Criza sanitară din 2020 a avut un impact major asupra costurilor de transport și de aceea angajatorii și angajații olandezi din domeniu au convenit să nu existe creșteri de salarii în 2020, așa cum arată studiul realizat de Panteia și denumit „Creșterea costurilor în transportul rutier în perioada 2020-2021“. Panteia redactează anual un raport despre evoluția costurilor, în nunele evofenedex și TLN, cel din 2020 având ca elemente de noutate evoluția costurilor din transportul intermodal, evoluția costurilor de transport din Suedia și Danemarca și un „tabel al congestiilor“ care arată costurile suplimentare cauzate de schimbarea vitezei medii de rulare.
De aici reiese că anul acesta evoluția costurilor s-a situat între -0,7% în transportul cu vanuri și +0,6% în transportul internațional, iar pentru 2021 estimarea este de 1,1-1,5%. Diferența între diversele domenii de transport este foarte mare și de aceea nu se poate calcula un procent pentru întreaga industrie de profil din Olanda, și nici nu este foarte clar cum vor evolua costurile cu forța de muncă și ce efecte va avea criza coronavirusului asupra acestora.
În 2020 unele costuri (forța de muncă, motorina și dobânzile) au scăzut, în timp ce deprecierea și asigurările au crescut.
Salariile angajaților din transport și logistică au rămas aceleași din 2019, scăderea ușoară menționată în raport fiind cauzată doar de „valoarea zilei libere“. Pentru 2021 nu se știu încă prea multe despre costul forței de muncă, deoarece nu s-au încheiat acorduri colective, existând un singur raport, al Biroului Central de Planificare, ce indică o creștere de 1,5%.