Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

O ediție mai… rarefiată, dar cu grad mare de specializare (II)

Într-un an cu totul ieșit din comun, în care nu numai că s-au anulat târguri și expoziții tradiționale, inclusiv de transport și logistică – în frunte cu IAA Hanovra – dar nu s-au desfășurat nici măcar Jocurile Olimpice, ceea ce nu s-a mai întâmplat decât în perioade de război, competiția Trailer Innovation, din al cărei juriu face parte și revista Tranzit, a mers înainte, dar cu un număr mai mic de vehicule și sisteme înscrise în cele șapte categorii: 50. Multe dintre ele însă, mai ales cele aparținând unor producători de nișă, sunt extrem de ingenioase și aduc cu adevărat plus valoare operatorilor cărora le sunt dedicate.

În cele ce urmează vă prezentăm inovațiile înscrise în competiție la categoriile Componente și Smart Trailer.

La această categorie trofeul a fost obținut de Kässbohrer, care a primit 99 de puncte pentru dispozitivul multifuncțional RUPD-5K1 de protecție spate. Caracterul inovator al acestuia constă în designul său sigur și pliabil, bara de protecție din spate integrată putând fi reglată în diferite poziții, mai sus sau mai jos, în timp ce își îndeplinește rolul de protecție pentru semiremorcă. Inovația constă din bara care poartă asupra sa toate părțile ce alcătuiesc echipamentul de protecție: un picior interior și unul exterior, un arbore rotativ, placa de pivotare, știftul de blocare ce limitează mișcarea verticală a barei și știftul de blocare care împiedică rotirea barei de protecție.

Noul dispozitiv multifunctional de protecție spate oferă soluții pentru eficiența operațională, prevenind problemele ce pot apărea la andocare, pe feribot, în transportul intermodal sau la schimbarea anvelopelor. Operațiunile de încărcare și descărcare în depozite sunt 100% sigure utilizând RUPD-5K1 ca tren de aterizare. Eliminarea diferenței de nivel în timpul încărcării la rampă previne eventualele avarii ale podelei vehiculului, stivuitorului și rampei și permite o încărcare mai rapidă. RUPD-5K1 se poate plia în sus, pentru a preveni orice deteriorare în operațiunile de pe feribot, dar și pentru a fi potrivit pentru orice tip de vagon în transportul cu trenul. Prin eliminarea costurilor de întreținere cauzate de tamponul tradițional care se deteriorează și se uzează constant, acesta reduce costurile de operare și timpul de întreținere al vehiculului.

Pe locul al doilea s-a clasat D-Tec, cu 88 de puncte primite pentru noua protecție laterală pentru șasiurile extensibile și pentru trenurile rutiere de 25,25 m, care le conferă astfel mai multă flexibilitate. Această soluție este ideală pentru transportatorii care merg pe distanțe scurte, frecvent în jurul terminalului. Cu o protecție laterală standard, șoferul este obligat legal să retracteze șasiul atunci când nu transportă un container, însă cu noua opțiune retragerea nu mai e necesară, deoarece protecțiile laterale se extind și acoperă părțile laterale ale remorcii. În acest mod, soluția corespunde legislației privind siguranța și protecția bicicliștilor și a pietonilor, fiind în același timp o opțiune de a economisi timp și implicit bani. În plus, această variantă oferă oportunitatea de a utiliza o combinație de tren rutier fără a schimba protecția laterală cu o versiune mai lungă, fixă. De asemenea, inovația crește siguranța și atunci când șoferul conduce periculos, neretractând șasiul la timp.

