Transporeon, în parteneriat cu analistul Adrian Gonzalez, președintele Adelante SCM și fondatorul Talking Logistics, a lansat raportul „Pulsul transportului 2021“, care compilează informații și recomandări din partea liderilor din industrie din întreaga lume și prezintă modul în care sectorul se poate dezvolta în continuare prin adoptarea efectului de rețea al platformelor logistice end-to-end. „Transport Pulse Report 2021” identifică trei provocări majore cu care se confruntă astăzi jucătorii din sector: curse pe gol, timpi de așteptare mari și emisii de CO2. Aceasta din urmă este deja o prioritate majoră pentru factorii de decizie politică care luptă împotriva gazelor cu efect de seră în transporturi.
În acest context, raportul prezintă modul în care expeditorii, transportatorii, brokerii de marfă și alte părți interesate din industrie pot aborda provocările generate de rulajul pe gol sau de timpii lungi de așteptare, adoptând o abordare orientată spre rețea și participând la economia platformei. Adrian Gonzalez explică: „viitorul apropiat al industriei noastre nu se referă la lucruri noi strălucitoare, precum camioanele fără șofer, roboții de livrare sau dronele, ci la faptul că trebuie să ne conectăm mai bine și să colaborăm mai strâns pentru a valorifica efectele rețelei spre îmbunătățirea operațională a tuturor. Iar creșterea eficienței este esențială pentru atingerea unor marje mai mari în logistica transportului.
Analizând răspunsurile a peste 300 de practicanți din supply-chain și logistică din întreaga lume, raportul arată diferențe importante între expeditori și transportatori / 3PL, aceştia concentrându-se pe tendințe industriale diferite: pentru expeditori, „vizibilitatea mai mare privind cererea, tarifele și capacitatea în timp real” a primit cel mai mare procent de voturi (20%), iar pentru transportatori / 3PL, reducerea / eliminarea kilometrilor pe gol, se află în fruntea listei (20%). Mai mult, aproape două treimi dintre respondenți (65%) consideră că există un spațiu „mare” sau „foarte mare” de îmbunătățire a modului în care procesele de transport sunt proiectate și gestionate în prezent. Mai puțin de unul din zece (7%) consideră că există doar o zonă „mică” sau „foarte mică” pentru îmbunătățire.