Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

A fost data in trafic varianta ocolitoare a municipiului Bacau

Varianta ocolitoare a municipiului Bacau a fost data in folosinta pe 2 decembrie 2020, în prezența Președintelui României, Klaus Iohannis, a Prim-Ministrului, Ludovic Orban, a ministrului Lucian Bode, a miniștrilor Ion Ștefan și Mircea Fechet precum și a reprezentanților autorităților locale.
Cu această ocazie, ministrul Lucian Bode a subliniat faptul că, la preluarea mandatului, obiectivul de infrastructură avea un stadiu fizic de 27%, iar echipa formată din reprezentanții MTIC, ai CNAIR și cei ai constructorului au reușit să găsească soluții la toate problemele, astfel încât acest proiect să înainteze într-un ritm alert.

Astfel s-a reușit revizuirea acordului de mediu, cu emiterea deciziei etapei de încadrare si autorizarea întregii lucrări. S-a răspuns tuturor solicitărilor formulate în cadrul desfășurării procesului de evaluare a aplicației de finanțare la nivelul Comisiei Europene, iar la finalul lui octombrie a fost emisă decizia de finanțare a acestui proiect din fonduri europene nerambursabile, in valoare de 143 de milioane de euro.

”Mă bucur ca reușim să dăm in trafic primii kilometri din Autostrada Moldovei, cei 16 km la profil de autostradă din VO Bacău. Felicit antreprenorul pentru modul în care a gestionat acest proiect, finalizat înainte de termenul contractual, care era sfârșitul lunii ianuarie 2022. A fost o procedură derulată ca la carte, cu multă perseverență și simț al răspunderii, așa cum am procedat si în cazul deblocării finanțării europene pentru Autostrada Sibiu-Pitești. Iată două proiecte majore cărora le-am asigurat, în acest an, finanțare europeană, în total peste un miliard de euro. România are șansa istorică, ca în următorii 7 ani, să se dezvolte si să construiască infrastructură de transport cât nu s-a construit în ultimii 30 de ani! Dispunem de fonduri europene record pentru susținerea proiectelor de infrastructură, atât prin intermediul PNRR, din care domeniul de transport va putea atrage între 9,3 miliarde de euro și 17 miliarde de euro, la care se adaugă fondurile de coeziune din actualul POIM 2014-2020 si din viitorul POT 2021-2027 ( peste 8 miliarde de euro) plus contribuția din PIB, 2% in medie anual, precum și alte surse atrase din parteneriate cu instituții financiare internaționale.

Vom investi masiv in infrastructură pentru a recupera marile decalaje de dezvoltare a rețelelor de transport comparativ cu statele din regiune și pentru a conecta toate regiunile istorice între ele și mai departe cu marile coridoare europene de transport”, a declarat ministrul Bode.

In 2020 s-a investit masiv in proiectele de infrastructură și au fost deblocate investiții care au trenat de mulți ani, inclusiv A13 Brașov-Bacău, A7 Ploiesti-Siret sau A8 Tg Mureș-Tg.Neamț-Iași -Ungheni.

Autostrada Moldovei, A7, care leagă de la Nord la Sud Moldova, este unul dintre proiectele propuse la finanțare prin PNRR, iar in anul 2026 conform condiționalităților specifice acestui instrument de finanțare european, trebuie finalizat.

Lungimea întregii lucrari la VO Bacau este de 30,843 km. Antreprenorul este Asocierea dintre SC Spedition UMB SRL si SC Tehnostrade SRL, iar valoarea contractului este 668.330.294,63 lei fără TVA.

Sursa de finanţare: Fonduri Europene Nerambursabile.
Proiectul a constat în construirea a 7 poduri, 8 pasaje, 1 nod rutier, 7 intersecții de tip girații si o parcare de scurta durata.

Articole similare

Ad