Guvernul Federal din Germania a adoptat un program de înlocuire a camioanelor vechi cu modele noi, mai puţin poluante, cu scopul de a se reduce emisiile de CO2, dar, mai ales, emisiile de particule și de oxizi de azot (NOx).
„Un camion Euro 6 emite cu aproximativ 80% mai puțin NOx decât un Euro 5. În plus, modelele noi asigură un nivelul de siguranță mai ridicat, în ultimii ani fiind introduse numeroase sisteme de asistență performante.
Nu în ultimul rând, beneficiile economice sunt evidente şi mai ales acum, când producătorii și furnizorii de vehicule comerciale se luptă cu o scădere accentuată a cererii din cauza crizei coronavirus, orice stimulare a pieței este de ajutor”, a declarat Andreas Tostmann, CEO MAN Truck & Bus, salutând programul guvernamental.
Ministerul Federal German al Transporturilor și Siguranței Digitale a anunțat că guvernul său va subvenționa achiziționarea unui camion nou cu până la 15.000 de euro dacă vehiculul îndeplineşte standardul Euro 6 şi, foarte important, dacă înlocuieşte în flotă un camion Euro 3, 4 sau 5.
În plus, va fi acordată o subvenție de până la 5.000 de euro pentru achiziționarea de tehnologii inteligente pentru remorci, cum ar fi sisteme de măsurare a presiunii în anvelope, control digital pentru semiremorci și remorci sau componente suplimentare menite să sporească aerodinamica.
Odată cu lansarea recentă a noii generații de camioane, MAN este pregătit cu un portofoliu modern de produse pentru aproape toate aplicațiile. Noul TGX, spre exemplu, este cu 8,2% mai eficient din punct de vedere al consumului de combustibil faţă de modelul anterior, rezultatul fiind recunoscut de TÜV Süd. Acesta este şi unul dintre motivele pentru care MAN TGX a primit distincţia Camionul Anului 2021.