Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Vanzarile globale de vehicule si motoare Scania au scazut cu 41%

Scania a publicat raportul interimar pe primul semestru al anului, din care reiese ca vanzarile nete au scazut cu 24%, pana la 58.469 de milioane de coroane suedeze (1 SEK echivaleaza cu aproximativ 0,47 de lei), in timp ce veniturile operationale au scazut cu 70%, pana la 2.813 milioane de SEK.
Asta in conditiile in care in al doilea trimestru al anului vanzarile nete au scazut cu 38%, pana la 25.418 milioane de SEK, iar venitul operational a fost negativ, de -192 de milioane de SEK.

Henrik Henriksson, presedintele si CEO-ul Scania, a declarat ca masurile luate de companie (oprirea multor proiecte si activitati, pentru a reduce costurile si a pastra lichiditatile) au diminuat impactul negativ pe care Covid-19 l-a avut asupra cererii si a productiei de vehicule grele.

In prima jumatate a anului livrarile au scazut cu 41%, toate regiunile lumii fiind puternic impactate de criza. Veniturile din service au scazut cu 5%, pana la 13,5 miliarde de SEK, in timp ce serviciile financiare au avut un venit operational de 476 de milioane de SEK, in scadere de la 737, din cauza impactului crizei coronavirusului asupra clientilor.

Reamintim ca Scania a oprit de tot productia in primavara, din cauza perturbarilor din aprovizionarea cu piese, iar reluarea activitatii s-a facut la nivel redus, planurile companiei vizand compensarea scaderii din productie printr-o productivitate mai buna.

Viitorul nu se arata prea promitator, considera presedintele Scania, deoarece cererea de camioane la nivel global este nesigura, desi in proportie diferita de la o regiune la alta a lumii: Asia isi revine, la fel ca o parte din Europa, dar piata din America Latina inca este la un nivel scazut. Piata globala de autobuze si autocare a fost si ea afectata grav de restrictiile din industria turismului, dar, pe de alta parte, cererea de motoare este mare, peste nivelul din anul anterior.

O estimare a efectelor pe termen lung ale crizei e greu de facut si e clar ca va trece mult timp pana cand cererea va reveni la nivelurile de dinainte de Covid-19. De aceea prioritatile Scania sunt un sistem sustenabil de transport si adaptarea structurii de costuri pe termen lung – de exemplu, asa cum s-a anuntat deja, prin reducerea numarului de locuri de munca la nivel global cu circa 5.000.

Articole similare

Ad