Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Grupul Renault s-a angajat de mai mulți ani să “neutralizeze” diferențele de remunerare între femei și bărbați în toate țările în care Grupul este prezent, datorită unor planuri de acțiune specifice puse în aplicare în special în timpul campaniei anuale de revizuire a salariilor. Măsurând an de an diferența de salarizare între femei și bărbați, echipele se asigură că aceasta se reduce și că angajații au, în medie, un salariu egal pentru posturi similare, indiferent de sex.

“Considerând că diversitatea noastră reprezintă o sursă de forță și un atu, implementăm de mai mulți ani o politică proactivă care vizează asigurarea unui loc de muncă lipsit de discriminare, unde fiecare se simte integrat, respectat și apreciat. Neutralizarea diferenței de remunerare între femei și bărbați cu doi ani mai devreme decât ne-am propus demonstrează angajamentul ferm al echipelor Grupului Renault de a promova egalitatea de gen la locul de muncă, una dintre prioritățile strategiei noastre de Diversitate și Incluziune”, explică François Roger, Chief People, Workplace, Organization Officer, Grupul Renault.

În aprilie 2021, Grupul Renault a creat un departament de Diversitate și Incluziune în cadrul Resurselor Umane. „Provocarea: să lucrăm pentru o mai mare diversitate a profilurilor pentru a ne spori resursele și performanța, promovând în același timp incluziunea în cadrul echipelor.” Dintre toate prioritățile stabilite de departamentul Diversitate și Incluziune, se remarcă egalitatea de gen, cu ambiția de a deveni un angajator de referință pentru femei. Până la sfârșitul anului 2023, Grupul Renault avea o reprezentare de 35% a femeilor în organele de conducere și 27% în funcțiile de conducere. Grupul își propune să ajungă la 30% până în 2030, cu obiectivul de a atinge egalitatea de gen până în 2050.

Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) face un apel urgent către Comisia Europeană să acționeze imediat pentru a împiedica impunerea de taxe pe vehiculele electrice comercializate între UE și Regatul Unit începând cu ianuarie 2024.

În cazul în care Comisia nu va acționa, va fi impus un tarif de 10% la exporturile de vehicule electrice din UE către Regatul Unit – cel mai mare partener comercial al său. Acest lucru i-ar putea costa pe producătorii de vehicule din UE 4,3 miliarde de euro în următorii trei ani, ceea ce ar putea reduce producția de vehicule electrice cu aproximativ 480.000 de unități, echivalentul producției a două fabrici auto de dimensiuni medii.

În conformitate cu „regulile de origine” mai restrictive, care urmează să se aplice din ianuarie, singura modalitate de a evita aceste taxe va fi să se aprovizioneze cu toate piesele pentru baterii și cu unele materiale esențiale pentru baterii din UE/Marea Britanie. Acest lucru este practic imposibil de realizat în prezent.

„Creșterea prețurilor de consum ale vehiculelor electrice europene, chiar în momentul în care trebuie să luptăm pentru cote de piață în fața unei concurențe internaționale acerbe, nu este o mișcare corectă – nici din punct de vedere comercial, nici din punct de vedere ecologic”, a declarat Luca de Meo, președintele ACEA și directorul general al Grupului Renault. „Vom ceda efectiv o parte din piață producătorilor globali”.

„Europa ar trebui să își sprijine industria în tranziția net-zero, așa cum fac alte regiuni, nu să o împiedice”, a adăugat de Meo. „Există o soluție foarte simplă și directă: prelungirea cu trei ani a actualei perioade de introducere treptată a normelor privind bateriile. Îndemnăm Comisia să facă ceea ce trebuie.”

Se fac investiții masive în lanțurile europene de aprovizionare cu baterii, dar este nevoie de mai mult timp pentru a construi tipul de scară necesar pentru a respecta normele de origine.