezvoltare durabilă. Încă din 2005, Dacia a lansat Declarația de Mediuun document care defineşte obiectivele de reducere a impactului activităţilor industriale asupra mediului înconjurător.

În procesele de fabricaţie a vehiculelor, Dacia respectă toate normele de mediu. Acestea sunt concepute astfel încât, la finalul ciclului lor de viaţă, să poată fi reciclate în proporție de 95%.

Dacia atinge performanţe semnificative în ceea ce priveşte reducerea consumurilor specifice pe vehicul: consumul de apă a scăzut cu 9,4, emisiile de dioxid de carbon s-au redus cu 11,3%, consumul de energie electrică s-a redus cu 7,1%, iar cantitatea de deşeuri periculoase s-a diminuat cu 5,2 %. GPL este un gaz petrol lichefiat obținut prin presurizarea butanului și propanului, pentru a forma un lichid care are un volum mai redus și asigură transport și utilizare mai ușoare. Tehnologia GPL este un sistem cu alimentare dublă, care permite utilizarea vehiculului pe benzină sau GPL, îmbunătățind autonomia acestuia.