Pe locul al treilea, cu 86,5 puncte, s-a clasat Schmitz Cargobull cu un nou sistem de distribuție a aerului în semiremorca frigorifică S.KO Cool Smart. Deși semiremorca S.KO Cool Smart, cu dispozitiv digital de înregistrare a temperaturii și sisteme telematice TrailerConnect® instalate standard din fabrică, și-a dovedit deja fiabilitatea în transportul cu temperatură controlată, Schmitz Cargobull a dezvoltat în continuare sistemul de distribuție a aerului pentru mai multă eficiență, uniformitate și robustețe. Scopul principal al îmbunătățirilor a fost de a evita „punctele fierbinți” și de a simplifica manevrarea, pentru o mai mare eficiență în transportul de zi cu zi. Hota din material flexibil și rezistent la accidente asigură conexiunea dintre remorca frigorifică și conducta de aer și protejează fiecare conductă de aer de daune. Sistemul inovator de distribuție a aerului se bazează pe o interacțiune între un flux de aer primar și unul secundar. Cu fluxul primar, aerul este îndreptat înapoi în permanență, datorită dispunerii optime a canalelor cu o secțiune transversală mărită. Aerul încălzit de radiația solară pe acoperiș și pe pereții laterali este răcit de aerul rece din zona dintre prelata de tensionare și acoperiș. Această funcție descrie fluxul secundar în vehicul. Barierele de aer din spate, de deasupra și din peretele lateral împiedică amestecarea aerului rece și cald și contribuie la asigurarea unei circulații optimizate a aerului. Interacțiunea dintre fluxul primar și cel secundar permite „spălarea“ chiar și a aerului rece din întreaga structură, mărfurile fiind întotdeauna răcite în mod fiabil.

Debitul de aer și circulația acestuia în remorcă sunt optimizate prin ghidarea direcționată a debitelor primare și secundare în conducte. Pentru transporturile cu temperaturi multiple, partiția poate fi configurată fără nicio lucrare suplimentară. Conductele de aer sunt sigilate efectiv de peretele despărțitor, iar distribuția aerului se face automat numai în zona frontală, până la peretele despărțitor. De asemenea, este oferită o siguranță fiabilă și eficientă a sarcinii, barele verticale de fixare putând fi poziționate rapid și ușor între conductele de aer, asigurând mărfurile. Datorită atașării inovatoare a conductei de aer folosind conexiuni cu eliberare rapidă, conductele pot fi curățate ușor și igienic.

Au mai concurat, la această categorie, alți trei producători, pe care îi prezentăm în ordine alfabetică.

BetterFLOW propune RearFLOW, primul sistem automat de aripi spate din lume pentru remorci pregătit pentru producția de serie. Împreună cu celelalte componente aeriene HighFLOW și LowFLOW, acesta îmbunătățește rezistența la aer a remorcilor frigorifice, rezultând un consum mai redus de motorină și emisii mai mici de CO2, deci un transport mai ecologic. Sistemul se deschide automat, fără intervenția activă a șoferului, de la o viteză de 60 km/h, și se închide de îndată ce vehiculul circulă mai lent (55 km/h), în traficul urban, îndeplinind astfel și cerințele UE. Funcția nu este afectată de încărcarea și descărcarea semiremorcii, deoarece sistemul este protejat între ușă și peretele lateral atunci când ușa este deschisă.

Acest sistem vine în contextul în care Comisia Europeană a decis că emisiile de CO2 ale camioanelor și autobuzelor noi trebuie reduse cu 15% până în 2025 și cu 30% până în 2030. În caz contrar, vor fi impuse sancțiuni. O mare parte a consumului de combustibil este adusă de forța de frecare și de rezistență, mai ales că vârtejurile din spate acționează ca o parașută de frânare. Componentele aerodinamice oferă cel mai mare potențial de economii, independent de evoluția tehnologică și de sistemele de acționare. Operatorii de flote vor beneficia și ei, deoarece tarifele de taxare dependente de CO2 se vor aplica și în Europa începând cu 2023. Cu o aerodinamică mai bună pe camionul cu semiremorcă, există șanse mari de a intra în clase de taxare mai bune și de a reduce costurile cu o sumă relevantă.

