Noile conditii de munca au mobilizat mai mult decat inainte resursele umane – reiese dintr-un studiu realizat de Comitetul National Rutier din Franta cu participarea mai multor firme de transport – astfel incat sa se raspunda in cel mai scurt timp cererilor, modificarilor si anularilor de curse, sa se lucreze fara a avea garantia unei incarcari pentru retur, adica pe destinatii la care nu se gandisera niciodata pana atunci, si sa se negocieze continuu aproape toate operatiunile pentru a evita un impact economic prea puternic al intoarcerilor pe gol. Unele firme au avut saptamani in care in anumite zile flota era oprita si in ziua imediat urmatoare toate camioanele aveau de lucru. Flexibilitatea a fost necesara si pentru a incarca sau a descarca la clienti care, la randul lor, trebuiau sa se adapteze la activitatea redusa si sa diminueze mult orarul de livrare, inchizand in unele zile sau dupa-amiaza. Deci solutia pentru a avea de lucru a fost ca transportatorii sa creasca numarul de clienti si de operatiuni punctuale si sa se adapteze in permanenta.
Negocierile au fost mai dese decat in vremuri normale, deoarece transportatorii intelegeau ca si clientii lor aveau probleme, dar nici nu puteau lucra in pierdere, astfel ca in urma discutiilor au reusit sa obtina acoperirea, macar partiala, a retururilor pe gol sau o majorare rezonabila a tarifului unitar sau lunar.