Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu, coordonatorul grupului PPE în Comisia TRAN din Parlamentul European, cere instituțiilor UE să elimine din legislație întoarcerea obligatorie a camioanelor.
„Sper că Parlamentul European și Consiliul vor accepta realitatea și vor cere eliminarea din legislație a întoarcerii camioanelor“, a explicat, ieri, Marian-Jean Marinescu într-o postare pe Twitter. Oficialul PPE a mai spus că deja a cerut în TRAN amendarea celor două prevederi cuprinse în Pachetul Mobilitate pentru care studiile de impact au arătat că vor crește emisiile de CO2, respectiv întoarcerea camioanelor și introducerea cotelor de cabotaj. La 23 octombrie anul trecut, România a sesizat Curtea de Justiție a Uniunii Europene pentru „anularea prevederilor problematice din Pachetul Mobilitate I”. Aspectele care afectează activitatea transportatorilor din Europa de Est, inclusiv România, și vor afecta competitivitatea transportului de mărfuri în Uniune:
- interdicția efectuării perioadei normale de repaus săptămânal la bordul vehiculului; obligația întoarcerii periodice a conducătorului auto la centrul operațional al angajatorului sau la locul său de reședință;
- obligația întoarcerii vehiculului la unul din centrele operaționale în termen de 8 săptămâni de la plecare;
- stabilirea de limitări suplimentare la efectuarea operațiunilor de cabotaj; instituirea unor norme specifice privind detașarea conducătorilor auto.