Hesterberg (parte a grupului BPW) a dezvoltat sistemul de plafon glisant TopMaster care este convingător în mai multe moduri, dar în principal prin elementele inovatoare de alunecare, ce nu necesită rulmenți cu bile, ceea ce îmbunătățește semnificativ funcționarea lină, durabilitatea, rezistența la temperatură și greutatea întregului acoperiș. În plus, siguranța în timpul transportului poate fi mărită prin simpla integrare a unui ajutor de siguranță a sarcinii (de exemplu, sub forma Hestal CargoMaster) și a unei benzi LED pentru a ilumina întreaga zonă de încărcare. În special pentru șofer, noul sistem de acoperiș glisant oferă avantaje datorită deschiderii și închiderii mai ușoare și greutății reduse cu aproximativ 20%. Mai mult, lungimea mai mică a întregului pachet (cu aproximativ cu 10%) atunci când plafonul e deschis permite încărcarea mai ușoară pe sus. Dat fiind faptul că Hesterberg a redus la minimum numărul de componente și interfețe pentru acoperișul glisant, soluția devine deosebit de robustă și durabilă, crescând implicit și eficiența economică a vehiculelor.

Sistemul este cu atât mai util cu cât, prin utilizarea unui plafon glisant, aproape întregul acoperiș al unei remorci cu prelată poate fi deschis, astfel încât vehiculul să poată fi încărcat și descărcat pe sus fără probleme, dar dacă acoperișul glisant este folosit frecvent procesele de deschidere și închidere devin adesea greoaie din cauza uzurii. În plus, greutatea ridicată a acoperișului glisant face adesea dificilă funcționarea.

Kögel a prezentat șasiul pentru containere Port 45 Triplex la IAA în 2018, iar de atunci vehiculul a reușit să convingă mulți clienți de calitățile și beneficiile sale. Punctele de interes ale dezvoltării au fost în continuare optimizarea greutății maxime, dar și operarea simplă și convenabilă. Noua extensie frontală V2 Flex, propusă acum de Kögel, este rezultatul acestei dezvoltări constante, reușind să le ofere clienților posibilitatea de a transporta un container de 45′ păstrând în același timp raza de oscilare de 2.040 mm la camion, precum și lungimile legale de cuplare și lungimea totală. Concret, extensia frontală V2 Flex a șasiului Port 45 Triplex permite transportul diferitelor containere fără nevoia de a utiliza un camion special sau fără necesitatea unei aprobări speciale pentru transport. Soluția este simplă: Kögel folosește gâtul vehiculului și tunelul containerului pentru asigurarea încărcăturii în față, pentru transportul unui container HC Euro Corner de 45′. Primul pas este de a poziționa extensia față-mijloc și spate în funcție de containerul care ar trebui încărcat pe vehicul, cu ajutorul etichetelor care arată poziția corectă și a adaptorului de poziție din față care ajută la amplasarea sigură a acestuia. Pentru transportul containerului HC Euro Corner de 45′, grinda din față a V2 Flex trebuie mutată spre interior, containerul se așază pe vehicul și se blochează încuietorile din spate. Pentru transportul containerului HC de 45′, grinda frontală a V2 Flex trebuie deplasată spre exterior și containerul poate fi așezat pe vehicul. Securizarea containerului se face cu câte un șurub în partea din față și în spate.

Trofeul la categoria Smart Trailer a fost obținut de Thermo King, care a primit 103 puncte pentru Advancer A-Series, o unitate frigorifică pentru remorci, având caracteristici unice care să facă față unei game largi de provocări operaționale și financiare. Advancer este primul agregat cu flux de aer complet variabil, care poate fi reglat pentru fiecare cursă și marfă, fiind independent de turația motorului. Fluxul variabil este posibil datorită tehnologiei hibride ușoare de 48V DC – standard în industria auto, dar nouă în transportul frigorific. Astfel, se utilizează energia de la un generator brevetat și se furnizează numai acolo unde și când este nevoie. Fluxul de aer complet variabil contribuie la cel mai mare flux de aer de pe piață, la cel mai strâns control al temperaturii de pe piață și la cel mai mic consum de combustibil de pe piață.

