Comitetul executiv al MAN Truck & Bus SE a convenit împreună cu Consiliul Angajaţilor și cu sindicatul IG Metall asupra „Acordurilor de negociere colectivă” şi a acordurilor de lucru, necesare reorganizării companiei. Reprezentanții companiei și cei ai angajaților au convenit asupra unei reduceri de aproximativ 3.500 de locuri de muncă în Germania ca parte a procesului de restructurare, după ce în 2020 au anunţat concedierea a 5.500 de angajaţi. Această nouă cifră înaintată – de 3.500 de persoane – include angajații permanenți, lucrătorii împrumutați și angajații cu contracte de muncă temporare. Reducerile locurilor de muncă trebuie implementate într-o manieră responsabilă din punct de vedere social, prin utilizarea mai mare a acordurilor de pensionare parțială, permițând încetarea relațiilor temporare de muncă, reducerea numărului de lucrători împrumutați și oferte de pachete de concediere voluntară.
Compania va oferi, de asemenea, angajaților șansa de a se muta la alte companii din grupul Volkswagen.
„Ne bucurăm că am găsit un punct comun cu privire la problemele-cheie care ne frământă. Acum putem reorganiza MAN, pentru a-l face robust din punct de vedere economic, inovator și potrivit pentru viitor. Vom implementa noua strategie MAN împreună și vom investi în domeniile viitoare ale digitalizării, tehnologiilor alternative și automatizării, precum și în calificarea angajaților noștri. Va fi un drum lung și greu, dar îl vom aborda cu îndrăzneală și vom face tot ce putem pentru ca MAN să revină la profitabilitate și să rămână unul dintre principalii furnizori de soluții de transport în viitor”, a declarat Andreas Tostmann, CEO MAN Truck & Bus SE.
MAN Truck & Bus trebuie să își îmbunătățească semnificativ puterea de câștig, astfel încât să poată investi din nou în tehnologiile importante ale viitorului pe termen mediu. Este necesară generarea a aproximativ
450 de milioane de euro anual din vânzări, precum şi reducerea costurilor cu aproximativ 700 de milioane de euro. Compania își propune, de asemenea, să obțină o îmbunătățire a cheltuielilor generale și a cheltuielilor de personal cu până la 550 milioane de euro.
„Automatizarea și digitalizarea ne vor zdruncina industria. Toate acestea vor costa mulți bani – bani pe care trebuie să-i avem mai întâi dacă vrem să investim în viitorul companiei”, a spus Tostmann.
Fabrica din München, Germania, va rămâne sediul global al MAN Truck & Bus şi centrul principal de producție pentru cabine și pentru asamblarea de camioane. München găzduiește şi Centrul de competență MAN. 7.500 de angajați permanenți vor lucra în fabrică şi în Centrul de competenţă până la sfârșitul lui 2022. Fabrica din Nürnberg va deveni Centrul de competență MAN pentru dezvoltarea de noi tehnologii de acționare (cum ar fi e-mobilitate, acționarea cu hidrogen), dar şi pentru dezvoltarea unităților convenționale. Mai mult, Nürnberg este fabrica-cheie pentru producția de sisteme de acționare convenționale și alternative. 3.100 de angajați permanenți vor lucra aici până la sfârșitul anului viitor.
La Salzgitter va rămâne fabrica Grupului Traton pentru asamblarea de axe (altele decât cele motoare) destinate pieţei europene. Este, de asemenea, fabrica MAN responsabilă pentru activitățile logistice globale, unde vor rămâne angajate 1.900 de persoane.
Centrul de producţie de la Wittlich va fi restructurat, dar va rămâne responsabil pentru transformările constructive aduse camioanelor, cu 60 de angajați permanenți.
Soarta fabricilor din Plauen și Steyr este încă în discuție. Comitetul executiv examinează toate opțiunile cu privire la acestea, inclusiv eliminarea și închiderea. Toți angajații din Plauen au primit locuri de muncă la uzina Volkswagen din Zwickau.