Transportatorii romani sunt acuzati – fara probe – de catre omologii lor unguri ca le fac concurenta neloiala si ca practica preturi de dumping, acceptand curse sub costurile de operare. Astfel, in presa din tara vecina a aparut, astazi, 6 iulie 2020, un comunicat al Federatiei Nationale a Transportatorilor Privati din Ungaria (NiT Hungary), prin care operatorii romanii sunt acuzati ca transporta o treime din marfa de export a Ungariei la preturi intre 0,5 si 0,75 euro/km (camioane cu prelata) fata de 0,85-0,9 euro/km, cat incaseaza carausii unguri. NiT Hungary a intiat si o consultare de piata, care se deruleaza pana pe 9 iulie si in care sunt implicate si autoritatile relevante din tara vecina, pentru a gasi si adopta masuri de protejare a pietei nationale de transport de marfa.
Iar acuzele la adresa operatorilor romani nu se opresc aici. Secretarul general al NiT Hungary, Gabor Dittel, a declarat ca desi nu se pot identifica diferentele intre costurile de operare ale transportatorilor unguri si cele ale carausilor straini (mai exact, romani), probabil ca acestia din urma fac niste ilegalitati care au scapat pana acum controalelor autoritatilor si din acest motiv firmele unguresti de transport nu mai sunt competitive pe propria piata.
In acelasi comunicat de presa al NiT Hungary se arata ca operatorii romani sunt preferati de multinationalele din Ungaria, desi Ministerul Inovatiei si Tehnologiei (ITM) din aceasta tara a recomandat societatilor de aici sa aleaga firme unguresti, pentru a stopa raspandirea Covid-19. Cum insa politica tarifara si coronavirusul nu prea au legatura, firmele unguresti aleg sa isi transporte marfa in continuare cu operatori romani, polonezi, bulgari si lituanieni.