De asemenea, controlul electronic al turației motorului pentru A-400 și A-500 le face să fie primele unități care oferă transparență completă (monitorizare și înregistrare) asupra nivelului și consumului de combustibil. În plus, Advancer este prima unitate care oferă doi ani de conectivitate completă Fleet Intelligence, ca standard în prețul de achiziție. Cu sistemele telematice montate pe toate unitățile – alături de o serie de senzori noi pentru colectarea datelor critice – clienții pot realiza analize avansate, pentru a îmbrățișa pe deplin conceptul de „logistică inteligentă”.

Opțional se pot integra din fabrică și panouri solare care să ofere fiabilitate și independență sporite bateriei, precum și o eficiență îmbunătățită a consumului de combustibil. Datorită atenției acordate impactului acustic în fiecare etapă a fazei de proiectare și implicit arhitecturii optimizate pentru a reduce drastic nivelul vibrațiilor, performanța oferită de Advancer A este de neegalat. Unitățile Advancer sunt acționate printr-o nouă interfață HMI, proiectată ergonomic. Noul ecran, care se bazează atât pe culoare, cât și pe pictograme, este utilizat în premieră pe o unitate frigorifică. Utilizarea este simplificată, astfel încât orice operator sau șofer care poate utiliza un telefon inteligent să poată folosi și Advancer. Instrucțiunile complete sunt disponibile pe print, prin web sau printr-o aplicație. Advancer este creat pe baza așteptărilor și feed-back-ului clienților, OEM-urilor, dealerilor și partenerilor, abordând o gamă largă de provocări operaționale și financiare. Astfel, el oferă economii de combustibil cu până la 30% față de predecesor și media pieței, echivalând cu până la 30% mai puține emisii de CO2, atât la încărcare completă, cât și la încărcare parțială, o reducere de 60% a timpului de servisare și de 30% a costurilor de întreținere și o eficiență operațională mai mare cu 40% decât predecesorul și media pieței. Eficiența energetică a tuturor modelelor Advancer a fost certificată conform EN16440-1, fiind superioară celorlalte mărci din piață.

Caracterul inovator al sistemelor avansate de asistență a conducătorului auto propuse de Kässbohrer, pentru care acesta a primit 89,5 puncte și a obținut locul al doilea la categoria Smart Trailer, constă în faptul că o parte din caracteristici și din tehnologii nu au mai fost utilizate pe remorci. De exemplu, Kässbohrer Advanced Driver Assistance Systems (K-ADAS) oferă asistență la parcarea cu spatele cu sisteme radar, măsurând zona de parcare prin camere și senzori și sugerându-i șoferului, pe ecranul din cabină, manevrele sigure. Această funcție este nouă pentru remorci și camioane. K-ADAS include și un sistem de detectare a punctului mort, cu suport nocturn de frânare (o noutate pentru remorci), care poate localiza obiectele ce nu se află în raza vizuală a șoferului și care poate acționa automat sistemul de frânare, pentru a evita accidentele. Funcția de asistență la depășire, considerată nouă pentru remorci, utilizează datele furnizate de senzorii și camerele ce acoperă întregul ansamblu camion-remorcă, instruind șoferul, prin ecranul din cabină, cu privire la inițierea și finalizarea în siguranță a manevrei de depășire, compensând astfel vizibilitatea slabă, viteza nepotrivită sau o evaluare slabă a distanței, ceea ce ar putea conduce la accidente.

K-ADAS oferă și o funcție de vizualizare la 360O, prezentându-i șoferului pe ecranul din cabină imaginea exactă a zonelor din jurul remorcii. Astfel, prin preluarea imaginilor de la camere, sistemul poate oferi vizibilitate maximă combinației camion-remorcă și poate facilita operațiuni de parcare și andocare sigure, precum și o eficiență operațională continuă. Hardware-ul K-ADAS utilizează camere video amplasate optim, diferiți senzori, inclusiv radare, în timp ce software-ul, cu un ecran ușor de utilizat în cabină, este dezvoltat pentru măsurare precisă și pentru noile sisteme de asistență și instruire. Sistemele K-ADAS sunt brevetate în întregime, în afară de detectarea punctului mort și vizualizarea 360O. Aceste sisteme, care constituie un pas înainte către viitoarele vehicule autonome, pot aduce beneficii companiilor de logistică prin sporirea siguranței, confortului și eficienței în operațiuni, dar și prin sprijinirea șoferilor mai puțin experimentați în timpul operațiunilor de conducere complicate, suplinind lipsa mare a acestora.

