La 8 ani de activitate, cu evoluții pozitive de la an la an, Vivre Deco și Vivre Logistics, cele două companii ale retailerului de home&deco Vivre, au ajuns la comenzi totale de peste 4,8 milioane de pachete livrate, cele mai multe fiind distribuite în România, Bulgaria, Ungaria și Croația, și o cifră de afaceri, despre care Andrei Stănescu, Chief Commercial Officer (CCO), spune că anul acesta va atinge pragul de circa 60 de milioane de euro.
Declarațiile au fost făcute în cadrul videoconferinței Tranzit „Modelul logistic pentru e-Commerce – de la construcția și utilarea depozitului și până la livrare“, în care cei prezenți au putut analiza în ce măsură actualele spații logistice pot face față cerințelor pe care le are comerțul online.
Pentru Vivre, primele patru luni au marcat o creștere a vânzărilor de 42% față de perioada similară din 2019, fiind plasate peste 350.000 de comenzi. Pe lângă interesul generat de shopping-ul online de produse dedicate casei, toată această perioadă a reprezentat pentru companie o bună oportunitate pentru a intra pe segmentul de Marketplace, un proiect „la care ne-am gândit mai demult, dar pe care nu l-am pus niciodată în aplicare“, după cum a punctat Andrei Stănescu, CCO Vivre. Astfel, pe site-ul Vivre există acum și alți retaileri, care vând pe toate categoriile, însă compania s-a concentrat pe dezvoltarea zonei de Lifestyle, acolo unde acum apar diverse produse care nu existau înainte, de la cărți la jucării, ceasuri și parfumuri. În total, Marketplace-ul Vivre numără astăzi peste 30.000 de referințe unice.
Nu în ultimul rând, faptul că România s-a aflat sub stare de urgență, apoi de alertă, a avut o contribuție semnificativă la plusul de volume care, chiar dacă la început au circulat mai greu, furnizorii fiind atât cei locali, din România, cât și din Europa și Asia, au fost până la urmă livrate către cei care le-au comandat.
„Anul acesta am depășit cu mult toate estimările făcute la început. Ne-au ajutat foarte mult și măsurile de protecție luate în interiorul companiei, care au putut menține deschise liniile operaționale“, a afirmat Andrei Stănescu.
În această perioadă se lucrează intens la campania pentru Black Friday, retailerul de mobilă și decorațiuni fiind nevoit să asigure resurse pentru a crea un anumit stoc necesar, operațiunile desfășurându-se în paralel cu actualele promoții și evenimente pe care acesta le organizează, motiv pentru care provocările sunt mai mari.
„Ne focusăm să aducem marfa în depozit, să o procesăm, în condițiile în care în restul anului lucrăm în cea mai mare parte cu stoc blocat. Deci cumva este un volum mai intens de muncă acum. Un plus ar mai fi și diversitatea de produse pe care putem să o asigurăm cu ajutorul Marketplace-ului“, a mai punctat managerul operațional al Vivre.
Creșterea menționată de oficial a putut fi susținută inclusiv de investițiile pe care retailer-ul le-a făcut pentru îmbunătățirea fluxului operațional.