Grupul Renault a raportat, joi, 23 aprilie, o scadere de 19,2% a veniturilor in primul trimestru, pana la 10,125 miliarde de euro, avertizand ca este prea devreme pentru a evalua impactul pandemiei de coronavirus asupra rezultatelor grupului in acest an.
Proprietarul Dacia, care a anulat deja plata dividendelor pe 2019 si a suspendat prognozele financiare, a fost afectat de criza sanitara care a dus la prabusirea cererii pentru autoturisme si la inchiderea reprezentantelor si a facilitatilor de productie, potrivit Reuters. Astfel, rezultatele pentru in primele 3 luni ale acestui an, arata ca Franta nu a mai fost principala piata a Grupului Renault, care a vandut mai multe autovehicule in Rusia (115.713 autoturisme si utilitare) decat in Franta (110.467 unitati). La nivel global, vanzarile Renault au scazut cu 25,9% pana la 672.962 autoturisme si utilitare. In Europa, vanzarile Grupului Renault inregistreaza, de asemenea, un declin cu 36%, pana la 321.756 unitati, cu un declin accelerat spre sfarsitul trimestrului din cauza inchiderii activitatilor industriale si comerciale ale grupului. In total, un numar de 110.279 autoturisme si utilitare marca Dacia au fost vandut la nivel global in primul trimestru al acestui an, cu 40,1% mai putine decat in perioada similara a anului trecut.