Pe locul al treilea a fost Feldbinder, care aduce cisterna siloz SSCH (Silo Smart Control Hub) în era digitală. SSCH oferă o administrare inteligentă a cerințelor zilnice de transport, putând fi adaptată în funcție de tipul și nevoile vehiculului. Cisterna poate fi operată și monitorizată pe deplin cu ajutorul unui ecran tactil central pe care apar informații despre siguranța muncii și a proceselor, asigurarea calității, gestionarea energiei, întreținerea și gestionarea documentelor, integrarea componentelor externe și comunicarea cu interfața. Parametrii privind descărcarea pot fi salvați, evaluați și atribuiți sub formă de bază de date, economisind astfel resurse și îmbunătățind calitatea și fiabilitatea procesului devenit mai transparent și mai ușor de planificat. Mai mult, cu această soluție ar putea fi compensată o lipsă a personalului cheie. Schimbul automat de date minimalizează volumul de muncă și asigură fluxurile de proces, iar împreună cu expeditorul pot fi dezvoltate și implementate concepte pentru îmbunătățirea calității transportului și produsului.

Nou dezvoltații senzori, acționările, actuatoarele, dispozitivele de oprire și de umplere, toate adaptate la sistemul SSCH, completează conceptul de funcționare complet nou, mai ergonomic și mai sigur, care va schimba semnificativ cisternele siloz. Funcționarea semiremorcilor va fi mai ergonomică și mai sigură, iar vehiculul va fi mai ușor și mai aerodinamic. Interfețele deschise și modulele moderne de comunicații permit o comunicare aproape nelimitată între remorcă/autotractor/componentele externe și sistemele de urmărire (telematică, programare, facturare, ERP). Cu un software multilingv, sistemul propus de Feldbinder facilitează manipularea ghidată a cisternei într-un mod complex și dintr-un loc sigur pentru operator, senzorii încorporați contribuind la punerea automată a vehiculului, în cazul unei situații periculoase, într-o stare de siguranță operațională. Pentru proprietar, fiabilitatea noii tehnologii face transportul mai previzibil din toate punctele de vedere. Manevrarea cu economii de resurse, inclusiv umane, protejează mediul și echipamentele și reduce timpii de imobilizare, iar verificarea automată a componentelor de siguranță permite o funcționare optimă pe termen lung. În plus, noii șoferi sunt acum instruiți mai rapid și mai sigur cu ajutorul software-ului de operare multilingv. Cu noul sistem, comunicarea cu service-ul este mult mai simplă, prin raportări ale erorilor și defecțiunilor în text simplu, dar și prin planificări neconsumatoare de timp la unitățile de reparații și mentenanță.

La această categorie s-au mai înscris patru producători, pe care îi prezentăm în cele ce urmează tot în ordine alfabetică.

idem telematics a dezvoltat funcția automatizată „Tur“, ca parte a soluției cargofleet 3, all-in-one, care poate configura, monitoriza, controla și, dacă este necesar, trimite mesaje de alarmă pentru remorcile aflate în cursă. Pentru companie, acest lucru înseamnă că pragurile și alarmele, odată definite, sunt setate și monitorizate automat. Informațiile obținute pot fi transmise, de asemenea, automat, clienților sau altor sisteme terțe. Datele pot fi vizualizate oricând și evaluate prin rapoarte, iar la finalul cursei se poate trimite oricărui destinatar un raport, de exemplu privind temperatura pe parcursul transportului, generat automat. Opțiunea „Tur“ a cargofleet 3 reduce considerabil efortul de configurare manuală, iar redirecționarea datelor către sisteme terțe sau către pagina de urmărire poate ajuta la evitarea întrebărilor telefonice ale clienților. Ambele au ca rezultat economii semnificative de timp și fiabilitatea procesului. Noua opțiune integrează toate vehiculele din portalul cargofleet 3, indiferent dacă sunt echipate cu sisteme idem telematics sau cu mărci terțe.

