Chiar daca la inceputul pandemiei producatorii alimentari erau considerati singurii care au de castigat, deoarece frenezia cumparaturilor de atunci a vizat in special acest gen de produse, lupta de a face fata cererii imense venite de pe piata, care a incetat brusc in scurt timp, a dat peste cap toate planurile companiilor din domeniu de pana acum. De la o comanda de pana la un palet la cateva sute de paleti! In cel mult doua saptamani toata lumea avea depozitele pline, iar oamenii au fost nevoiti sa stea in casa. Vanzarile total haotice, dar si lipsa unei previziuni privind comportamentul consumatorilor pe viitor au dat peste cap toate planificarile de productie ale companiilor din domeniul alimentar, care acum asista in continuare la o evolutie total atipica a volumelor.
Inceputul pandemiei a adus consumatorii in magazine, iar timp de cateva zile cumparaturile de produse alimentare le-au depasit cu mult pe cele din perioadele de varf. Cele mai vandute produse au fost cele care puteau fi pastrate un timp mai indelungat in camara, printre care se numara conservele si uleiul. Pentru a face fata cererii imense din acea perioada, retailerii au crescut comenzile catre producatori. Daca inainte o comanda insemna pana la un palet, acum s-a ajuns la cateva sute de paleti. Insa, in circa doua saptamani, frenezia cumparaturilor a luat sfarsit, iar retailerii au ramas cu depozitele pline si comenzile s-au oprit. Asa ca, dupa ce producatorii au facut eforturi pentru a creste productia, s-au umplut si depozitele lor, iar in scurt timp unii s-au vazut nevoiti sa isi trimita oamenii in somaj tehnic din cauza lipsei de comenzi. Partea buna este ca la acest tip de produse termenul de valabilitate este generos, iar pierderile au fost destul de mici.