Sistemul feroviar din Europa de Est se află într-o perioadă de dezvoltare puternică. Construcția unui nou terminal intermodal pe ruta dintre Ungaria și Ucraina, și mai apoi Rusia, face parte din acest cadru. Infrastructura, cunoscută sub numele de Poarta Est-Vest (Ewg), va fi construită în Fényeslitke, în nord-estul Ungariei și va fi cea mai mare platformă logistică din această zonă. Proiectul este susținut de o companie privată înființată în 2018, care investește aproximativ 60 de milioane de euro în această lucrare cu o subvenție publică de 8 milioane de euro. Tăierea panglicii este așteptată până la sfârșitul lui ianuarie 2022.
Platforma se va întinde pe o suprafață de 850.000 m2 și va cuprinde un centru logistic de depozitare de 15.000 m2, inițial, dar cu posibilități ample de extindere. Capacitatea anuală a terminalului echipat cu cele mai avansate tehnologii va fi de un milion de TEU.
Terminalul va putea primi trenuri de marfă echipate atât cu vagoane cu ecartament larg, conform standardului rus adoptat în Ucraina, cât și cu ecartament internațional răspândit în toată Europa, cu excepția Peninsulei Iberice.
Tranzitul prin Ucraina pe ruta Komorò-Zàhony-Chop cuprinde în principal țările din centrul și sud-estul Europei. Ruta din China către Slovacia, către Ungaria, către țările baltice, dar și către Italia este mai scurtă prin Ucraina și tinde să fie cea mai ieftină, deși până acum transportul a favorizat în principal ruta prin Polonia. Din acest punct de vedere, compania de stat Ukrzaliznycja (Căile Ferate din Ucraina) operează o rețea dezvoltată de trenuri de containere care absoarbe 55% din volumele containerizate exportate și importate din țară.
La rândul său, Ungaria a demarat de mult timp un vast program de modernizare a rețelei sale feroviare. Principala relație spre est, între punctul maghiar Lökösháza și cel românesc de la Curtici, a fost prima adaptată și electrificată pentru a fi utilizată în principal în relațiile feroviare de marfă. După secțiunea centrală care ajunge din Budapesta la centrul Püspökladány, se lucrează până la Biharkeresztes, lângă granița română spre Oradea. Cu puțin peste 55 km lungime, linia este reconstruită pentru a rezista la sarcini de până la 22,5 tone pe axă, fiind prin urmare adecvată pentru tranzitul trenurilor grele de marfă. Va fi electrificată cu sistemul modern de 25 kV și echipată cu sisteme de semnalizare europeană Ertms/Etcs.