Ca procedură, în etapa de pregătire este necesară crearea șablonului cursei (o singură dată), cu definirea criteriilor de start/sfârșit de tur, selectarea alarmelor, dar și a destinatarilor suplimentari, dacă este necesar, selectarea rapoartelor, a clientului pentru redirecționarea datelor, a paginii de urmărire și a datelor care urmează să fie lansate. Apoi se definește notificarea de început/sfârșit, care poate include, de exemplu, și adresa web a paginii de urmărire. În etapa de desfășurare a cursei se alocă și se inițiază un tur pentru un vehicul, iar dacă este necesar se emit evaluări și rapoarte în timp sau după cursă, privind temperatura, perioadele de nefuncționare, alarmele etc.

Compania a venit cu această inovație deoarece cei care se gândesc la digitalizare cred adesea că totul funcționează prin simpla apăsare a unui buton. În multe cazuri poate fi adevărat, dar există excepții. Una dintre acestea se referă la expeditorii care, atunci când utilizează telematica pentru a monitoriza transportul de marfă și vehiculele, folosind funcții de alarmă și localizare, trebuie să introducă mulți parametri manual înainte de fiecare cursă. Iar aceasta este o muncă administrativă care ia timp și, prin urmare, bani.

Cu programul „100% Smart”,Schmitz Cargobull urmărește introducerea telematicilor TrailerConnect® în echiparea standard a întregii serii de produse și vehicule, cel mai nou pas vizând introducerea pe semiremorcile S.CS Smart cu prelată. Echipamentul telematic standard creează o bază largă pentru controlul optim al unui lanț logistic integrat, înlesnind astfel utilizarea eficientă și optimă a vehiculului. În plus, acesta crește transparența și contribuie la reducerea costului total de proprietate. Odată cu echipamentul standard pentru S.CS, Schmitz lansează pe piață și noul hardware TrailerConnect® Telematics CTU.

În condițiile în care mărfurile se deplasează din ce în ce mai mult, monitorizarea transportului devine tot mai relevantă pentru actorii din lanțul logistic. Soluțiile telematice actuale de pe piața remorcilor pot fi grupate în două categorii. Prima, potrivită în special pentru remorcile frigorifice, are o gamă foarte largă de funcții – un exemplu e recorderul digital de temperatură integrat în TrailerConnect® CTU 3 – însă necesită o rețea puternică și se află în segmentul superior de preț, datorită arhitecturii complexe. A doua categorie cuprinde soluții foarte ieftine, care, în majoritatea cazurilor, nu au o clasă de protecție semnificativă, sunt instalate oriunde în remorcă și nu depășesc simpla determinare a poziției. Astfel de soluții nu sunt nici economice, nici ecologice și adesea servesc doar pentru o perioadă scurtă de timp.

Cu TrailerConnect® CTU Basic, Schmitz a dezvoltat un nou dispozitiv de control în numele Cargobull Telematics, care are clasa de protecție IP6K9K, este echipat standard cu o baterie, se află deja în rețeaua LTE, fiind extrem de ușor de instalat sau de adaptat. Acest lucru le oferă jucătorilor din lanțul logistic o opțiune foarte ieftină, tehnologic nouă, care înlocuiește soluțiile „ieftine” anterioare, în special pentru remorcile cu prelată, pentru optimizarea proceselor de logistică, reducerea costurilor flotei și a avariilor. Mediul este protejat prin optimizarea proceselor (grație telematicii), minimalizarea consumului de combustibil (datorită controlului presiunii și temperaturii pneurilor) și economisirea resurselor (evitarea defecțiunilor sau deteriorării și recunoașterea uzurii)

În cazul vehiculelor echipate din fabrică, produsul ajunge la sediul clientului deja activat. În cazul unei modernizări, dispozitivul se activează singur, astfel încât clientul să nu mai fie nevoit să facă alți pași. Clienții noi primesc un link pentru a se putea înregistra în portalul TrailerConnect. Aici pot fi făcute o serie de setări și se pot vizualiza toate datele unității telematice, se pot configura alarmele și se poate gestiona întreaga flotă. Sistemele telematice terțe pot fi, de asemenea, integrate în portalul TrailerConnect® prin API. Pentru clienții existenți, noul vehicul este adăugat simplu la inventarul vehiculelor și afișat în portalul TrailerConnect®.

