Compania feroviară de stat China Railways a anunțat că în primele zece luni peste 10.000 de trenuri de marfă au circulat în ambele direcții între China și Europa, transportând 927.000 de containere. Comparativ cu anul precedent, este o creștere de 98,3%, cu posibilitatea de a atinge un milion de containere până la 31 decembrie. Trenurile din China au ajuns în 92 de orașe din 21 de țări din Europa. Compania olandeză Bci Global estimează că aproximativ 150 de trenuri circulă între China și Europa în fiecare săptămână, deservind șaisprezece regiuni chineze și treizeci de regiuni europene.
Un impuls puternic pentru această creștere vine de la pandemia de Covid-19, consideră Alexei Nikolaevici Grom, președinte și CEO al United Transport & Logistics Company – Eurasian Rail Alliance (Utlc-Era), una dintre principalele companii care efectuează acest transport. „În aprilie deja se observase o dublare a volumelor de trafic. De la începutul anului am transportat deja 430.000 TEU, iar până la sfârșitul acestui an vrem să atingem 500.000 TEU, un obiectiv dificil, dar realizabil.”
Creșterea din acest an se datorează în special aprovizionării cu materiale medicale şi de protecţie, dar și reducerii drastice a capacității şi preţului transportului aerian. Costul transportului aerian a crescut numai în octombrie cu 60%, în vreme ce costul transportului feroviar nu a suferit creșteri semnificative.
Utlc-Era menţionează că principalele mărfuri care ajung din China în Europa sunt materialele plastice, textilele, echipamente medicale şi de optică, produsele de parfumerie, cauciuc și produsele cosmetice. În sens invers se transportă lemn și produse din lemn, fructe, legume și alte produse alimentare.