Desi cumparaturile online continua sa creasca la nivelul UE, doar 22% dintre bulgari si 23% dintre romani au facut achizitii online in 2019, fata de o medie de 60% inregistrata in Uniunea Europeana (UE), arata datele publicate luni de Oficiul European de Statistica (Eurostat).
In 2019, campionii achizitiilor online din UE au fost locuitorii din Danemarca (84%), Suedia (82%), Olanda (81%), Germania (79%) si Finlanda (73%). La polul opus, cu cel mai redus procent, s-au situat Bulgaria (22%) si Romania (23%). Totusi, procentul romanilor care fac cumparaturi online a crescut constant, de la 2% in 2009 la 20% in 2018 si 23% in 2019.
La nivelul UE, 60% dintre persoanele cu varste intre 16 si 74 de ani au facut achizitii online in 2019, fata de 56% in 2018. Comparativ cu 2009, procentul celor care fac cumparaturi online aproape s-a dublat, de la 32% la 60%. Cea mai mare crestere in ultimii zece ani s-a inregistrat in Estonia, unde procentul celor care fac cumparaturi online a urcat cu 51 de puncte procentuale, de la 17% in 2009 la 68% in 2019.
Pe fondul cresterii folosirii internetului si a imbunatatirii standardelor de securitate, consumatorii din UE apreciaza posibilitatea de a face cumparaturi oricand, oriunde, avand acces la o gama larga de produse si putand compara cu usurinta preturile. In timpul actualei pandemii de coronavirus (Covid-19), in conditiile in care magazinele sunt inchise si consumatorii sunt afectati de restrictii, comertul electronic ar urma sa creasca si mai mult, se arata in comunicatul Eurostat.