TMT Tanks & Trailers a concurat cu Trailer Master Technology, un software instalat pe semiremorcile proprii cu podea mișcătoare pentru a controla diferite funcțiuni ale acestora. Cu ajutorul lui, operatorul poate controla și corecta de la distanță pe tabletă, PC sau smartphone, temperatura uleiului, manometrul pentru ulei, saturația filtrului, presiunea și temperatura în anvelope, greutatea pe axe, temperatura frânei semiremorcii și altele. În plus, operatorul poate încărca și descărca apoi datele direct de pe smartphone-ul personal.

Trailar este o companie inovatoare în domeniul transporturilor, premiată, care utilizează tehnologie solară de ultimă oră pe vehicule comerciale pentru economii substanțiale de combustibil și de costuri de operare și întreținere, dar și pentru emisii reduse. Soluția propusă în concurs constă în montarea unor covorașe solare subțiri și flexibile pe acoperișul remorcilor. Acestea sunt conectate la un Controler Inteligent de Încărcare de pe șasiul vehiculului, ceea ce face ca tehnologia să fie unică. În mod obișnuit, alternatorul are nevoie de combustibil pentru a alimenta echipamentele auxiliare ale remorcii, însă această necesitate este acum eliminată de sistemele Trailar, deoarece energia solară devine responsabilă cu alimentarea echipamentelor de la bord într-un mod curat și eficient. Sistemul oferă informații detaliate despre performanța vehiculului, astfel încât operatorii de flote să-și poată optimiza operațiunile. Un avantaj cheie este capacitatea de a urmări starea bateriei, permițându-le clienților să își gestioneze proactiv flota și să mențină vehiculele cât mai mult în circulație.

În condițiile în care remorca este acum auto-alimentată electric, se elimină nevoia de conectare a autotractorului la remorcă prin cablul Anderson, pentru a acționa elevatorul din spate sau pentru a deplasa podeaua interioară. Acest lucru nu numai că îmbunătățește siguranța șoferului, dar reduce și cheltuielile care ar putea apărea în cazul ruperii sau pierderii cablului Anderson în timpul funcționării. Apoi, la operațiunile de încărcare, remorcile sunt complet funcționale fără un șofer care să conecteze autotractorul, ceea ce aduce beneficii pentru siguranța și sănătatea echipei din depozit. Singura interacțiune a clientului este cu managerul de cont Trailar, care va furniza date despre beneficii și rapoarte de informații operaționale pentru a stimula optimizarea flotei respective. În curând, clienții Trailar vor putea avea acces la propriul tablou de bord telematic personal, o locație în care aceste informații vor fi rapid disponibile. Cu telematică încorporată, sistemele sunt capabile să furnizeze date detaliate despre starea bateriei, utilizarea remorcii, numărul de ridicări ale elevatorului și locația GPS, fapt ce le permite operatorilor să afle proactiv când trebuie înlocuită bateria. Numărarea mișcărilor de ridicare a elevatorului din spate îi oferă operatorului, în premieră, posibilitatea de a înțelege profilul unei livrări. Aceste date pot fi, de asemenea, utilizate în negocierile cu furnizorii de servicii de întreținere a elevatorului.

Datorită arhitecturii simple și utilizării sistemelor solare direct pe remorci, soluția poate fi integrată pe o gamă mare de tipuri de vehicule (șasiuri, autobuze, dube frigorifice, vehicule pentru transport de deșeuri și vehicule electrice).

Articole similare