Mercedes-Benz propune la transportul urban o gamă completă de autobuze Citaro, în versiuni de la 10,6 la 18,2 m lungime, cu motorizări diesel sau hibrid, și de la 12,1 la 18,1 m lungime, cu motorizare electrică sau pe gaz natural comprimat (NGT). Autobuzul electric solo eCitaro a intrat în producția de serie în 2019, iar în 2020 a fost lansat și modelul articulat eCitaro G. Acesta din urmă este echipat cu axa electrică ZF AVE 130, prevăzută cu două motoare a câte 125 kW fiecare, amplasate lângă roți, și cuplu motor maxim de 2×485 Nm, la fel ca la versiunea solo. Pentru un plus de putere și de cuplu, eCitaro G poate fi configurat cu două axe motoare electrice. Alimentarea cu energie se poate face fie prin sistem plug-in, cu conectare la priză, la o sursă de putere de 150 kW, fie prin pantograf, la 300 kW. Din 2021, eCitaro G va fi echipat standard cu noua generatie de baterii NMC (nichel-mangan-cobalt), însă clienți pot alege opțional bateriile cu electrolit în stare solidă și litiu-fier-fosfat, care au o densitate a energiei mai mare cu 25% față de ultima generație de baterii li-ion cu electrolit lichid și pot înmagazina în total 441 kWh. Astfel, autonomia autobuzului asigură o exploatare facilă cu o singură alimentare. Un alt avantaj al bateriilor în stare solidă e durata mare de viață, fiind garantate 10 ani. Tehnologia este disponibilă și pentru eCitaro solo.
O alternativă mai economică din punct de vedere al prețului de achiziție este Citaro hibrid, Autobuzul Anului 2019. Vehiculul are consum redus de combustibil, datorită sistemului hibrid diesel-electric paralel. Propulsorul electric susține motorul diesel OM 936 în momentele de sarcină maximală. Axa motoare ZF AV-133 asigură performanțe optime la rulare și silențiozitate. Tehnologia e simplă, iar avantajul Citaro hibrid este că se poate integra ușor în orice flotă, nefiind necesare restricții particulare de exploatare.
Citaro NGT este propulsat de motorul M 936 G, de 7,7 l, care are 222 kW și cuplu motor maxim de 1.200 Nm. Gazul este înmagazinat în rezervoare de 225 l fiecare, montate pe plafon. Se pot instala 4-8 rezervoare.
Tot pentru transport urban, clienții au la dispoziție modelul Conecto, solo sau articulat, cu motor diesel sau NGT, precum și minibusul Sprinter City 75. Acesta din urmă a fost prezentat în 2020 într-o versiune nouă: 38 de locuri la 8,5 m lungime, grație utilizării scaunelor Inter Star Sprinter, cu spătar înalt și centură de siguranță în 3 puncte. Postul de lucru al șoferului este separat cu perete de sticlă de compartimentul pasagerilor – cerință specială în condițiile de exploatare pe perioada pandemiei. Vehiculul poate fi configurat opțional cu bare de oțel inoxidabil, porturi USB suplimentare și monitor de 21 inch. Sprinter City 75 e propulsat de motorul OM 651, de 2,1 l și 163 CP. Sistemul de asistență activă la frânare este oferit în standard, iar opțional poate fi completat de asistența la menținerea distanței față de vehiculul din față. Sistemul de ajustare a direcției în caz de vânt lateral e, de asemenea, inclus, iar „Attention Assist“ poate fi comandat opțional.
Pentru transportul interurban, noua generație Intouro a fost lansată la finele lui 2020, fiind gândită să răspundă unei palete largi de aplicații. Primele lansate – versiunea standard de 12 m lungime și cea de 13 m (Intouro M) – sunt propulsate de motorul OM 936, de 7,7 l și 299 sau 354 CP. Vor urma modelele Intouro K, de 10,75 m, și Intouro L, de 14,88 m, ultimul echipat cu motorul OM 470, de 394 CP.
Foarte important, noul autobuz va dispune de cele mai noi sisteme de siguranță și, în premieră pentru acest segment, va putea fi echipat opțional cu sistemul de asistență la frânare ABA 5, precum și cu cel de asistență laterală Sideguard Assist. Grație aerodinamicii îmbunătățite și reducerii greutății proprii a vehiculului cu 300 kg, consumul a fost redus cu până 3%. Înălțimea interioară a fost crescută la peste 2 m, iar împreună cu noua schemă de culori creează confort sporit pentru pasageri. Scaunele pot fi Inter Star Eco sau Travel Star Eco, iar pentru climă se poate alege dintre agregate de la 32 la 39 kW.
Cel mai bine vândut autocar Mercedes-Benz, Tourismo, este disponibil în 7 variante, de la 10 la 14 m lungime, cu două variante de echipare a postului de conducere, Comfort Plus sau Basic Plus. Vehiculul este propulsat de motorul OM 470, de 428 sau 456 CP, împreună cu transmisie manuală sau automatizată (PowerShift). Opțional, modelele cu două axe pot fi echipate cu motorul OM 936, de 354 CP.
Tourismo beneficiază de cel mai complet pachet de sisteme de siguranță de pe piață, ce include ABA 5, alături de ESP, Sideguard Assist, LDW, asistența la frânare, sistemul de menținere constantă a vitezei la coborâre, Predictive Powertrain Control (PPC), Eco Driver Feedback (EDF) și Front Collision Guard (FCG).
Pentru capacități mai mici de transport, minibusurile Sprinter, dezvoltate pe structura noului Sprinter van, pot fi configurate pentru orice aplicație. Astfel, pe lângă modelul City, Mercedes-Benz oferă versiunile Mobility (transport persoane cu nevoi speciale), Transfer (aplicații variate, shuttle, capacități de 12-22 de pasageri) și Travel (transport turistic în configurație superioară, având o capacitate de până la 22 de pasageri).